Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help voor Compactflash

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help voor Compactflash

    Hallo,
    Graag wil ik jullie mening vragen:
    Ik heb o.a. een Canon EOS D50. Voor de opslag maak ik daarbij gebruik van een 8 GB CompactFlashcard van Sandisk 30MB/s.
    Nu kan ik voor de tweede keer de foto's niet op een normale manier de foto's van deze kaart importeren. Bij normaal importeren wordt gemeld dat er geen bestanden kunnen worden gevonden. Met SanDisk RescuePRO heb ik de foto's alsnog kunnen terughalen.
    Nu mijn vragen kan ik het CF-kaartje nog wel gebruiken? Of moet ik een nieuwe kopen?
    Kan de oorzaak van het verliezen van de bestanden eventueel ook komen door een fout in het toestel?
    Graag hoor ik jullie mening in deze kwestie.
    www.janbos.net

  • #2
    Re: Help voor Compactflash

    Ik had een 8GB kaartje van transcend, en had eveneens steeds problemen om het kaartje door pc (met ingebouwde kaartlezer) of laptop met externe kaartlezer te laten lezen. Explorer blokkeerde steevast op beide, en na lang aandringen en paar keer heropstarten lukte het soms wel. Pogingen gedaan om door herformateren het op te lossen maar lukte niet.
    Heb geen risico's meer willen nemen en het kaartje ligt in het containerpark. Werk terug met CF kaarten van 4GB.
    Sony RX10 Mark IV
    nog een fijne dag verder!
    Guido

    Comment


    • #3
      Re: Help voor Compactflash

      Eenmaal een geheugenkaartje fouten vertoont is het voor mij onbetrouwbaar geworden - en dus eigenlijk onbruikbaar voor het serieuze fotowerk.
      Ik bewaar het ook niet meer want dan komt het gegarandeerd "ooit" weer bij de andere ...
      Mijn standaardgrootte is 32Gb omdat ik enkel in RAW fotografeer en ik gebruik een viertal kaartjes.

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Re: Help voor Compactflash

        Sandisk geeft lifetime warranty .... dus niet naar het containerpark maar retour naar Sandisk voor een gratis vervanging

        Comment

        Working...
        X