Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote Wi-Fi SDHC Card topic!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het grote Wi-Fi SDHC Card topic!

    Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat dit voor kaarten zijn en wat je er mee kan?
    Specifiek voor mijn situatie:
    Welk kaartje is voor de 5DmkII geschikt en kan ik deze kaart gebruiken om foto's die ik in de studio maak door te zenden naar mijn pc, zonder hotspot?
    Is deze kaart snel genoeg om te gebruiken bij bv klassenfoto's van 200 kids, waar ik het dus vooral van snelheid moet hebben? Hoe snel is de foto zichtbaar op mijn laptop, in mijn eigen werkomgeving (bridge?) Dus niet op het internet. Is een kaartje alles wat ik nodig heb of komen er nog meer dingen/kosten bij kijken?

    groetjes

    Monica

  • #2
    Re: Het grote Wi-Fi SDHC Card topic!

    Als ik me niet vergis, bedoel je hiermee de eye-fi kaartjes (link). In dit geval moet ik je teleurstellen, want eye-fi ondersteunt geen compact flash kaarten (klik). Je kan wel 3rd party compact flash adapters gebruiken, doch zoals aangegeven in de link, geven deze nogal wat problemen.
    Alleszins, ben wel benieuwd naar mensen die ervaring hiermee hebben.

    ...of...er moet ondertussen weer iets nieuws uit zijn ?
    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

    Comment


    • #3
      Re: Het grote Wi-Fi SDHC Card topic!

      Ik zie inderdaad op het internet veel dat de adapters voor SD naar CF met dit systeem niet echt goed werken. Balen





      by Canon7D_Owner » Fri May 07, 2010 10:17 pm
      I was very happy to got the new Eye-Fi 8Gb Pro X2 .

      But this card does not work in the Canon 7D and not in the 5 D MkII. I tried different CF / SD - adapter without success. I paid 130 € for nothing well.
      I am very angry about it. All my SD and SDHC - cards work with all adapter in the cameras, only the new Eye-Fi Pro X2 8 Gb does it not. This is not a problem from Canon, which is one of Eye-Fi!.
      I hope that the manufacturer makes this quite a quick update or withdraw the card!
      link

      Comment


      • #4
        Re: Het grote Wi-Fi SDHC Card topic!

        Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
        Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat dit voor kaarten zijn en wat je er mee kan?
        Specifiek voor mijn situatie:
        Welk kaartje is voor de 5DmkII geschikt en kan ik deze kaart gebruiken om foto's die ik in de studio maak door te zenden naar mijn pc, zonder hotspot?
        Is deze kaart snel genoeg om te gebruiken bij bv klassenfoto's van 200 kids, waar ik het dus vooral van snelheid moet hebben? Hoe snel is de foto zichtbaar op mijn laptop, in mijn eigen werkomgeving (bridge?) Dus niet op het internet. Is een kaartje alles wat ik nodig heb of komen er nog meer dingen/kosten bij kijken?

        groetjes

        Monica
        Beste Minicam

        Neem een EOS 550D en zet daar uw lens op en het werkt perfect, want daar gaan de Eye-fi kaarten in.
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

        Comment


        • #5
          Re: Het grote Wi-Fi SDHC Card topic!

          Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
          Beste Minicam

          Neem een EOS 550D en zet daar uw lens op en het werkt perfect, want daar gaan de Eye-fi kaarten in.
          Het is Monica, en dit Is niet echt een oplossing hé Otto ... ik heb ook een 5dII en de beelden die daar uitkomen ... denk niet dat een 550D die kwaliteit levert ... anders zijn we serieus in het zak gezet hé Monica

          On-topic : spijtig genoeg vertikken ze het bij Eye Fi om CF kaartjes met deze technologie te maken ... waarom begrijp ik niet echt, maar er zal wel een reden zijn waarom ze een dergelijk groot marktaandeel links laten liggen. Volgens hun eigen forum zijn de CF gebruikers een minderheid ... yeah right

          Blijkbaar zouden de oudere EyeFi kaartjes wel met een CF adapter werken, maar de nieuwe X2 modellen niet meer, bummer

          Als je ziet wat de WFT van Canon zelf kost zou zo'n EyeFi kaartje inderdaad een schitterende oplossing zijn voor heel veel semi-pro Eos eigenaars, met een 1dIII stelt het probleem zich niet, die heeft zowel CF als SD (net zoals mijn nieuwe 1dIV ) dus ik denk er toch aan om zo'n kaartje te kopen, zou intern een SanDisk Extreme III zijn dus dat valt goed mee.

