Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote Fototassen/rugzakken topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

    Waarom niet naar de winkel om zo de tassen te passen met je eigen spulltjes. Draag comfort is toch wel iets persoonlijks.

    Zelf ben ik altijd erg content geweest met de Retrospective 20. Deze tijd terug vervangen voor de Ona the Brixton - Antique Cognac Leer. De Retrospectieve staat nu wel op MP, maar is nooit een miskoop geweest. Zeker een goede optie de Retrospective tassen.

    Comment


    • #62
      Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

      Oorspronkelijk geplaatst door Koban Bekijk bericht
      Waarom niet naar de winkel om zo de tassen te passen met je eigen spulltjes. Draag comfort is toch wel iets persoonlijks.

      Zelf ben ik altijd erg content geweest met de Retrospective 20. Deze tijd terug vervangen voor de Ona the Brixton - Antique Cognac Leer. De Retrospectieve staat nu wel op MP, maar is nooit een miskoop geweest. Zeker een goede optie de Retrospective tassen.
      Ik denk dat die uiteraard goed geschikt zijn. Ze zien er daarnaast nog heel goed uit!
      Probleem is dat weinig winkels hier in Vlaanderen ze aanbieden. In Nederland zijn er meer aanbieders
      en alvast ook beter geprijsd.

      Comment


      • #63
        Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

        Ik heb momenteel een kleine rugzak, een grotere schoudertas...
        Maar ben nu op zoek naar een troley.

        Momenteel heb ik onderstaande op het oog:



        prijs-kwaliteit in verhouding?

        of is onderstaande veel beter?

        Travelling with your camera? Browse our top quality Rolling Camera Bags for pro photographers looking for smooth wheeling bags.
        EMBLEMATA.BE
        http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

        Comment


        • #64
          Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

          Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
          Ik heb momenteel een kleine rugzak, een grotere schoudertas...
          Maar ben nu op zoek naar een troley.

          Momenteel heb ik onderstaande op het oog:





          prijs-kwaliteit in verhouding?

          of is onderstaande veel beter?

          http://store.lowepro.com/rolling-cases/pro-roller-x200
          Niets is wat het lijkt.
          Bij konijn heb ik even de specificaties gelezen...
          Ofwel zijn dat allemaal miniatuurlenzen en body's ofwel is het als een sardien in een blik waarbij kop en staart en vinnen zijn gestroopt.
          Wat daar beschreven staat, geprojecteert naar mijn arsenaal, is die troley veel, veel te klein ...
          Papier en foto's zijn toch gewillig .... Nu konijnen kweken wel masaal in heel kleine ruimtes
          Dus, neem je materiaal en ga het uit proberen.... Dit is de enige goede raad die hier in het algemeen kan gegeven worden.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’ętre heureux

          Comment


          • #65
            Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

            Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
            Niets is wat het lijkt.
            Bij konijn heb ik even de specificaties gelezen...
            Ofwel zijn dat allemaal miniatuurlenzen en body's ofwel is het als een sardien in een blik waarbij kop en staart en vinnen zijn gestroopt.
            Wat daar beschreven staat, geprojecteert naar mijn arsenaal, is die troley veel, veel te klein ...
            Papier en foto's zijn toch gewillig .... Nu konijnen kweken wel masaal in heel kleine ruimtes
            Dus, neem je materiaal en ga het uit proberen.... Dit is de enige goede raad die hier in het algemeen kan gegeven worden.
            Ja, ik ging af op de specificaties als in; wat kan erin.

            En die onderste. Want die vind ik zo niet meteen. Je hebt daar ook de X300-versie natuurlijk.
            EMBLEMATA.BE
            http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

            Comment


            • #66
              Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

              Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
              Ja, ik ging af op de specificaties als in; wat kan erin.

              En die onderste. Want die vind ik zo niet meteen. Je hebt daar ook de X300-versie natuurlijk.
              Daar kan behoorlijk wat in, hoor...Ook in de Pro Roller Lite 250 AW. De vraag is: wat wil je allemaal meenemen, hoe wil je het meenemen (als carry-on op het vliegtuig, en dan is het nog de vraag op wat voor vliegtuig...een 737, 747 of zo'n kleintje ŕ la Twin Otter ?) en wat is er voor jou het meest van belang ?

              Ik heb zelf de kleine, de Pro Roller Attaché X50. De andere Pro Roller X/Pro Roller Lites zijn even goed hoor (heb ze geprobeerd op de Photokina in Keulen vorig jaar).
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #67
                Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Daar kan behoorlijk wat in, hoor...Ook in de Pro Roller Lite 250 AW. De vraag is: wat wil je allemaal meenemen, hoe wil je het meenemen (als carry-on op het vliegtuig, en dan is het nog de vraag op wat voor vliegtuig...een 737, 747 of zo'n kleintje ŕ la Twin Otter ?) en wat is er voor jou het meest van belang ?

