Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

graag advies bij aankoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • graag advies bij aankoop

    Collega's,
    Binnenkort ga ik enkele buitenshoots doen met modellen. De shoots zijn willekeurig, en ik wil mobiel zijn (geen lampen opstelling). Ik beschik over volgend materiaal: canon 20D, flits 380 met OB, sigma 70-200f2,8, canon 17-85f4-5,6 en reflectiescherm, 2,5gig aan geheugen. Als ik de forums lees, ervaar ik dat sommige accessoires wenselijk zijn, maar niet noodzakelijk. Ik hou van close-ups, sterke gelaatsuitdrukken met wazige achtergrond, en daar komt die 17-85 iets te kort. Om mijn aankopen te spreiden, vraag ik jullie wat ik best als eerste aankoop voorzie. De mogelijkheden zijn (gebaseerd op de positieve feedback hier): canon 50m f1,4, canon 85 f1,8, lichtmeter minolta Auto VF. Een lichtmeter is niet noodzakelijk (weet ik wel), en 85 heb ik ook in m'n 70-200 (maar dan moet ik verder staan van model), en de 50 is tamelijk kort denk ik...
    Nou ja, ieder zijn mening he, maar graag feedback over jullie top drie.
    Greetz, York

  • #2
    Re: graag advies bij aankoop

    proberen met wat je hebt en als je dan nog niet tevreden bent de voorgestelde 85 1.8 eens proberen

    soms mag je niet denken dat het materiaal zo veel verschil uitmaakt dat je het moet hebben

    zelf heb ik in nikon

    een 80/200 2.8, een 85 1.8 en een 105 2.8 macro, geloof me, de 80/200 komt meest buiten, maar de 85 is echt een leuke portretlens in digitaal!
    een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

    Comment


    • #3
      Re: graag advies bij aankoop

      Als ik jou was zou ik eerst proberen met de lenzen die je hebt. Vooral de 70-200 komt dan in aanmerking denk ik.

      Als je deze op 70 à 100 mm gebruikt heb je een ideale lens. Zeker omdat deze in hetgehele bereik 2.8 als diafragma aankan. Hierdoor krijg je sowieso een mooi onscherpe achtergrond...

      eventueel kan je je flits met OB gebruiken om nog een kleine invulflits te geven. Ook het gebruik van een reflectiescherm met een goudkleurige folie kan mooi zijn.

      Ik zou voorlopig geen zotte kosten doen als ik u was...maar ja, ik ben u nie hè!

      Comment


      • #4
        Re: graag advies bij aankoop

        thanks!

        Greetz, York

        Comment

        Working...
        X