Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote statieven-statiefkoppen topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

    Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
    Ik heb deze van Manfrotto, voor 64 euro te vinden bij Coolblue.

    Degelijk, compact en licht voor zijn prijs, maar het blijft een goedkoop statief natuurlijk. Ideaal voor overdag, maar met sluitertijden van 1 sec. of meer is het heel moeilijk om hem stil te houden (toch als je camera wat zwaarder is dan een instapper met kitlens). Het gaat wel beter als ik de middenzuil niet uitschuif, maar dan kan hij niet zo hoog natuurlijk. Niet zo geschikt voor nachtfotografie dus.
    Load capacity 1,5 kg

    Je ervaring bevestigt de regel dat constructeurs dit 3 keer te hoog inschatten.

    Comment


    • #77
      Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

      Even gecheckt met de keukenweegschaal, en de set die ik gebruikte (A57 + 16-50) weegt wel ong. 1,2 kg. Maar dan nog natuurlijk
      Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

      Comment


      • #78
        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Load capacity 1,5 kg

        Je ervaring bevestigt de regel dat constructeurs dit 3 keer te hoog inschatten.
        Daarmee dat ik een markins q3 emile heb gekocht. Volgens de constructeur kan hij 30kg aan. Met 10kg ben ik dus ook al content.
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

        Comment


        • #79
          Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

          Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
          Ik heb deze van Manfrotto, voor 64 euro te vinden bij Coolblue.

          Degelijk, compact en licht voor zijn prijs, maar het blijft een goedkoop statief natuurlijk. Ideaal voor overdag, maar met sluitertijden van 1 sec. of meer is het heel moeilijk om hem stil te houden (toch als je camera wat zwaarder is dan een instapper met kitlens). Het gaat wel beter als ik de middenzuil niet uitschuif, maar dan kan hij niet zo hoog natuurlijk. Niet zo geschikt voor nachtfotografie dus.
          Tjonge jonge jonge, die verzameling buisjes noemt u een statief.

          Comment


          • #80
            Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

            Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
            Tjonge jonge jonge, die verzameling buisjes noemt u een statief.
            In de omschrijving staat duidelijk dat dat statiefje geschikt is voor point-and-shoot camera's en entry level DSLR's met een kitlensje.
            Voor een compactje moet je geen statief meesleuren dat 5 keer zo duur is als de camera.

            Maar je moet van zo'n statiefje geen wonderen verwachten. Een aluminium statief dat samen met de kop maar 1kg weegt, dat kan nooit erg stevig zijn.
            De wanddikte van de buisjes moet dan erg dun zijn om het gewicht zo laag te houden.

            Het is dus niet geschikt voor het zware werk, maar er is wel degelijk een doelgroep waarvoor dit statiefje een heel handig hulpmiddel kan zijn.

            Je kan het eventueel ook gebruiken om er een flitser op te zetten, als die een beetje beweegt, dan is dat niet zo'n groot probleem (zolang die maar niet omvalt).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #81
              Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

              Ik heb me gisteren een manfrotto 190XB met 804RC2 aangeschaft. Dit is mijn eerste statief dat ik koop zodat ik in september goed aan mijn opleiding fotografie kan beginnen.

              Kan iemand me zeggen of dit een goede aankoop is?

              https://www.facebook.com/JPictures.Photography

              Comment


              • #82
                Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                Oorspronkelijk geplaatst door J-Picture Bekijk bericht
                Ik heb me gisteren een manfrotto 190XB met 804RC2 aangeschaft. Dit is mijn eerste statief dat ik koop zodat ik in september goed aan mijn opleiding fotografie kan beginnen.

                Kan iemand me zeggen of dit een goede aankoop is?

                http://www.manfrotto.com/photo-kit-w...d-190xb-tripod
                Een beetje laat om nu raad te geven over een statief die je reeds gekocht hebt hé .
                Ik heb zelf een Manfrotto 055 statief als backup maar een collega gebruikt een 190 en is er ook tevreden van. Mijn eerste balhoofd was een Manfrotto maar die had simpelweg teveel creep. Dan maar een Acra Swiss erop en .

                Comment


                • #83
                  Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Tjonge jonge jonge, die verzameling buisjes noemt u een statief.
                  Tja, ik ga die verzameling buisjes maar een paar keer per jaar gebruiken. Meer moest dat niet zijn
                  Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                  Comment


                  • #84
                    Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                    Bart schreef:
                    Ik heb net een Sirui universal N-2204 Carbon statief en een Sirui K-30X balhoofd besteld:

                    Waarom ben je niet voor de M3204 gegaan? Iets zwaarder (1,7 ipv 1,3 kg), kan hoger, heeft dikkere secties, zwaardere belastingsmogelijkheden en toch dezelfde prijs! Persoonlijk vond ik de kleinste secties relatief dun.
                    Ik heb nog geen nieuw statief gekocht, maar ben er naar aan het uitkijken, heb de eerste versie van de 455B (met de dwarse middelzuil) van Manfrotto, oerdegelijk, maar oerzwaar!
                    Paul
                    Nikon d300 - d90 - nikkor micros 55 - 105 - 200

