Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help! ik krijg mijn foto's van mijn imagetank

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help! ik krijg mijn foto's van mijn imagetank

    Ik heb een probleem met mijn Vosonic VP8360
    Ik had er in totaal 19 CF kaartjes op gekopieerd, maar ik krijg 3 mappen niet naar de computer gekopieerd.

    Als ik deze wil kopieren zegt windows

    Q:\Backup\CF-00009 is niet toegankelijk
    Onjuiste functie

    Maar ik kan de foto's die in de map zitten op het schermpje van de imagetank wel gewoon bekijken.
    De foto's terug naar een CF kopieren heb ik ook al geprobeerd... helpt niets.

    Wie weet er een oplossing...
    Het zijn natuurlijk juist de mooiste foto's van mijn vankantie in de US (Yellowstone NP)

    Ik ben nu nog aan het backuppen, maar als dat gedaan is ga ik proberen al de mappen te wissen, behalve de mappen die ik niet gekopieerd krijg. hopelijk kan ik er dan wel aan.
    Canon EOS 5D met 3KG glas
    https://reisforum.net

  • #2
    Re: Help! ik krijg mijn foto's van mijn imagetank

    Kun je ze niet met kopieren en plakken overzetten naar je pc?
    Anders kan je is proberen om ze met pc-inspector van je imagetank naar je pc te krijgen.
    Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Help! ik krijg mijn foto's van mijn imagetank

      Kan je er geen diagnostische programma's op loslaten? Misschien is er één enkele slechte sector of een schrijffoutje.
      Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

      Comment


      • #4
        Re: Help! ik krijg mijn foto's van mijn imagetank

        Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
        Kun je ze niet met kopieren en plakken overzetten naar je pc?
        Anders kan je is proberen om ze met pc-inspector van je imagetank naar je pc te krijgen.
        Nee, als ik op de map klik krijg ik direct de foutmelding.

        Oorspronkelijk geplaatst door ODB Bekijk bericht
        Kan je er geen diagnostische programma's op loslaten? Misschien is er één enkele slechte sector of een schrijffoutje.
        Ja, ik zal zoiets moeten gaan doen denk ik.
        Het is wel een HD die nog vrij nieuw is.

        Ik heb alle andere mappen eraf gedaan en nog steeds hetzelfde...

        Ik zou er ook een andere firmware op kunnen flashen, normaalgezien blijft de inhoud dan op de HD staan.
        Maar die kans bestaat dat je de HD toch moet formateren, dat vind ik dus ook gevaarlijk.

        Een schijfcontrole heb ik al gedaan, alles is in orde.
        Canon EOS 5D met 3KG glas
        https://reisforum.net

        Comment


        • #5
          Re: Help! ik krijg mijn foto's van mijn imagetank

          dat is nu juist de reden waarom ik die imagetanks verafschuw. Voor de prijs van zo'n tank koop je heel wat kaartjes. Als je dan toch een back-up wil meenemen, neem dan een laptop mee.

          Nu terzake:
          Je zou kunnen de harde schijf eruithalen, ik denk dat dat een 2.5" is, en deze via een adaptor (usb/ide-interface) proberen te lezen. Zo een adaptor kost 20a30€. Stap eens een computerwilkel met degelijke service binnen ( liefst iemand die zelf pc's in elkaarsteekt) Vraag aan die man of hij de harde schijf kan lezen, dit kost hooguit een paar minuten werk. Als de man zijn werk eerlijk aanrekent gaat de prijs nog meevallen en niet opwegen aan de opnamen die je kan recupereren.
          Als je de harde schijf kan lezen kan je programma's zoals PC-inspector gebruiken om de data te herstellen.
          Dit in de veronderstelling dat de harde schijf in de tank nog intakt is.
          Anders is er niet veel hoop meer.


          veel succes

          Comment


          • #6
            Re: Help! ik krijg mijn foto's van mijn imagetank

            Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
            dat is nu juist de reden waarom ik die imagetanks verafschuw. Voor de prijs van zo'n tank koop je heel wat kaartjes. Als je dan toch een back-up wil meenemen, neem dan een laptop mee.

            Nu terzake:
            Je zou kunnen de harde schijf eruithalen, ik denk dat dat een 2.5" is, en deze via een adaptor (usb/ide-interface) proberen te lezen. Zo een adaptor kost 20a30€. Stap eens een computerwilkel met degelijke service binnen ( liefst iemand die zelf pc's in elkaarsteekt) Vraag aan die man of hij de harde schijf kan lezen, dit kost hooguit een paar minuten werk. Als de man zijn werk eerlijk aanrekent gaat de prijs nog meevallen en niet opwegen aan de opnamen die je kan recupereren.
            Als je de harde schijf kan lezen kan je programma's zoals PC-inspector gebruiken om de data te herstellen.
            Dit in de veronderstelling dat de harde schijf in de tank nog intakt is.
            Anders is er niet veel hoop meer.


            veel succes
            Ik heb ergens zo een USB - IDE adaptor liggen, maar ik heb die ergens aan de kant gegooid omdat hij nooit werkte. af en toe met sommige HD's werkte hij.
            Nu heb ik hem dus nodig en vind hem niet.

            Ik ben vrij zeker dat ik de foto's er nog af krijg, want met de HD is niets verkeerd, maar met de partitionering op de HD is wel wat verkeerd. en daarmee krijg ik ze er niet af.

            Komt dus in orde.
            Enkel mijn adaptor nog vinden.
            en anders steek ik hem wel in een laptop.
            Canon EOS 5D met 3KG glas
            https://reisforum.net

            Comment


            • #7
              Re: Help! ik krijg mijn foto's van mijn imagetank

              Ik heb ze er afgekregen met mijn USB - IDE adaptor.
              Het werkte wel maar half, maar ik heb ze...

              Thanks
              Canon EOS 5D met 3KG glas
              https://reisforum.net

              Comment


              • #8
                Re: Help! ik krijg mijn foto's van mijn imagetank

                Oorspronkelijk geplaatst door Fred. Bekijk bericht
                Ik heb ze er afgekregen met mijn USB - IDE adaptor.
                Het werkte wel maar half, maar ik heb ze...

                Thanks
                Das geluk hebben proficiat.

                Trouwens hier vandaag ondervonden ik had gegevens brieven, foto's en muziek opgeslagen op 5 DVD RW's (nieuwe) een jaar geleden gebrand.
                Vandaag wil ik er terug wat afhalen en 3 van de 5 zijn naar de kl...... de DVD speler kan er niks van lezen, loopt er gewoon op vast, ik kan ze zelfs niet terug wissen. (Fuji DVD's)
                De DVD's zijn slechts een keer gebrand.

                Ik heb al meer gehoord dat DVD RW's niet goed blijven en dat is hier bij bevestigd.
                Ook DVD RW's die ik gebruikte voor het opnemen van de TV heb ik er van de zes nog maar ene over, elke week gebruikte ik er ene om een program op te nemen en van den ene op den andere dag kan je ze wegsmijten. (TDK en Sony DVD's)
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                Comment

                Working...
                X