Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 25

Standaard Hoe bewaar ik de NiMH batterijen voor mijn 580EX II ?

Als ik mijn Speedlite 580EX II een tijdje niet gebruik, hoe (of waar) bewaar ik best de herlaadbare AA batterijen?
    1. In de Speedlite
    2. In de (niet-ingeplugde) batterijlader
    3. Los
    ?
    Dank voor een zinnig antwoord.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.15.7) - iPhone XR (iOS 15.2) + iPad5 WiFi (iPadOS 15.2)

Standaard Re: Hoe bewaar ik de NiMH batterijen voor mijn 580EX II ?

als je ze enige tijd niet gebruikt zou ik de batterijen los bewaren... dus niet in de flits en niet in de lader.

Weet niet hoe groot de kans is dat die uitlopen maar dat wil je niet hebben in je flits of je lader...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Ik heb laatst op eBay plastic AA doosjes gekocht, $1.50 per stuk, maar je moest er wel 4 tegelijk kopen, verzendkosten waren $6 of zoiets, dus net zoveel als 4 doosjes , heb er maar direct zes besteld en binnen de week aangekomen uit Canada

In elk doosje kunnen 4 AA batterijen (bij mij 16 GP2700's en 4 GP2500's), dus net het aantal van de EX580, ik bewaar de batterijen als ze langer dan 1 week niet gebruikt zullen worden ook in deze doosjes, en ik neem enkele doosjes gewoon in mijn broekzak mee als ik foto's ga nemen ... lekker warm voor de batterijen, en handig als de flitsers (heb er 2) ineens zonder stroom zitten en mijn wagen km's ver weg geparkeerd staat.

Mark

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht

Weet niet hoe groot de kans is dat die uitlopen maar dat wil je niet hebben in je flits of je lader...
    Natuurlijk is het altijd beter dat deze niet uitlopen in je apparatuur, maar deze vloeistof is geen zuur, maar meer een olieachtig goedje, en maakt niet zoveel schade als de oude traditionele batterijen, gewoon afvegen is normaal voldoende, idem nickel cadnium.
    Ik zou er mij ook niet zoveel zorgen om maken, zeker niet bij de betere merken, pas na jaren ongebruikt zouden deze eens wat vochtig durven worden, tegen deze tijd zijn deze over het algemeen vervangen door exemplaren met een hogere capaciteit
    Bewaren doe je best op kamertemperatuur.

Ik stop de mijne per 4 in een oud doosje van een casette tape. Uitzoeken welk doosje net breed genoeg is. Ik zet de doosjes gewoon rechtop zodat de batterijen ook rechtop staan. Het overdrukventiel zit namelijk bovenaan. Normaal zou dat bij een goed merk batterijen geen probleem mogen opleveren maar je weet maar nooit .. In een toestel laten zitten is IMHO sowieso altijd de slechtste oplossing & BTW sommig emerken leveren hun batterijen in handige opbergdoosjes waarom er geen gebruik van maken ... voor de capaciteitsopslag maakt het alleszins niets uit ..

Ik heb hier al heel lang nikkel-cadmium en nikkel-metaalhydride accu's in gebruik, en ik heb er nog nooit gezien die "uitlopen" zoals gewone batterijen soms wel eens doen als ze leeg zijn.
    27 jaar geleden had ik al fietsverlichting die werkte op nikkel-cadmium accu's, dat is dus héél lang vooralleer ze die in de winkel begonnen te verkopen;.

Maar voor alle veiligheid haal je ze best uit het apparaat als je dat voor langere tijd niet gebruikt. De accu's laden voor je ze wegsteekt is niet de beste oplossing, omdat ze vrij veel last hebben van zelfontlading (uitgezonderd de nieuwste types die de meeste merken nu beginnen te verkopen, en die bijna geen zelfontlading hebben).

De gewone nikkel-metaalhydride accu's kan je dus best laden net voor je ze gaat gebruiken, voor alle veiligheid kan je desnoods een setje alkaline-batterijen in de fototas steken, die kan je jaren bewaren, en dan ben je er zeker van dat je altijd "stroom" bijhebt voor noodgevallen. De flitser zal dan wel trager laden, en je kan met zo'n setje ook een kleiner aantal foto's maken dan met een setje accu's met een hoge capaciteit.

Dank voor de bruikbare tips. Totnogtoe haalde ik ze wel uit de flitser, maar stak ik ze gewoon in de (ontkoppelde) batterijlader. Ik denk dat ik wel een geschikt plastic doosje heb om ze te bewaren.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.15.7) - iPhone XR (iOS 15.2) + iPad5 WiFi (iPadOS 15.2)

http://www.digitalstreet.nl/product_...057es10bsff1p7

Kunnen 8 batterijen in, groen zijn volle batterijen en rood is voor de lege.....

Da's interessant. Ik vraag me af of ik die in een of andere winkel (dus niet online, een beetje te gek voor nog geen €5,- ) zou kunnen oppikken?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pazman_nl Bekijk bericht
    http://www.digitalstreet.nl/product_...057es10bsff1p7

Kunnen 8 batterijen in, groen zijn volle batterijen en rood is voor de lege.....
    D'as wel héél erg duur vind ik, 4.95 Euro per stuk ? Ik heb de mijne hier gekocht :
    eBay AA battery holder

Heb er dus in totaal 6 besteld, en binnen de week ontvangen voor een totaal van $13.95 (incl verzending) dat is net geen 9 Euro, vind ik een interessante deal trouwens, steek de batterijen allemaal in dezelfde richten (+ en - polen) als ze geladen zijn, wanneer ik ze 'gebruikt' uit de flitser haal steek ik ze gekruist in het doosje, dan weet ik perfect welke ik opnieuw moet opladen en welke niet, simpel, maar werkt prima.

