Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote Fototassen/rugzakken topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

    bedankt voor de info! Ben van plan ook een F-stop aan te kopen. Volgens de afmetingen op de site van F-stop is de medium 25.4cm lang. Ik dacht dat de combo body+100-400mm net niet zou passen (vond geen voorbeeld op internet, enkel van lens los er in), maar blijkbaar dus wel!

    Is er een specifieke rede waarom je de slope versie hebt gekocht? Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de pro, maar kan zijn dat ik een voordeel van de slope over het hoofd zie?

    Comment


    • #47
      Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

      Oorspronkelijk geplaatst door spice Bekijk bericht
      bedankt voor de info! Ben van plan ook een F-stop aan te kopen. Volgens de afmetingen op de site van F-stop is de medium 25.4cm lang. Ik dacht dat de combo body+100-400mm net niet zou passen (vond geen voorbeeld op internet, enkel van lens los er in), maar blijkbaar dus wel!

      Is er een specifieke rede waarom je de slope versie hebt gekocht? Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de pro, maar kan zijn dat ik een voordeel van de slope over het hoofd zie?
      In alle eerlijkheid: ik zou de pro kopen. Het probleem was toen in begin februari de Loka kocht was de slope de enige ICU die ik beschikbaar vond ik heel Europa! Nu ze meer beschikbaar worden heb ik de Small en Large ook gekocht maar hier wel degelijk in PRO.
      Last edited by parrotman; 1 april 2013, 08:45. Reden: typo's uitgehaald
      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

      Comment


      • #48
        Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

        Hallo iedereen,


        Ik heb al een jaartje een Kata 123-go 20. Stond in aanbieding bij kamera-express.
        Vrij compacte rugzak.
        2 compartimenten. Naar eigen believen in te delen.
        Te dragen als linkse of rechtse sling of rugzak.
        Ik ben er heel content van, degelijk materiaal en comfortabel te dragen. Perfect voor mijn uitrusting.

        Comment


        • #49
          Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

          Ik heb twee keer de lowepro runner 200 gekocht. 1 voor analoog en 1 voor digitaal. Rugzk is vrij klein maar perfect voor mij en was toch verbaasd wat ik er allemaal in kwijt kon.

          Analoge rugzak:
          2 body's (FE en FT2) met elk 50 mm lens erop
          Arsat 20mm
          Nikon 35mm
          Nikon 100mm
          Nikon 75-150mm
          Vivitar 55mm macro
          Cokin A fitlersysteem
          En verschillende prullen zoals filmrolletjes

          Digitale rugzak:
          60D met 18-135
          Canon 50mm
          Lensbaby composer pro
          Sigma 150mm macro
          En dan is er nog plaats over voor 2 kleine lenzen of 1 grote zoom of flits of tweede body.
          Gebruik die plaats momenteel voor de A1 met 14mm lens.
          En dan nog wat kleiner prul (kaarten, batterij, filters,...)
          FLICKR PHOTOSTREAM
          Just try to comprehend that which you'll never comprehend

          Comment


          • #50
            Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

            Heb net vandaag mijn F stop Guru binnen met de post, met een kleine en medium ICU, krijg daar nu alles in, en als ik niet alles nodig heb en de kleine ICU gebruik, kan ik nog van alles meenemen,
            Ziet er allemaal heel mooi en functioneel uit , ga hem morgen direct uit proberen, heb de Guru in plaats van de Loka genomen omdat ik nu alleen nog RX1 en nex 7 met lenzen en filters heb, wel veel klein materiaal, maar past er allemaal in, SUPER

            Comment


            • #51
              Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

              Hallo iedereen,

              Iemand ervaring met de 'Mekko' camera tassen? Dit zijn een soor domke-imitaties denk ik. Maar dan goedkoper...
              Ik vroeg me af of ze degelijk gemaakt zijn?

              Comment


              • #52
                Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                goede morgen

                ik kwam gisteren op internet de rosa bag tegen.

                deze zou speciaal gemaakt zijn voor vrouwen. er kan 1 body in en 2 lenzen en dan zou er nog enkele kleine dingetjes in kunnen.

                mijn vraag is wie heeft er ervaring met deze tas??

                alvast bedankt

                Comment


                • #53
                  Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                  Dag iedereen,

                  mijn naam is Katia en ik kom hier voor het eerst...

                  ik ben als zovelen op zoek naar een leuke fototas voor dames. Ik heb ondertussen al redelijk wat zoekwerk verricht en wil graag iets girlie! Kelly Moore, Jo Totes en Epiphanie zeggen me wel iets,
                  maar ik wil deze wel eens "in het echt" zien voor ik koop. Heeft iemand enig idee waar deze te vinden zijn?

                  thnx!

