Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grijsverloop filterset

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grijsverloop filterset

    Ik wil wat meer Natuurfotos gaan maken en zoek daar voor een goed grijsverloop filterset.
    Ik werk met de lensen 28-70 F2.8 en de 70-200 F2.8 van Nikon.
    Wie kan mij advies geven ??

    Gr. Marbico
    www.sportactiefoto.nl

  • #2
    Re: Grijsverloop filterset

    Lee voorzetfilters, stukken handiger dan die opschroefdingen en topkwaliteit. Alleen moet je wat geluk hebben qua levertijden, die kunnen soms nogal eens aardig oplopen.
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • #3
      Re: Grijsverloop filterset

      Sowieso nooit schroeffilters. Je kunt de positie van de grenszone niet veranderen.
      Met filters in een filterhouder (Cokin, Lee, Kood...) heb je die vrijheid wel, je kunt er ook meerdere combineren (ten koste van kwaliteitsverlies).
      Ik heb ook wat merkloze chinese filters. Het grijs is wellicht niet zo neutraal als bij merkproducten, maar WB is vandaag geen probleem.
      Je hebt met ND grads het voordeel dat je uiteindelijk de DR van je sensor SCHIJNBAAR (natuurlijk blijft je sensor dezelfde met of zonder filters...) vergroot. Dat kan ook in andere toepassingen nuttig zijn.
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

      Comment


      • #4
        Re: Grijsverloop filterset

        Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
        Ik heb ook wat merkloze chinese filters. Het grijs is wellicht niet zo neutraal als bij merkproducten, maar WB is vandaag geen probleem.
        Lijkt mij wel een probleem.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Grijsverloop filterset

          Dat valt best mee, uit ervaring.
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

          Comment

          Working...
          X