Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

grote rugzak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • grote rugzak

    Ik ben een beetje op zoek naar een grote fotorugzak. Momenteel heb ik een lowepro rover AWII
    Nu deze rugzak heeft een aantal nadelen.
    Het uitnemen van fototoestel duurt nogal lang... rugzak afdoen, helemaal openritsen, indien er nog statief opzit dat losmaken etc... samengevat onpraktisch... vooral als ik snel een andere lens ofzo moet zetten(camera heb ik meestal wel vast)
    Nu deze camera heeft ook nog een bovencompartiment om andere dan fotorommel in te proppen maar deze is eigenlijk te klein... kan niet veel in en als ge een dagske gaat stappen moeten daar toch op zijn minst bokes, fles water en jas inkunnen wat dus niet echt kan.

    Nu niet alles is slecht aan deze rugzak. hij zit bijvoorbeeld comfortabel, heeft statief houder,...

    Ik ben dus op zoek naar een grote rugzak waar minstens camera met grip, 3 lenzen waaronder 70-200, flits en acc in kunnen. voor de rest nog een redelijk grote ruimte voor andere dingen en statief houder.

    sugesties? heb al verschillende bekeken en ook al in wikels gaan kijken zoals fnac mediamarkt,... (speciaalzaken zijn er niet echt in de buurt) en nog niets gezien wat mij echt aanstaat...
    Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

  • #2
    Re: grote rugzak

    wat dacht je van de LowePro Photo Trekker AW II? Deze is zeker groot genoeg voor je uitrusting + "fotorommel" etc.

    Photo Trekker AW II
    Nikon D90 + 18-105 + 50mm 1.8 + 35mm 1.8 + Metz mecablitz 50 AF-1

    Comment


    • #3
      Re: grote rugzak

      genoeg foto materiaal kan er wel in maar ik zit met het probleem dat ik de rest daar precies niet in kwijt kan... dus een fles water, jas, picknic,... al die dingen zouden er ook ergens in moeten kunnen
      Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

      Comment


      • #4
        Re: grote rugzak

        Ik herken je probleem. Ik ben begonnen met de CompuRover AW. Ook zo'n grote rugzak waar alles in kan, maar als je een lens wilt wisselen ben je 5 minuten bezig. Daarna heb ik vrij snel een Micro Trekker 200 gekocht, en die bevalt eigenlijk prima. Er kan net zoveel fotospul in, alleen heb je geen extra ruimte over. Maar je pakt 'm zo van je rug om een lens te wisselen. Ik heb ook gekeken naar een Slingshot, maar ik wil toch graag een echte rugzak, en de Slingshot is ook wat kleiner. Als ik nu op pad ga (met statief), heb ik mijn statief gewoon in de hand. De Micro Trekker zit trouwens wel minder comfortabel dan de CompuRover, maar omdat hij kleiner is, is hij ook handzamer. Tja, niet echt een kant-en-klare oplossing voor je, maar goed. Veel succes bij je zoektocht.

        Comment


        • #5
          Re: grote rugzak

          Ik ben eigenlijk uiterst tevreden van mijn Lowepro Nature Trekker AWII om volgende redenen :
          -Ik kan er meer dan voldoende materiaal in kwijt - Meestal zit er zowel mijn D200 als D80 in met ieder een lens (70-200, 17-55) en dan is er nog plaats voor mijn flits, batterijen, en mijn 300mm als die ook nog mee moet.
          -Eens de rugzak goed is afgesteld zit ie als gegoten, ik heb er al meerdere wandeltochten van om en bij de 12 km mee gemaakt zonder problemen
          - Voor de langere trektochten zit er nog een tweede rugzakje bij, die je erop kan vastgespen. Hierin bewaar ik dan altijd de nodige proviand.

          Voor mij persoonlijk is het in ieder geval een schitterende aankoop geweest.
          Last edited by Photoclix; 25 januari 2009, 21:42.
          Mvg,David
          [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

          Comment


          • #6
            Re: grote rugzak

            Ik heb sinds kort de Kata 3n1-30. Daarin heb ik een 40D + grip met 100-400L erop, een 12-24, 24-105L, 100mm macro, Sigma EX 50mm f1.4 en flitser. En dat past ruim. Bovenin heb je dan nog ruimte voor andere dingetjes. De ruimte bovenin zal echter zeker niet groot genoeg zijn om een waterfles, boterhammen én een jas in te proppen... Een zakje boterhammen en een 1/2 liter flesje water zal nog wel gaan, maar die jas wordt dan toch lastig..... Ook heeft de tas zelf geen mogelijkheid om een statief aan te hangen maar ik heb al gezien dat ze daar wel een speciale accessoire voor verkopen.

            Het mooie van deze tas is de mogelijkheid om hem te gebruiken als slingshot, als rugzak of als 'combinatie'. Echt ideaal
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: grote rugzak

              Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
              - Voor de langere trektochten zit er nog een tweede rugzakje bij, die je erop kan vastgespen. Hierin bewaar ik dan altijd de nodige proviand.
              is die daar standaard bij? want op de site van lowepro staat een trekker daypack die is om op trekker te bevestigen. is dat deze dan? of is dat nog iets anders dat daar standaard bijzit?
              komt daardoor bereikbaarheid van je materiaal niet in het gedrang?
              Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

              Comment


              • #8
                Re: grote rugzak

                Oorspronkelijk geplaatst door ekke Bekijk bericht
                is die daar standaard bij? want op de site van lowepro staat een trekker daypack die is om op trekker te bevestigen. is dat deze dan? of is dat nog iets anders dat daar standaard bijzit?
                komt daardoor bereikbaarheid van je materiaal niet in het gedrang?
                Bij mij zat ie erbij, heb me daar eigenlijk nooit vragen over gesteld. Denk wel dat ie erbij hoort.
                Tja je kan er nog aan hoor, maar het is toch altijd een beetje een compromis denk ik. Voor mij werkt het voldoende goed.
                Mvg,David
                [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                Comment


                • #9
                  Re: grote rugzak

                  toevallig enig idee waar die te bezien zijn in de buurt van leuven? of desnoods brussel
                  ik zou eens ergens heel veel tassen bijeen moeten zien om te kunnen zien welke mij interesseren of gewoon al deze zou ook al veel doen...
                  Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

                  Comment

                  Working...
                  X