Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gwicht SB900 flitser in combi met Nikon d90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gwicht SB900 flitser in combi met Nikon d90

    Ik denk om een flitser voor de Nikon d90 te kopen. Dat zal of de SB600 of SB900 worden. Ik heb zo vergeleken op prijs, en de 100 eur extra voor de SB900 wil ik er best voor uitgeven, maar..... grootte en gewicht is best veel. Ik ben dus om qua functionaliteit van de SB900, maar het gewicht (lees extra gezeul) laat me nog even twijfelen.

    Vandaar mijn vraag: wat zijn jullie ervaringen van deze flitser in combi met d90? Vinden jullie extra gewicht juist fijn of niet? Spijt van de aankoop of juist niet?

  • #2
    Re: Gwicht SB900 flitser in combi met Nikon d90

    De SB900 is echt een dijk van een flitser en veel meer en gemakkelijker in te stellen.

    Zoveel maakt het volgens mijn qua gewicht niet uit hoor, iig het weegt niet op tegenover de voordelen tov een SB600.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #3
      Re: Gwicht SB900 flitser in combi met Nikon d90

      Nee inderdaad, ik heb een flitser die een beetje minder weegt (75 gram), maar ik heb er eigenlijk niet echt problemen mee, de D90 ligt ook zeer goed in de hand he!

      Comment


      • #4
        Re: Gwicht SB900 flitser in combi met Nikon d90

        Hoi ,

        alleen al voor het gemak waarmee je aan de instellingen kunt en de bijgeleverde hulpstukken (diffuser, kleurfilters) zou ik voor de SB900 gaan.
        Ook het grotere bereik is een voordeel.

        grtjs Jozef
        D800 en een goed glasservies

        Comment


        • #5
          Re: Gwicht SB900 flitser in combi met Nikon d90

          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          De SB900 is echt een dijk van een flitser en veel meer en gemakkelijker in te stellen.

          Zoveel maakt het volgens mijn qua gewicht niet uit hoor, iig het weegt niet op tegenover de voordelen tov een SB600.
          Helemaal mee eens!

          En echt, ik heb ook de combinatie D90 + SB-900 en ik heb echt geen last van het gewicht of wat dan ook... perfect te doen, die combinatie!

          Comment


          • #6
            Re: Gwicht SB900 flitser in combi met Nikon d90

            Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
            Helemaal mee eens!

            En echt, ik heb ook de combinatie D90 + SB-900 en ik heb echt geen last van het gewicht of wat dan ook... perfect te doen, die combinatie!
            jep hier zelfde idee (op den d40 is't iets anders) d90 met grip is nog iets beter!
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: Gwicht SB900 flitser in combi met Nikon d90

              Zoveel gewichtsverschil is er niet tussen SB600 en SB900.

              En de betere bediening en meer mogelijkheden met een SB900, zeg ik direct SB900
              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Gwicht SB900 flitser in combi met Nikon d90

                Dank allen voor de reacties! Ik ben om, ga definitief voor de SB900.

                Comment


                • #9
                  Re: Gwicht SB900 flitser in combi met Nikon d90

                  geen spijt van hebben
                  nikon D90 af-s18-105vr af-s vr zoom 70-300 sb900

                  Comment

                  Working...
                  X