                Ik heb zelf de kleine, de Pro Roller Attaché X50. De andere Pro Roller X/Pro Roller Lites zijn even goed hoor (heb ze geprobeerd op de Photokina in Keulen vorig jaar).
                Het zal er op aan komen om ze natuurlijk zelf te testen.
                Wat moet er in kunnen?

                2 body's
                2 primes
                3 tot 4 lenzen
                2 flash
                batterijen, geheugenkaartjes en nog rommel. :-)

                Is niet zo zeer om naar het buitenland te gaan.
                Niet dat mijn ambitie dat niet wilt maar ik concentreer me toch eerst op het meer lokale werk. :-)
                EMBLEMATA.BE
                http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                Comment


                • #68
                  Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                  Ik ben ook op zoek naar een nieuwe rugzak, maar wel voor dagtochten, nu zit ik met, oftewel een rugzak waar kledij en eten in kan, maar de camera los in zit, of een cameratas waar zelfs geen flesje water bij kan.
                  Doel is om met wat fotografiemateriaal echt dagtochten te kunnen gaan stappen (begin februari in Duitsland en midden juli mss in Noorwegen)

                  Wat er in moet passen:
                  1 Canon 60D
                  tamron 17-55 f2.8
                  canon 70-200 f4
                  statief aan de buitenkant
                  batterijen, geheugenkaartjes natuurlijk ook

                  ikzelf had deze op het oog, maar zijn er eventueel alternatieven?
                  Het cameracompartiment moet via de zijkant te bereiken zijn.
                  NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
                  https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

                  Comment


                  • #69
                    Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                    Wat de indeling van de tas betreft kun je het beste met al je spullen in de winkel gaan passen.
                    Bij dagtochten is extra ruimte voor eten/drinken en (regen)kleding noodzaak. Waar u ook op moet letten is ventilatie op de rugzijde zodat je minder gaat transpireren .

                    Comment


                    • #70
                      Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                      Wat de indeling van de tas betreft kun je het beste met al je spullen in de winkel gaan passen.
                      Bij dagtochten is extra ruimte voor eten/drinken en (regen)kleding noodzaak. Waar u ook op moet letten is ventilatie op de rugzijde zodat je minder gaat transpireren .
                      Bedankt voor de tips! Ik ben gisteren naar de locale fotowinkel gegaan, maar daar hadden ze de laatste net verkocht...
                      Gelukkig had de winkeleigenaar ook een Photo Sport 200, mocht de zijne eens bekijken, spullen in passen, op mn rug dragen,...

                      Denk toch dat het die gaat worden, alleen de hoge prijs zit mij dwars... of is 140 euro voor zo'n rugzak een eerlijke prijs?
                      NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
                      https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

                      Comment


                      • #71
                        Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                        Op volgende site kan je heel rustig rugzakken, slingshots enz vergelijken en ook aangaande foto's van gebruikers zien wai er zoal in kan.



                        Grt,

                        Jean-Pierre

                        Comment


                        • #72
                          Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                          140€ is niet zo gek veel voor een goede rugzak. het is wel wat geld maar een kinesist voor nek en rugklachten kost meer
                          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                          Comment


                          • #73
                            Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                            Moest vandaag bij Kamera-Express zijn om een fototas in voorraad te vullen/testen (lees, overal aan prutsen en trekken of alles stevig genoeg is!), en of alles erin past.
                            Bleek deze tas spoorloos te zijn, dan maar gereserveerd voor morgen.
                            Volgens de binnenmaten moet alles erin kunnen + nog een aan te kopen 300 of 400 telezoom.
                            Maar voor ik een tas koop moet ik deze eens ook in mijn pollen gehad hebben, er was nog een andere die in voorraad was waarnaar mijn voorkeur uitging, maar veel te omslachtig om te openen.
                            Het is de schoudertas Kata DL-DC 445 voor 89 eurokes.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                              Ik heb sinds kort de Think Tank rugzak Airport Commutor gekocht. Wat ben ik daar tevreden van!! SUPER gewoon
                              1 van de beste aankopen sinds lange tijd :P

                              Alleen had ik eerste de Think Tank rugzak Airport Essentials gekocht, maar die was net te klein voor al mijn materiaal... (die staat trouwens te koop voor de geďnteresseerde)

                              Comment


                              • #75
                                Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
                                Ik heb sinds kort de Think Tank rugzak Airport Commutor gekocht. Wat ben ik daar tevreden van!! SUPER gewoon
                                1 van de beste aankopen sinds lange tijd :P

                                Alleen had ik eerste de Think Tank rugzak Airport Essentials gekocht, maar die was net te klein voor al mijn materiaal... (die staat trouwens te koop voor de geďnteresseerde)
                                Had u die tas dan niet kunnen omruilen: dat doe je toch ook met een niet passend kleidingstuk. Maar beter is om in de winkel te passen.

                                Comment

                                Working...
                                X