Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hahnel Captur timer Kit Canon - lange sluitertijd gebruiken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hahnel Captur timer Kit Canon - lange sluitertijd gebruiken

    iemand die deze afstandsbediening heeft ?
    wil met een lange sluitertijd werken, maar geraak er niet uit.

    kan je lange sluitertijd ook gebruiken zonder de interval ?
    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: Hahnel Captur timer Kit Canon - lange sluitertijd gebruiken

    Wat is nu de intentie van je vraag? Misschien dat creatief moet rekenen opdat je binnen het ingestelde interval maar 1 beeld produceert.

    Comment


    • #3
      Re: Hahnel Captur timer Kit Canon - lange sluitertijd gebruiken

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      Wat is nu de intentie van je vraag? Misschien dat creatief moet rekenen opdat je binnen het ingestelde interval maar 1 beeld produceert.
      lange sluitertijd gebruiken zonder de interval, staat er toch dacht ik ;-)

      had vroeger de vorige versie en kon je gewoon enkel lange sluitertijd gebruiken (bulb op je camera)
      nu staat er bij interval 1, denk dat dit gewoon van fabriek af zo ingesteld is.
      Wil absoluut géén interval hebben.
      groetjes Ingrid

      Comment


      • #4
        Re: Hahnel Captur timer Kit Canon - lange sluitertijd gebruiken

        Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
        lange sluitertijd gebruiken zonder de interval, staat er toch dacht ik ;-)

        had vroeger de vorige versie en kon je gewoon enkel lange sluitertijd gebruiken (bulb op je camera)
        nu staat er bij interval 1, denk dat dit gewoon van fabriek af zo ingesteld is.
        Wil absoluut géén interval hebben.
        Ik heb de pro, en ben redelijk zeker dat bulb in te stellen is van 0 tot 99 uur.
        De pro versie heeft extra sensors, maar voor de rest is deze hetzelfde als de timer module dacht ik.
        De juiste instellingen zou ik moeten opzoeken in de handleiding.

        Maar dat kun jij ook doen ;-)
        Wat staat er in jouw handleiding?
        Last edited by mlap; 10 februari 2019, 16:43. Reden: zin aangepast "opzoeken in de handleiding)

        Comment


        • #5
          Re: Hahnel Captur timer Kit Canon - lange sluitertijd gebruiken

          Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
          Ik heb de pro, en ben redelijk zeker dat bulb in te stellen is van 0 tot 99 uur.
          De pro versie heeft extra sensors, maar voor de rest is deze hetzelfde als de timer module dacht ik.
          De juiste instellingen zou ik moeten opzoeken in de handleiding.

          Maar dat kun jij ook doen ;-)
          Wat staat er in jouw handleiding?

          idd, al gedaan de tijd ingesteld en dan op start knop gedrukt, wanneer de ingestelde tijd verlopen is zie op de display de interval verschijnen en begint de ingestelde tijd opnieuw.
          Als je op de stop knop drukt is het idd gedaan.
          Maar kan je die interval niet uitschakelen ? heb dat niet nodig.

          Handleiding was héél klein in bijlage.
          Nu heb nog een handleiding gevonden op 't net en eens wat uitgetest, het gaat enkel vr LS via de ontspanknop.

          Als je de long instellingen gebruikt is dat samen met de interval te gebruiken, spijtig.

