Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe flits manueel instellen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe flits manueel instellen?

    Ik heb sinds kort een nieuwe flits: een Yinyan CY-32TWZ. Ik heb 'm gekocht bij Gadget Infinity, samen met mijn Cactus draadloze zender en ontvangers.

    Er zijn 4 schakelaars:
    - 1 aan/uit
    - 1 om om te schakelen tussen A rood, A geel, M en 1/16de. Ik vermoed dat de 2 A's automatische programma's zijn, M manueel en dat 1/16 slaat op het gebruiken van 1/16de van de beschikbare flitskracht.
    - 1 schakelaar om de ISO in te stellen van 25 tot 800. Stappen: 25 - 50 - 100 - 200 - 400 - 800
    - 1 schakelaar met brandpuntsafstanden: 28 - 35 - 50 - 85
    Ook kan je de flitskop zelf fysiek uitschuiven in diezelfde 4 brandpuntsafstanden: 28 - 35 - 50 - 85. Hiermee kan je de breedte van de lichtkegel veranderen.

    Ik begrijp niet goed hoe ik de flitsintensiteit kan aanpassen. De bedoeling is dus om 'm draadloos aan te sturen met mijn Cactusjes, the strobist way. Ik heb verschillende instellingen geprobeerd, met heel veel verschillende combinaties van ISO en brandpunt, maar ik zie op mijn foto geen enkel verschil.

    Kan iemand mij helpen met de theorie hieromtrent? Wat gebeurt er als ik de ISO van 25 naar 800 verhoog?

    En wat gebeurt er als ik de brandpuntsafstand verander van 28 tot 85.

    Thanks!!
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

  • #2
    Re: Hoe flits manueel instellen?

    Ik denk dat je de flitsintensiteit alleen door die "A rood, A geel, M en 1/16de"-knop kunt veranderen. En door de brandpuntafstanden (zoom).

    M is op mijn oude vivitar fullpower (1/1)

    1/16 is 1/16

    Mrood en Mgeel kunnen bvb 1/2, 1/4 of 1/8ste zijn.

    Hou er eens een flitsmeter naast, dan weet je het direct.

    Comment


    • #3
      Re: Hoe flits manueel instellen?

      Hoi Evi,

      Ik heb ook zo een soort flits van Sigma.
      Die kan ook alleen ofwel Full power of 1/16

      Ik heb daarom de SB-26 en SB-28 gekocht voor mij strobisten set.
      Volledig instelbaar van 1/1 tot 1/64 en de duurste was 70 euro tweedehands.

      Hans
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

      Comment


      • #4
        Re: Hoe flits manueel instellen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus Bekijk bericht

        Ik begrijp niet goed hoe ik de flitsintensiteit kan aanpassen.
        De beste en snelste manier ... je statief verplaatsen (indien ruimte). Ik stel meestal 1/1 in en verplaats dan mijn statief.

        Voor een softbox is dit moeilijker ...
        www.fotofolio.be

        Comment


        • #5
          Re: Hoe flits manueel instellen?

          Zat er geen handleiding bij
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Hoe flits manueel instellen?

            Geen handleiding.

            Dat ding kostte iets van een 30 of 40 euro ofzo. Komt van Gadget Infinity ergens in Hongkong ofzo.

            Inderdaad, dichter en verder zetten zal de oplossing worden. Ik kan mijn 580EX instellen, dus daar zal ik de paraplu op zetten. En dan de YinYan als bijlicht gebruiken.

            Merci voor de reacties!! Appreciate it!
            www.focusfotografie.be
            www.facebook.com/eviwilmus

            Comment


            • #7
              Re: Hoe flits manueel instellen?

              Volgens mij is het dezelfde als een tumax 988twz

              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

              Comment


              • #8
                Re: Hoe flits manueel instellen?

                Jammer dat je die yinyan gekocht hebt, de Vivitar 285HV die zij ook aanbieden is zeer simpel manueel op 1/1,1/2,1/4 en 1/16 in te stellen.

                Een goede oplossing zou idd zijn het statief te verplaatsen. Je kan mss ook ND fliters gebruiken of verschillende diffusers uitproberen.

                En gewoon blijven uitkijken naar een Nikon speedlight. Je kan ze soms heel goedkoop vinden, en die dingen werken echt heel goed.

                Tom
                ~TDN
                fotoblog: www.tdn9.be

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe flits manueel instellen?

                  Die SB-28 en SB-26 zijn toch Nikon flashes niet? Als je die draadloos gebruikt met Cactusjes, is er dan geen probleem met mijn Canon camera? Kunnen die 2 merken zo gecombineerd worden?

                  Ik vermoed dat ik die Nikon flits dan wel niet rechtstreeks op mijn Canon voetje mag zetten?
                  www.focusfotografie.be
                  www.facebook.com/eviwilmus

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe flits manueel instellen?

                    Als je draadloos werkt maakt het toch geen zier uit wat er aan de andere kant hangt?
                    Je kan inderdaad de nikon flashes niet onshoe gebruiken op je Canon.
                    Tussen haakjes, er loopt een poll over een strobist meeting in de Kalmthoutse heide. Misschien ook iets voor jou?

                    Hans
                    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                    Comment

                    Working...
                    X