                  Comment


                  • #54
                    Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                    Vandaag voor moeders wezen shoppen. Ze wou graag een rugzak hebben. Voor we op reis gingen wel tassen gekeken/gepast, maar de meeste waren te breed. Vandaag in Korea een Kata 3N1-22 gepast en deze was het helemaal. Moeders is klein en tenger en ze is helemaal happy met de smalle tas waar alles inpast. Zelfs haar iPad kan mee

                    Zelf heb ik genoeg tassen, maar ik kwam een erg leuke rugtas tegen van National Geographic private collection. (P5080) De ritsen zijn nog wel wat stroef, maar vond het model van de tas wel erg leuk. En hij is niet al te groot. Leuke tas voor steden trips etc of gewoon als rugzak voor de MacBook ;-)

                    Last edited by Apple; 30 juni 2013, 10:43.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                      Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.
                      Voor mijn vakantie ben ik opzoek naar een kleinere tas voor mij camera spullen.
                      De bedoeling is om deze tas IN mijn tas/koffertje van de handbagage te doen.
                      Het onderstaande moet erin passen.

                      Sony A77+ grip + 70-400G
                      Carlzeiss 24-70
                      Accu's + acculader
                      Paar filtertjes
                      En een remote en wat kleine spulletjes.

                      Ik ben zojuist bij de winkel geweest maar kon daar niet vinden wat ik zocht.
                      Of het was te klein of te groot. Ik wil deze tas ook gebruiken om deze spullen mee gemeen als we een stuk moeten wandelen.
                      Dus ook draag confore en all weather is belangrijk.

                      Ik ben benieuwd naar jullie suggesties.
                      Greetz Twan

                      http://500px.com/TwanGroenen

                      Comment


                      • #56
                        Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                        Er bestaan van die inserts speciaal voor in een tas te steken. ICU's noemt dat denk ik. F-stopper hebben een zeer groot aanbod.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                          Er bestaan van die inserts speciaal voor in een tas te steken. ICU's noemt dat denk ik. F-stopper hebben een zeer groot aanbod.
                          Ik heb ze inderdaad gevonden jammer dat er niet veel verkoop punten zijn en online ze vooral tijdelijk niet leverbaar zijn.
                          Deze waren echter wel een goede uitkomst geweest!

                          Nu heb ik een pro runner 200 besteld en hoop dat hij morgen binnen is...
                          Greetz Twan

                          http://500px.com/TwanGroenen

                          Comment


                          • #58
                            Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                            Normaal kan je ze ook van de website
                            Van fstop zelf bestellen ze hebben namelijk een magazijn in nederland het moet natuurlijk wel op voorraad zijn maar indien op voorraad heb je ze snel!

                            Comment


                            • #59
                              Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                              Ik gebruik ruim twee jaar de Lowepro Pro messenger180. Een Canon 5DII met lens erop, twee à drie extra lenzen, een flits en wat klein gerief.
                              Tas is heel discreet, wat vooral bij citytrips werkt en bevalt met heel goed.
                              Ray
                              Canon EOS 5D MIV
                              https://www.flickr.com/photos/valloray/

                              Comment


                              • #60
                                Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                                Ik sta voor een dilemma.

                                Ofwel de retrospective 10, ofwel de retrospective 30.
                                Ik bezit al een flipside 400, waar ik overigens heel tevreden over ben. Maar toch, het blijft een rugzak.
                                Schoudertassen zijn denk ik makkelijk toegankelijker.

                                Ik heb 2 bodies, 70-200 en 24-70. Twee flitsers, laders, batterijen, filters...
                                Niet dat ik dat materiaal (omwille van het gewicht) altijd meeneem.
                                De retrospective 10 lijkt me enorm geschikt, maar soms moet er wat meer fotomateriaal mee.
                                En voor een bruidsreportage zie ik me niet met een rugzak rond lopen.

                                Ben eerlijk gezegd een beetje bang dat een retrospective 30 wat overkill is. Beetje lomp misschien, ik heb geen idee.
                                Maar de retrospective 10 lijkt me te klein om aan de d600 gekoppeld te zijn.
                                Ik ben er nog niet uit. Antwerpen licht al niet bij de deur en zeker niet met de files van tegenwoordig.
                                Ik zou dus liever online bestellen. Apollo in Nederland, of amazon.

                                Als je zo de reacties bekijkt, de ene zegt wit, de andere zwart...
                                De retrospective 20 lijkt me ook in orde maar dit is de verhoogde versie van de 10.

                                Ik ben zelf 1m82 en weet niet goed wat aangewezen is voor de organisatie van gewicht en houding.
                                Mijn verstand zegt 30, mijn hart 10. Het wordt dus een dilemma.

                                Comment

                                Working...
                                X