Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoodman raw steel 1000x (145mb/sec !schrijven!)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoodman raw steel 1000x (145mb/sec !schrijven!)

    Hallo iedereen,

    Weet er iemand waar ik die Hoodman raw steel 1000x (145mb/sec schrijven ) kan vinden in België (of eventueel Nederland), deze zijn volgens vele reviewers de beste dat op het moment beschikbaar zijn. Het zijn CF kaartjes dat ik zoek, want ik weet niet als die sd-kaartjes dezelfde snelheden aankunnen. (Ik ben al de standaard aanbieders afgegaan zoals fotokonijn, art en craft, kameraexpress, studio 73 en cameratools)

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Hoodman raw steel 1000x (145mb/sec !schrijven!)

    Ook al wil ik jouw nood aan zulk kaartje niet in vraag stellen;
    Wat wil je hiermee gaan doen dat je met een 600x kaartje niet kan?
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Hoodman raw steel 1000x (145mb/sec !schrijven!)

      Trouwens, koop er gewoon eentje in de VS via Ebay. 9 kansen op 10 moet je toch geen extra douanekosten betalen gezien het om zulk klein argeloos pakketje gaat.
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Hoodman raw steel 1000x (145mb/sec !schrijven!)

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        Ook al wil ik jouw nood aan zulk kaartje niet in vraag stellen;
        Wat wil je hiermee gaan doen dat je met een 600x kaartje niet kan?
        Ga (hopelijk) binnenkort een D800 aanschaffen, hierbij is er een ENORM verschil tussen verschillende kaartjes. Met een normaal 600x kaartje kan je er ongeveer 15 raws mee fotograferen in burst, 25 met de lexar 1000x en deze zullen er wel 30-35 zijn. Ik denk dat dit toch een enorm verschil is, zeker als je ziet dat de lexar's zelfs duurder zijn dan deze. (ik fotografeer nu met sandisk extreme pro's en merk duidelijk het verschil tov mijn vorige extreme III kaartjes als ik in burst fotografeer)

        PS: bedankt voor de tip, is inderdaad een goed idee om dit via ebay te kopen.

        Comment


        • #5
          Re: Hoodman raw steel 1000x (145mb/sec !schrijven!)

          Als je echt meer dan 15 foto's nodog heb om je goede shot te vinden, is misschien een filmcamera de oplossing.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Hoodman raw steel 1000x (145mb/sec !schrijven!)

            Ben zelf ook op zoek naar dat merk van kaarten, niet voor de snelheid ervan maar wel voor de bouwkwaliteit.
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment


            • #7
              Re: Hoodman raw steel 1000x (145mb/sec !schrijven!)

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Als je echt meer dan 15 foto's nodog heb om je goede shot te vinden, is misschien een filmcamera de oplossing.
              ... Overlees uw bericht nog eens, hier is gewoon NIETS constructief of bijdragend aan. Ja, om van 30 mensen die achter elkaar lopen elk appart een foto te nemen heb ik meer dan 15 foto's nodig...
              Serieus nu, alles wordt ook sneller overgeschreven naar het kaartje, waardoor je deze sneller kan bekijken,... Als u dit allemaal niet belangrijk vindt.

              Comment


              • #8
                Re: Hoodman raw steel 1000x (145mb/sec !schrijven!)

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Als je echt meer dan 15 foto's nodog heb om je goede shot te vinden, is misschien een filmcamera de oplossing.
                Wat een reactie,..

                Back on topic, het "ontwerp" van het kaartje lijkt nep :P Hopelijk voor die prijs zal die zijn werk doen.
                Moet wel zalig zijn zoveel foto's kunnen webschrijven.

                Heb je enkel de webshops bekeken van de locale bedrijven? Mischien gewoon een mailtje sturen. Konijn kan meestal meer bestellen dat ze in hun webshop hebben.
                Like it Facebook
                Flikr
                Website Original Frame

                Comment


                • #9
                  Re: Hoodman raw steel 1000x (145mb/sec !schrijven!)