Mark

^
    Ik vind het niet zo heel duur, ik vind die van jou eerder heel goedkoop!

Duur vs goedkoop, da's meestal heel subjectief (d.i., afhankelijk van de portefeuille van de consument).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pazman_nl Bekijk bericht
    ^
    Ik vind het niet zo heel duur, ik vind die van jou eerder heel goedkoop!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Duur vs goedkoop, da's meestal heel subjectief (d.i., afhankelijk van de portefeuille van de consument).

Klopt als een bus, en ik zal de eerste zijn om iets meer te betalen om iets degelijks te hebben in plaats van eerst iets goedkoper te nemen om dan later toch nog een duurdere versie te moeten kopen ... maar ik heb nu 6 boxen die 4 batterijen kunnen bevatten voor een prijs waar je anders slechts 2 boxjes hebt en dan nog verzendkosten moet bijtellen.

Was best wel goedkoop op eBay vond ik, voor 9 Euro dacht ik niet in 't zak gezet te zijn met deze 6 doosjes eerlijk gezegd, en ze zijn nog stevig ook trouwens ...

Mark

Bij VapexTech (http://www.vapextech.nl/accesoires.htm) kan je batterijdoosjes bestellen aan 1 EUR het stuk.
    Als je er VAPEX batterijen besteld wordt er per set (of "blister" ) van 4 batterijen standaard een doosje meegeloeverd.

Ik heb er vorige week nog 2 setjes batterijen van 2900 mAh besteld en dan ook maar enkele enkele extra doosjes voor de batterijen die ik nog had liggen.

Snelle service en gratis levering/verzending (wel minimum bestelling van 2 "blisters" en/of aankoopbedrag van 13,50 EUR).
    Jan Akkermans
    (BD1097BE)
    Fujifilm GFX 100S, X-T4, X-T3, X-Pro3 en wat glas

Goedkoop!!

Koop kleine afsluitbare plasticzakjes te koop in de boekhandel.
    Verpak ze per 4.

Als ik mijn Speedlite 580EX II een tijdje niet gebruik.
    Hoe weet je dat? Ik berg nooit mijn spullen op met de gedachte: "dit is voor 2 weken, dan ga ik weer foto's maken".
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Wel, niet dat ik een glazen bol heb, maar de "meeste" foto's die ik momenteel maak en van plan ben te maken (met dit heerlijk lenteweertje) zijn buiten, en dus zonder flits (eventueel wat inflitsen met ingebouwde flits). Ook de portretten die ik hopelijk volgende week van mijn kleindochter kan maken (mijn zoon, schoondochter en kleindochter wonen niet echt in de buurt, en daarom zien we mekaar dan ook veel te weinig), worden ook zonder flits gemaakt, ofwel met de f/2,8 ofwel met de 50mm f/1,8.
    Die flits is meer voor feestjes!

Da's interessant. Ik vraag me af of ik die in een of andere winkel (dus niet online, een beetje te gek voor nog geen €5,- ) zou kunnen oppikken?
    Van het merk Hama zijn ze er ook. Groene en rode zijde, telkens 4 stuks. Je kan ze o.a. krijgen bij Nelissen. Ze zijn duur, maar waterdicht.
    Fullator
    Fotostudio Candela Zone
    website: http://www.chronax.be
    website: http://www.marquisemodels.eu

Ik ga d'er achteraan. Nuttige info. Thanks.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
    Bij VapexTech (http://www.vapextech.nl/accesoires.htm) kan je batterijdoosjes bestellen aan 1 EUR het stuk.
    Snelle service en gratis levering/verzending (wel minimum bestelling van 2 "blisters" en/of aankoopbedrag van 13,50 EUR).
    Vreemd hoor. Ik stuur hen een email en ik krijg dit :

Your message has encountered delivery problems
    to the following recipient(s):

info_vapextech@romex.nl
    Delivery failed

Heb je het email-adres wel correct?
    info@vapextech.nl

Heb je het email-adres wel correct?
    info@vapextech.nl
    Gewoon 'klik' op de site hoor.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
    Als je er VAPEX batterijen besteld wordt er per set (of "blister" ) van 4 batterijen standaard een doosje meegeloeverd.

Ik heb er vorige week nog 2 setjes batterijen van 2900 mAh besteld en dan ook maar enkele enkele extra doosjes voor de batterijen die ik nog had liggen.

Ik heb vorige week bij hen ook batterijen en een lader gekocht, maar tot vandaag nog niks gezien. Ik heb hen al gecontacteerd en ze zeiden dat ze het vorige week woensdag verstuurd hadden. Hoe lang duurde het bij u om uw bestelling thuis te hebben?

Ik moet wel zeggen dat ze snel reageren. Ik geloof dat ik binnen 10 minuten antwoord gekregen had op mijn mail.
    Nu alleen mijn bestelling nog aankrijgen.

Op dealextreme vind je zo'n doosjes ook. Lijken me dezelfde als die op ebay. Hier 0,52 cent/stuk incl. verzendkosten Wel niet waterdacht, maar toch handig
    Betrouwbare site, al verschillende zaken besteld. Reken wel op een goede 2 weken levertijd.
    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3558

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeezJee Bekijk bericht
    Ik heb vorige week bij hen ook batterijen en een lader gekocht, maar tot vandaag nog niks gezien. Ik heb hen al gecontacteerd en ze zeiden dat ze het vorige week woensdag verstuurd hadden. Hoe lang duurde het bij u om uw bestelling thuis te hebben?
    ...
    Een 4-tal werkdagen nadat ik mijn betaling had uitgevoerd via "on-line" banking.
    Jan Akkermans
    (BD1097BE)
    Fujifilm GFX 100S, X-T4, X-T3, X-Pro3 en wat glas

Regels voor berichten