Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP ik krijg mijn nieuwe Canon pixma iP5000 niet geïnstalleerd op mijn Mac

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HELP ik krijg mijn nieuwe Canon pixma iP5000 niet geïnstalleerd op mijn Mac

    HELP
    Ne mens mag niet vloeken, maar ge zou voor minder!
    Na alle lovende kritieken heb ik mij een Canon pixma iP5000 aangeschaft maar ... ik mag perfect volgens het boekje de installatie-procedure uitvoeren (tot 10 maal toe! ). Van het ogenblik dat ik de Pixma 5000 wil toevoegen aan de lijst usb-printers verschijnt hij wel (ik zie aan welke USB-poort hij hangt), maar geeft hij de melding dat het besturingsprogramma niet geïnstalleerd is!
    Heb prefs al weggeworpen, heb volumebevoegdheden al hersteld ... niks helpt!

    (het is exact dezelfde ellende als vorig jaar toen ik een Canon i80, van pure miserie, terug naar de winkel heb gebracht). Ik heb o.a. een Canon S750 en die werkt wel perfect!
    Ik ben een doorwinterd Mac-gebruiker maar dit is om gek van te worden ... WIE HELPT of waar kan ik terecht?

    (eMac OS 10.3.5)

  • #2
    Re: HELP ik krijg mijn nieuwe Canon pixma iP5000 niet geïnstalleerd op mijn Mac

    Welke Mac, welk systeem ?

    Comment


    • #3
      Re: HELP ik krijg mijn nieuwe Canon pixma iP5000 niet geïnstalleerd op mijn Mac

      (eMac OS 10.3.5)
      Ik moet beter lezen

      Doe eens een upgrade naar 10.3.7 (via systeemupdate)

      Comment


      • #4
        Re: HELP ik krijg mijn nieuwe Canon pixma iP5000 niet geïnstalleerd op mijn Mac

        sorry dubbele post!
        Last edited by Carola; 3 februari 2005, 20:52.

        Comment


        • #5
          Re: HELP ik krijg mijn nieuwe Canon pixma iP5000 niet geïnstalleerd op mijn Mac

          Oorspronkelijk geplaatst door MDF
          Ik moet beter lezen

          Doe eens een upgrade naar 10.3.7 (via systeemupdate)
          Morgenvroeg eerste werk, doe ik een test met mijn iBook waarop wel al 10.3.7 staat. Het vreemde is dat hij wel een aantal zaken installeert maar de uiteindelijke programma voor de printer is spoorloos (ook niet met de finder te vinden)

          Comment


          • #6
            Re: HELP ik krijg mijn nieuwe Canon pixma iP5000 niet geïnstalleerd op mijn Mac

            Carola, je moet de printer de eerste keer activeren via het 'Printerconfiguratie' hulpprogramma.

            Comment


            • #7
              Re: HELP ik krijg mijn nieuwe Canon pixma iP5000 niet geïnstalleerd op mijn Mac

              Oorspronkelijk geplaatst door j@n
              Carola, je moet de printer de eerste keer activeren via het 'Printerconfiguratie' hulpprogramma.
              Als je daarmee wil zeggen -> systeemvoorkeuren -> afdrukken en faxen -> configureer printers, dan heb ik die weg gevolgd ...

              Comment


              • #8
                Re: HELP ik krijg mijn nieuwe Canon pixma iP5000 niet geïnstalleerd op mijn Mac

                Als je daarmee wil zeggen -> systeemvoorkeuren -> afdrukken en faxen -> configureer printers, dan heb ik die weg gevolgd ...


                Ga naar de map Programma's / map Hulpprogramma's / Printerconfiguratie en kies daar voeg printer toe...

                Wat je dan krijgt is zelfde als printerconfiguratie onder voorkeuren. Als je daar je Canon aanmaakt zou hij (normaal gezien) moeten werken. Bij mij toch...

                Comment


                • #9
                  Re: HELP ik krijg mijn nieuwe Canon pixma iP5000 niet geïnstalleerd op mijn Mac

                  Oorspronkelijk geplaatst door Carola
                  Als je daarmee wil zeggen -> systeemvoorkeuren -> afdrukken en faxen -> configureer printers, dan heb ik die weg gevolgd ...
                  Ja, zo kan het ook.
                  Beneden hebben we een Canon i850 aan een iMac G5 en zelf werk ik met een G5 tower en Epson 2100. De beide printers, dus ook de Canon, werken zonder problemen. Ik kan voor de Epson zowel USB 2.0 als FireWire kiezen. Ik moet dan nadrukkelijk voor USB danwel FireWire kiezen. Ik denk dat jij in het menu 'Printerlijst' dat volgt op 'Voeg toe' USB moet kiezen.

                  Nog een tip Carola: registreer je bij MacFreak en plaats je vraag in het juiste forum en er komt geheid een oplossing: http://www.macfreak.org/

                  Comment


                  • #10
                    Re: HELP ik krijg mijn nieuwe Canon pixma iP5000 niet geïnstalleerd op mijn Mac

                    of het forum bij www.macosx.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: HELP ik krijg mijn nieuwe Canon pixma iP5000 niet geïnstalleerd op mijn Mac

                      We zijn op het forum van www.intermactivity.be al volop bezig met helpen zoeken naar een oplossing.
                      Helaas is het geen makkelijke klus.Ik zocht al op diverse fora werledwijd, maar nergens is er sprake van een gelijkaardig probleem.
                      www.i-mac.be
                      http://www.cerclebrugge.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: HELP ik krijg mijn nieuwe Canon pixma iP5000 niet geïnstalleerd op mijn Mac

                        Of Canon bellen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: HELP krijg Canon pixma iP5000 niet geïnstalleerd op Mac -> +/- OPLOSSING

                          Een vriend gaf mij volgende tip:
                          Gooi gans de BJPrinter map weg. Probeer de installatie dan opnieuw.

                          Ha...Ha! deze truc heeft wel gewerkt!
                          Op de eMac werkt de pixma iP5000 (en geeft inderdaad kwalitatief zéééér goede prints). Op de iBook die ook met een Canon S750 moet samenwerken en waardoor ik daar niet zomaar alles kan wegkieperen, is een paar andere mouwen! Das dus noppes! Alles wijst er op dat het om een conflict gaat tussen de Canon-printers onderling.
                          Omdat hij daar nog altijd vertikt om de effectieve driver te installeren had ik manueel een copie gemaakt van de instellingen zoals deze op de eMac zaten, zonder succes, hij blijft koppig ontkennen dat de driver geïnstalleerd is (en hij staat er nu wel degelijk op).
                          Op de iBook alles weggooien en pixma iP5000 en S750 herinstalleren is een optie, maar er blijft een kans dat uitgerekend de S750 voor het conflict verantwoordelijk is.

                          Comment


                          • #14
                            Re: HELP krijg Canon pixma iP5000 niet geïnstalleerd op Mac -> +/- OPLOSSING

                            Oorspronkelijk geplaatst door Carola
                            Een vriend gaf mij volgende tip:
                            Gooi gans de BJPrinter map weg. Probeer de installatie dan opnieuw.

                            www.i-mac.be
                            http://www.cerclebrugge.be

                            Comment

                            Working...
                            X