                    Comment


                    • #85
                      Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                      Tja, ik ga die verzameling buisjes maar een paar keer per jaar gebruiken. Meer moest dat niet zijn
                      Dan had die € 64 ook maar in u zak gehouden: weggegooid geld.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door ikal-1 Bekijk bericht
                        Bart schreef:
                        Ik heb net een Sirui universal N-2204 Carbon statief en een Sirui K-30X balhoofd besteld:

                        Waarom ben je niet voor de M3204 gegaan? Iets zwaarder (1,7 ipv 1,3 kg), kan hoger, heeft dikkere secties, zwaardere belastingsmogelijkheden en toch dezelfde prijs! Persoonlijk vond ik de kleinste secties relatief dun.
                        Ik heb nog geen nieuw statief gekocht, maar ben er naar aan het uitkijken, heb de eerste versie van de 455B (met de dwarse middelzuil) van Manfrotto, oerdegelijk, maar oerzwaar!
                        De N-2204 is net wat ik nodig heb, en het is hoog genoeg en zeker stabiel genoeg.
                        Ik wil niet meer gewicht meesleuren dan nodig, want anders blijft het statief toch gewoon thuis liggen.
                        De secties van de carbon buizen zijn 19mm / 22mm / 25mm / 28mm.

                        Je kan het zwaarste/degelijkste/grootste statief kopen dat je kan vinden, maar als je dat altijd moet meenemen tijdens een wandeling, dan denk ik dat je het snel beu zal zijn.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #87
                          Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                          Ik heb niet alles gelezen in dit draadje (’t is ondertussen wel lang geworden) en dus blijf ik met mijn twijfels zitten.
                          Onlangs mijn Manfrotto 190XProB statief verkocht (aluminium) wegens te zwaar, ik heb namelijk een “tere” rug.
                          Nu zit ik in twijfel tussen twee statieven:
                          - Manfrotto 190CXPRO4 Carbon Fiber 4-sections Tripod
                          - Benro Flex tripod C1970T
                          Een balhoofd heb ik al en dit is de Benro B2 en ben daar tevreden mee.
                          Als iemand mij zou kunnen overtuigen welke van de twee het beste is, dan is dit zeker welkom.
                          (Even bij vermelden dat ik 1,72m groot ben en een stijve nek heb na een operatie. Ik kan dus niet door een zoeker kijken als de camera te laag op statief staat.)


                          Grtz, RF
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #88
                            Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Ik heb niet alles gelezen in dit draadje (’t is ondertussen wel lang geworden) en dus blijf ik met mijn twijfels zitten.
                            Onlangs mijn Manfrotto 190XProB statief verkocht (aluminium) wegens te zwaar, ik heb namelijk een “tere” rug.
                            Nu zit ik in twijfel tussen twee statieven:
                            - Manfrotto 190CXPRO4 Carbon Fiber 4-sections Tripod
                            - Benro Flex tripod C1970T
                            Een balhoofd heb ik al en dit is de Benro B2 en ben daar tevreden mee.
                            Als iemand mij zou kunnen overtuigen welke van de twee het beste is, dan is dit zeker welkom.
                            (Even bij vermelden dat ik 1,72m groot ben en een stijve nek heb na een operatie. Ik kan dus niet door een zoeker kijken als de camera te laag op statief staat.)


                            Grtz, RF
                            Ik denk dat u met de Sirui universal N-2204 Carbon een betere keus maakt wat de lengte van max 165 cm en het gewicht betreft. Toch nog 19 cm hoger dan de Manfrotto 190CXPRO4 Carbon Fiber 4-sections Tripod. Dan hoef je samen met balhoofd en camera niet je hele middenzuil uit te schuiven wat weer slecht is voor de stabiliteit.

                            Comment


                            • #89
                              Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                              Ik denk dat u met de Sirui universal N-2204 Carbon een betere keus maakt wat de lengte van max 165 cm en het gewicht betreft. Toch nog 19 cm hoger dan de Manfrotto 190CXPRO4 Carbon Fiber 4-sections Tripod. Dan hoef je samen met balhoofd en camera niet je hele middenzuil uit te schuiven wat weer slecht is voor de stabiliteit.
                              Ik ga die echt eens nader bekijken, lijkt mij degelijk spul te zijn en Roland van FotoShop Aalten ken ik.
                              Heel toffe man.

                              Grtz, RF
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #90
                                Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                                Heb zelf ook een statief van Sirui, de N1204 en ben daar heel content mee, gisteren eens mee naar het strand geweest en heeft daar met z'n 3 pootjes in het zeewater gestaan , met als resultaat vandaag een grondige reiniging moeten geven.
                                Ben er ongeveer 2 uur mee bezig geweest, alle secties demonteren, borgmoeren reinigen, schroefdraad reinigen, alles spoelen met water, terug monteren en schroefdraad van de borgmoeren terug invetten.
                                Met als resultaat dat hij terug schuift als nieuw

                                Comment

                                Working...
                                X