Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hard Case trolley 55x40x20

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hard Case trolley 55x40x20

    Hallo beste fotografievrienden. Ter info voor de amateurfotografen die met hun materiaal het vliegtuig willen nemen, wil ik toch even het volgende opmerken. Het is nog steeds zo dat de lockers boven het hoofd niet mogen/kunnen gebruikt worden. Maw : met een fotorugzak (afmetingen handbagage 55x40x20) , kan je het vliegtuig nog steeds niet op ; dit was trouwens ook vorig jaar reeds het geval. In het vliegtuig mag enkel een SOEPELE rugzak of tas worden meegenomen afmeting 30x30x15 en moet aan de voeten kunnen staan.

    However : een HARDE handbagage trolley (55x40x20) kan wel gratis ingecheckt worden, maar wordt dan natuurlijk naar de buik vh vliegtuig verbannen. Ik veronderstel dat iedereen al wel heeft gezien , hoe reiskoffers van een vliegtuig uitgeladen worden (lees : naar beneden worden gegooid...) Zelfs al worden de lenzen dan nog zo goed 'ingeduffeld', dan nog zouden ze m.i. kunnen breken. Mijn combi fototoestel + telelens Canon 100-400 (markI) is ooit van de achterbank vd auto tot op de vloer (mat) vd auto gevallen door een bruusk remmanoever . Gevolg : lenzengroep beschadigd ...

    Dus denk ik dat de enige veilige manier om fotografiemateriaal mee te nemen op het vliegtuig , er uit bestaat door dit in een soepele rugzak of tas (30x30x15) te stoppen en aan uw voeten te zetten. Hierdoor kan natuurlijk een pak minder materiaal worden meegenomen.
    Er zijn wel 'hard case fotografie-trolleys' op de markt te koop , maar ik zou het mij alvast toch niet riskeren om deze via het ruim vh vliegtuig mee te nemen , maar ik zie jullie reactie of eventuele tips graag tegemoet. Stocky.
    Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

  • #2
    Re: Hard Case trolley 55x40x20

    Als ik op een luchthaven ben, zie ik de bagage met een container in het toestel geladen worden.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Hard Case trolley 55x40x20

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Als ik op een luchthaven ben, zie ik de bagage met een container in het toestel geladen worden.
      Misschien wel, maar eens uit de container worden ze wel op de transportband gezwierd.

      Comment


      • #4
        Re: Hard Case trolley 55x40x20

        Eigenlijk is dat een voorname reden om niet met low-cost maatschappijen te vliegen - en op voorhand voor u boekt, eerst te bekijken wat de meerkosten zijn voor handbagage en veel andere zaken. Ik herinner mij nog levendig de paniek bij onze pro-fotograaf op 't werk, toen een lading met zwaar peperduur materiaal verloren was gegaan - omdat het inderdaad het ruim in moest. Dat was allemaal goed verzekerd - maar als't weg is - is 't de miserie dat je een grootbeeld technische camera met lenzen die niet meer gemaakt worden, niet zomaar kan vinden.
        Lenzen huren, is soms een uitweg.
        Met Corona of na Corona zal 't nog moeilijker worden, want er moet veel winst gemaakt worden. Helaas.

        Comment

        Working...
        X