          Weet jij soms of je die interval op 0 kan zetten ?
          kan dat niet zo direct op de handleiding vinden.
          groetjes Ingrid

          Comment


          • #6
            Re: Hahnel Captur timer Kit Canon - lange sluitertijd gebruiken

            Voor een lange sluitertijd gebruik ik gewoon de goedkoopste afstandsbediening met een knopje dat je kan blokkeren dan gewoon tellen of horloge.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Hahnel Captur timer Kit Canon - lange sluitertijd gebruiken

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Voor een lange sluitertijd gebruik ik gewoon de goedkoopste afstandsbediening met een knopje dat je kan blokkeren dan gewoon tellen of horloge.
              Die heb ik ook. Je kan ook tijd op je toestel aflezen, maar als die hoog ingesteld staat kan ik het niet aflezen. Maar met een timer is dat veel makkelijker.
              groetjes Ingrid

              Comment


              • #8
                Re: Hahnel Captur timer Kit Canon - lange sluitertijd gebruiken

                Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
                idd, al gedaan de tijd ingesteld en dan op start knop gedrukt, wanneer de ingestelde tijd verlopen is zie op de display de interval verschijnen en begint de ingestelde tijd opnieuw.
                Als je op de stop knop drukt is het idd gedaan.
                Maar kan je die interval niet uitschakelen ? heb dat niet nodig.

                Handleiding was héél klein in bijlage.
                Nu heb nog een handleiding gevonden op 't net en eens wat uitgetest, het gaat enkel vr LS via de ontspanknop.

                Als je de long instellingen gebruikt is dat samen met de interval te gebruiken, spijtig.

                Weet jij soms of je die interval op 0 kan zetten ?
                kan dat niet zo direct op de handleiding vinden.
                Het is toch de bedoeling om 1 foto te maken, met de sluitertijd geregeld door de afstandsbediening.
                Ik heb het even geprobeerd, en volgende instelling werkt bij mijn capture pro.

                - delay op 0
                - Long - de gewenste sluitertijd
                - interval op 1
                - N (aantal) op 1

                De camera op Bulp

                start drukken

                en er wordt 1 foto gemaakt met de sluiter tijd die bij Long ingegeven staat.


                Is het dit wat je zoekt?

                Comment


                • #9
                  Re: Hahnel Captur timer Kit Canon - lange sluitertijd gebruiken

                  Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                  Het is toch de bedoeling om 1 foto te maken, met de sluitertijd geregeld door de afstandsbediening.
                  Ik heb het even geprobeerd, en volgende instelling werkt bij mijn capture pro.

                  - delay op 0
                  - Long - de gewenste sluitertijd
                  - interval op 1
                  - N (aantal) op 1

                  De camera op Bulp

                  start drukken

                  en er wordt 1 foto gemaakt met de sluiter tijd die bij Long ingegeven staat.


                  Is het dit wat je zoekt?
                  Beste mlap,
                  ok, ja dat bedoel ik.
                  Had het al via "long" gevonden en gaat ook, 3 sec op de knop blijven drukken en je kan dan belichten zolang je wil.
                  zal het dan via die weg proberen, alvast bedankt vr je feedback en tijd
                  Fijn weekend
                  groetjes Ingrid

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hahnel Captur timer Kit Canon - lange sluitertijd gebruiken

                    Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
                    Beste mlap,
                    ok, ja dat bedoel ik.
                    Had het al via "long" gevonden en gaat ook, 3 sec op de knop blijven drukken en je kan dan belichten zolang je wil.
                    zal het dan via die weg proberen, alvast bedankt vr je feedback en tijd
                    Fijn weekend
                    Beste mlap,
                    geprobeerd maar je moet interval1 en interval2 op 1
                    - N van beide (aantal) op 1 zetten en dan lukt het zoals je omschrijft.
                    Nogmaals bedankt vr de tip
                    groetjes Ingrid

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hahnel Captur timer Kit Canon - lange sluitertijd gebruiken

                      Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
                      Maar met een timer is dat veel makkelijker.
                      koud, donker, dikke vingers, kleine knopjes zijn vaak geen goede kombinatie.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hahnel Captur timer Kit Canon - lange sluitertijd gebruiken

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        koud, donker, dikke vingers, kleine knopjes zijn vaak geen goede kombinatie.
                        Bij deze gaat geen klein knopjes. Onderhandschoenen in merino wol aan doen, super.
                        groetjes Ingrid

                        Comment

                        Working...
                        X