Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grote tas voor 2 body's, 17 inch laptop en lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grote tas voor 2 body's, 17 inch laptop en lenzen

    Beste forumleden,

    Al enige tijd ben ik op zoek naar een rugtas waar het volgende in kan:

    Nikon D3 met 70-200 2.8 VR2
    Nikon D90 met grip plus de 17-55 2.8
    Nikon D90 met grip los
    Flitser SB-700
    Nikon 50 1.8
    Laptop 17 inch, Dell Inspiron 17R
    De lenzen wil ik dus op de body's laten en het liefst ook met zonnekap.

    Dit heb ik nu in 2 rugtassen, maar dat ben ik beetje beu aan het raken.
    Budget is max 300 euro.
    Ik ben al bij verschillende fotowinkels geweest, maar nergens een goede rugtas kunnen vinden. Probleem is dan vooral het formaat van m'n laptop en de hoogte van m'n D3.

    Jullie tips of suggesties?
    Alvast bedankt !
    2x Nikon D3 en wat glas :)

  • #2
    Wanneer je dit niet in een Lowepro AW 600 gaat krijgen, lijkt het me een onmogelijke opgave.

    'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

    Comment


    • #3
      Re: Grote tas voor 2 body's, 17 inch laptop en lenzen

      Al dat materiaal in 1 rugzak zal idd moeilijk worden, maar kijk eens naar rolkoffers. Daar kan over het algemeen meer in. Tenzij je een specifieke reden hebt voor een rugzak natuurlijk he.
      FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

      Comment


      • #4
        Re: Grote tas voor 2 body's, 17 inch laptop en lenzen

        De lowepro aw 600 gaat maar tot 15 inch laptops helaas. De reden dat ik een rugzak wil is dat ik met een koffer niet overal kan komen en m'n handen vrij wil hebben. Ik loop soms een hele dag met een rugzak rond etc. Dus vandaar dat een rugzak de voorkeur heeft boven een koffer.
        Ik snap echt niet dat er geen fatsoenlijke 'grote' tassen zijn waar dit in past. Ben ik dan de enige met een 17 inch laptop en 2 body's met wat lenzen ? :/
        2x Nikon D3 en wat glas :)

        Comment


        • #5
          Re: Grote tas voor 2 body's, 17 inch laptop en lenzen

          Misschien is de Thinktank Airport accelerator iets voor jou?
          Ligt nog net onder je budget.

          Our largest camera backpack, holds a 600mm f/4 detached from a gripped body. Meets most carry-on requirements. Fits 17" laptop or large tablet. FREE SHIPPING!

          Comment


          • #6
            Re: Grote tas voor 2 body's, 17 inch laptop en lenzen

            Die kwam ik ook net tegen, dat ziet er goed uit inderdaad. Morgen eens bij Kamera-Express in Rotterdam kijken of ze die daar ook hebben !
            2x Nikon D3 en wat glas :)

            Comment


            • #7
              Re: Grote tas voor 2 body's, 17 inch laptop en lenzen

              Vandaag bij Kamera-Express langs geweest en een Tamrac Expedition 8x gekocht. Past echt alles in, inclusief m'n 17 inch laptop : link
              Kan ik iedereen die flink wat spul kwijt wil in een rugtas, aanbevelen!

              Iedereen bedankt voor het meedenken !
              2x Nikon D3 en wat glas :)

              Comment


              • #8
                Re: Grote tas voor 2 body's, 17 inch laptop en lenzen

                ik heb een lowepro pro runner 450 AW
                in deze kunnen ook twee pro body's met een bijhorende lenzen en wat flitsen
                en het grote voordeel is dat deze nog binnen de afmetingen valt om als handbagage mee te nemen op het vliegtuig
                dit was vooral bij mij een vereiste aangezien ik nogal eens het vliegtuig neem.
                dan valt zo'n tamrac 8x af, er zijn maatschappijen die moeilijk doen over die 1cm te hoog of te breed of te dik
                Last edited by gert007; 31 augustus 2013, 16:25.

                Comment


                • #9
                  Re: Grote tas voor 2 body's, 17 inch laptop en lenzen

                  Ik ga nooit met het vliegtuig Gert ! Maar voor mensen die dat wel doen is dat zeker een zaak om rekening mee te houden..
                  2x Nikon D3 en wat glas :)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grote tas voor 2 body's, 17 inch laptop en lenzen

                    met een lowepro 450aw moet je wel rekening houden dat er sommige 17" laptops niet in geraken, het compartiment ervoor is nogal krap voor een 17" (31 x 4.5 x 39.5 cm )
                    dus daar moet je ook rekening mee houden als je kijkt voor een rugzak , daarvoor is dan weeral die tarmac beter ;-)
                    ik hou het bij een 15" laptop ,oa voor meer mobiel ermee te kunnen zijn
                    maar als je kiest voor een 17" (welke ook zijn voordelen heeft) moet je zeker kijken dat die passen in een rugzak die zogezegd bedoeld is voor een 17" laptop

                    Comment


                    • #11
                      Re: Grote tas voor 2 body's, 17 inch laptop en lenzen

                      Lowepro Vertex 300 is wat je zoekt.
                      Ik heb zelf de Vertex 200 en gebruikte deze ook met een 17" laptop (wel een beetje duwen en trekken over de hoekjes te krijgen, de 300 is nog groter en 17" past perfect). Ik heb ook jaren gewerkt met een 17" laptop, maar ben nu naar een 12" gegaan met een zeer hoge pixeldensity voor op verplaatsing. Ik ben door vele laptops gegaan nogvoor ik uitkwam bij de ultieme 12". Deze vervangt nu mijn Ipad (ook volledig touch en stukken sneller), mijn 17" laptop (krachtiger en veel draagbaarder) en grotendeels ook mijn workstation (kan nu 80% al bewerken op locatie in lighroom).
                      Maar ik dwaal van het topic af...
                      In uw situatie zou ik zeker voor de Vertex 300 gaan!
                      Travelling with a camera? Keep your DSLR, drone and accessories safe with our high quality camera & lens backpacks. Shop now.

                      Comment

                      Working...
                      X