          Als ze nu een CF Wi-Fi zouden maken hadden ze volgens mij nog veel meer omzet, ik zou er in elk geval al twee kopen

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Het grote Wi-Fi SDHC Card topic!

            Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
            Beste Minicam

            Neem een EOS 550D en zet daar uw lens op en het werkt perfect, want daar gaan de Eye-fi kaarten in.
            Over mijn lijk dat ik mijn 5DmkII voor Wifi de deur uit bonjour
            Leuk hoor, eerst vertel je me in een ander topic dat dit voor mij een oplossing zou zijn en vervolgens wil je me een 550D aansmeren Sorry flauw geintje.

            Mark...dat is toch bizar????
            Als zo'n chip met software op een SD kaart kan, moet dat ook zeker op een CF kaart kunnen. Ik zou er ook een stel kopen, maar ja....helaas pindakaas.
            BUMMER

            Nu verder kijken hoe ik de camera op de laptop aansluit en hoe ik dan op de beste/snelste manier mijn foto's kan terug zien (voor de klassenfotoshoot...200 kids)....kheb nog geen idee.

            Comment


            • #7
              Re: Het grote Wi-Fi SDHC Card topic!

              Neem gewoon een usb kabeltje.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Het grote Wi-Fi SDHC Card topic!

                gaat da niet met lightroom 3???
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Het grote Wi-Fi SDHC Card topic!

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Neem gewoon een usb kabeltje.
                  Dat werkt inderdaad (heb ik al gedaan) maar je hebt altijd de kans dat er iemand over die kabel struikelt en in het ergste geval sleurt hij de camera en/of de portable nog de grond over ook

                  Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het grote Wi-Fi SDHC Card topic!

                    Werkt zo'n eye-fi kaartje wel goed in de metalen behuizing van (semi-) pro body's?
                    Dacht dat dit ook een probleem was en CF kaartjes worden quasi enkel gebruikt in metalen DSLR's.
                    Daarom misschien dat er enkel een SD variant van bestaat (meest gebruikt in kunststof body's)
                    Greetz Geert.
                    Canon gerief...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het grote Wi-Fi SDHC Card topic!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                      Over mijn lijk dat ik mijn 5DmkII voor Wifi de deur uit bonjour
                      Leuk hoor, eerst vertel je me in een ander topic dat dit voor mij een oplossing zou zijn en vervolgens wil je me een 550D aansmeren Sorry flauw geintje.

                      Mark...dat is toch bizar????
                      Als zo'n chip met software op een SD kaart kan, moet dat ook zeker op een CF kaart kunnen. Ik zou er ook een stel kopen, maar ja....helaas pindakaas.
                      BUMMER

                      Nu verder kijken hoe ik de camera op de laptop aansluit en hoe ik dan op de beste/snelste manier mijn foto's kan terug zien (voor de klassenfotoshoot...200 kids)....kheb nog geen idee.
                      Beste Monica,

                      Krijg binnenkort een nieuwe CF adapter voor mijn 5DMKII en dan ga ik het uittesten of deze werkt met de Eye-Fi kaart en dan laat ik je het weten.
                      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het grote Wi-Fi SDHC Card topic!

                        ik heb sinds drie maand de Geo eye fi kaart van 4gb en moet zeggen ben daar heel tevreden over de werking ,wil je je foto's op loactie doorsturen moet je zeker wi-fi hebben of ergens met een usb stick internet zodoende je ook je locatie coordinaten mee in de exif zitten van je foto's ,ik laat eerst mijn foto's op in picassa en daarna stuurt hij ze rechtstreeks door naar mijn eigen Imac computer bij documenten .