                  Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                  Hallo iedereen,

                  Weet er iemand waar ik die Hoodman raw steel 1000x (145mb/sec schrijven ) kan vinden in België (of eventueel Nederland), deze zijn volgens vele reviewers de beste dat op het moment beschikbaar zijn. Het zijn CF kaartjes dat ik zoek, want ik weet niet als die sd-kaartjes dezelfde snelheden aankunnen. (Ik ben al de standaard aanbieders afgegaan zoals fotokonijn, art en craft, kameraexpress, studio 73 en cameratools)

                  Alvast bedankt!
                  Hoi,

                  Nu ben ik eens nieuwsgierig wat andere D800/E eigenaars gaan antwoorden.
                  De burst gaat integraal in het buffergeheugen. De buffer leegschrijven naar de kaartjes duurt wel effe hoor, het zal wel verschil maken, maar of je van 15 naar 35 foto's gaat gaan ?????

                  Lijkt me onmogelijk. Maar ik kan me vergissen.

                  Heb zelf dus Sandisk Extreme Pro 16 GB CF kaartjes (90MB/s), fotografeer in Losless compressed 14-bit RAW (43 MB/foto) en kan er zo een 19 à 20 doen voor hij stilvalt (buffer geeft aan 16, dus een 3 à 4 meer kan al zeker).
                  Nikon D800 + MBD12 | Nikon D7000 + MBD11 | Nikon 14mm to 400mm | ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoodman raw steel 1000x (145mb/sec !schrijven!)

                    Oorspronkelijk geplaatst door TimberWolf Bekijk bericht
                    Hoi,

                    Nu ben ik eens nieuwsgierig wat andere D800/E eigenaars gaan antwoorden.
                    De burst gaat integraal in het buffergeheugen. De buffer leegschrijven naar de kaartjes duurt wel effe hoor, het zal wel verschil maken, maar of je van 15 naar 35 foto's gaat gaan ?????

                    Lijkt me onmogelijk. Maar ik kan me vergissen.

                    Heb zelf dus Sandisk Extreme Pro 16 GB CF kaartjes (90MB/s), fotografeer in Losless compressed 14-bit RAW (43 MB/foto) en kan er zo een 19 à 20 doen voor hij stilvalt (buffer geeft aan 16, dus een 3 à 4 meer kan al zeker).
                    Heb een test gezien tussen een 250-tal sd en cf kaartjes met de D800, de Lexar 64 gb kaartjes waren de snelste (maar hoodman steel kaartjes waren er nog niet bij) met 25 foto's na elkaar in raw. 35 foto's verwachten is dus inderdaad wel wat veel, maar 30 zou misschien wel mogelijk zijn. Ik koop liefst ineens het beste, want cf en sd kaartjes gaan toch jaren en jaren mee. Deze zijn ook nog veel sterker dan alle andere kaartjes.

                    @lionel
                    Deze kaartjes bestaan echt voor , al enkele reviews gezien online, maar niet BE/NL. Bedankt voor de tip om het eens te vragen bij konijn, ga eerst eens proberen bijA&C. Zal jullie het resultaat laten weten .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoodman raw steel 1000x (145mb/sec !schrijven!)

                      Och ja, heb testje gevonden, weet niet of het dezelfde is als degene die jij hebt gezien playerofwar, maar het is er een.

                      http://www.robgalbraith.com/bins/cam...cid=6007-12451

                      Daar zou mijn Sandisk Extreme Pro 16 GB dus een burst van 27 foto's moeten kunnen, maar dat lukt me niet echt hoor .
                      En inderdaad, geen Hoodman Steel, maar sowieso al een leuke test.

                      Edit: Oh, oeps, de "burst" is blijkbaar gewoon hoeveel foto's er in 30 seconden kunnen worden getrokken. Dan kan het wel kloppen ja.
                      Eerst lezen en dan posten blijkbaar .
                      Last edited by TimberWolf; 2 februari 2013, 09:16.
                      Nikon D800 + MBD12 | Nikon D7000 + MBD11 | Nikon 14mm to 400mm | ...

                      Comment

                      Working...
                      X