Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(half) onder water fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • (half) onder water fotograferen

    Ik ben op zoek naar een betaalbare oplossing om net onder of half onder het water te fotograferen met een camera (Olympus OMD EM1) met fisheye lens (mZuiko 8mm f1.8).
    Ik moet daarvoor een oplossing hebben met een dome (halve bol) maar ik vind dat niet in de goedkopere oplossingen, zoals Diwapack en dergelijke.
    De enige oplossingen die vind zijn onderwaterhuizen die 1000 Euro en meer kosten, en die weliswaar waterdicht zijn tot 40m - 60m, en waarschijnlijk ook veel gebruiksvriendelijker maar ik heb dat niet nodig en wil er niet zoveel geld aan uitgeven.

    Weet iemand een oplossing?

  • #2
    Re: (half) onder water fotograferen

    google eens op EWA MARINE
    dat zijn een soort waterdichte zakken.
    Onthoud één ding. Waar je je camera ook insteekt voor onderwater, altijd zal hij eens verzuipen, dat kan de tienduizendste keer zijn maar evengoed de eerste.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: (half) onder water fotograferen

      Helaas, geen domeport voor fisheye lens bij EWA. Eigenlijk wist ik dat al maar door nog eens op hun site te gaan kijken heb ik nu wel gevonden dat je hen kan contacteren voor een custom oplossing voor een specifieke lens. Dat ga ik dus doen.

      Comment


      • #4
        Re: (half) onder water fotograferen

        Er zijn verschillende die gebruik maken van een (zelf gemaakt) klein aquarium om de camera en lens in te steken
        lens moet wel volledig met een rubberen zonnekap tegen de voorste plaat geplaatst worden om geen reflectie te krijgen.
        Levert mooie resultaten op

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: (half) onder water fotograferen

          Misschien maak het zelf
          Last edited by B.Bibber; 7 februari 2021, 20:33.

          Comment


          • #6
            Re: (half) onder water fotograferen

            Wel, ik er inderdaad over aan het denken om zelf iets te maken met een halve bol in plexiglas.

            Comment


            • #7
              Re: (half) onder water fotograferen

              Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
              Wel, ik er inderdaad over aan het denken om zelf iets te maken met een halve bol in plexiglas.
              Hoeft geen bol te zijn hoor, dat geeft alleen maar meer vervorming, gewoon een vierkante bak in plexie is al voldoende
              Op die manier worden trouwens de meeste hal onderwater opnames gemaakt in vijvers, zwembaden, e.d.

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: (half) onder water fotograferen

                Ik zal eens proberen. Enkel die rubberen zonnekap zal niet werken op mijn fisheye. Maar misschien moet ik eens proberen met mijn 10.5 mm hyperprime (beeldhoek van een 21mm FF).
                Experimenteren is ook leuk.

                Comment

                Working...
                X