                        Voor gewoon thuis gebruik ook zeer fijn ,omdat hij ze rechtstreeks doorstuurd naar de computer als ik bezig ben met mijn ministudio .

                        Ik heb een Canon Eos 1 D Mark II N ,en daar werkt het kaartje ook mee ,en met mijn powerschot en zelfs met het compact camera van de dochter een hp compact.

                        Ik ben allezins heel blij dat ik deze gadget heb geen gezever met kabeltjes of andere dingen die in de weg kunnen hangen .

                        Groetjes

                        Ardesign
                        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het grote Wi-Fi SDHC Card topic!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                          ik heb sinds drie maand de Geo eye fi kaart van 4gb en moet zeggen ben daar heel tevreden over de werking ,wil je je foto's op loactie doorsturen moet je zeker wi-fi hebben of ergens met een usb stick internet zodoende je ook je locatie coordinaten mee in de exif zitten van je foto's ,ik laat eerst mijn foto's op in picassa en daarna stuurt hij ze rechtstreeks door naar mijn eigen Imac computer bij documenten .

                          Voor gewoon thuis gebruik ook zeer fijn ,omdat hij ze rechtstreeks doorstuurd naar de computer als ik bezig ben met mijn ministudio .

                          Ik heb een Canon Eos 1 D Mark II N ,en daar werkt het kaartje ook mee ,en met mijn powerschot en zelfs met het compact camera van de dochter een hp compact.

                          Ik ben allezins heel blij dat ik deze gadget heb geen gezever met kabeltjes of andere dingen die in de weg kunnen hangen .

                          Groetjes

                          Ardesign
                          Ik ga er mij toch ook eentje kopen om in mijn 1dIV te gebruiken, alleen jammer dat enkel de PRO kaartjes AdHoc kunnen werken, terwijl ik de rest (RAW doorsturen bvb) niet echt nodig heb.

                          Lijkt me ideaal om de MacBook Pro in een PeliCase te steken in de wagen en dan gewoon een shoot te doen ... foto's komen dan rechtstreeks op de portable in AdHoc verbinding ... kan de klant direct al iets 'zien', want dat hebben ze graag

                          Kijk er naar uit om de 5dII met zo'n CF card converter te gebruiken ... maar ik vrees het ergste als ik de fora overloop ... denk niet dat dit vlot werkt, en 700 Euro voor een WFT vind ik net iets te veel van het goede

                          Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het grote Wi-Fi SDHC Card topic!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                            Beste Monica,

                            Krijg binnenkort een nieuwe CF adapter voor mijn 5DMKII en dan ga ik het uittesten of deze werkt met de Eye-Fi kaart en dan laat ik je het weten.
                            Dat is top...tx

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het grote Wi-Fi SDHC Card topic!

                              Beste mensen,

                              Telkens vergeet ik weer wat voor enorme bron aan informatie hier op Belgiumdigital te vinden is... mea culpa..

                              Ik gebruik een Nikon D200, en eerlijk gezegd weet ik dat ik dit aparaat nog allesbehalve ken. En toch zit ik al aan een D300* te denken...

                              Recentelijk een iPad aangeschaft en nu lijkt tethering me wel een interessante optie. (Ononesoftware, DSLR Camera Remote)
                              Ben daarom wat gaan rondneuzen, en gevallen over de Eye-fi card mogelijkheden.
                              Probleem is hier een geschikte CF adapter voor te vinden. Uit http://jesserosten.com/2010/wireless-tethering-to-ipad dit artikel blijkt dat de adapter van Synchrotech hiervoor geschikt zou zijn.

                              Wie heeft hier ervaring mee?
                              Graag jullie ideeën.
                              Of moet ik maar doorsparen voor de D300s

                              Alvast bedankt voor jullie tips & reacties,

                              Erwin

                              Comment

                              Working...
                              X