Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GPS voor Nikon D850

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • GPS voor Nikon D850

    Beste,

    ik ben op zoek naar een gps voor mijn Nikon D850.
    Iemand suggesties of ervaringen?

    Bedankt!
    Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

  • #2
    Re: GPS voor Nikon D850

    Oorspronkelijk geplaatst door daddy yo yo Bekijk bericht
    Beste,

    ik ben op zoek naar een gps voor mijn Nikon D850.
    Iemand suggesties of ervaringen?

    Bedankt!
    Ik heb er nog een onder het stof liggen. Ik gebruik hem al jaren niet meer omdat ze weinig toevoegen en enorme energievreters zijn.

    Comment


    • #3
      Re: GPS voor Nikon D850

      Er bestaan ook andere oplossingen als je er interesse voor hebt.

      Ideaal is in camera maar alweer een gewicht extra om in de handen te hebben. En het energieverbuik is idd een dingetje.

      Zo kan je bv een GPS tracker op zak houden tijdens het shooten en nadien de data syncen met je fotos.
      Bestaat ook als app op smartphone.

      Ik heb er zo eentje en het heeft mij hooguit 50 euro gekost. Veel groter dan een moderne autosleutel is het ding niet.

      Comment


      • #4
        Re: GPS voor Nikon D850

        Als ik de GPS coördinaten wil gebruiken, gebruik ik die van mijn Garmin.
        Wel even zorgen dat je de tijd goed op elkaar afstemt.

        Comment


        • #5
          Re: GPS voor Nikon D850

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Er bestaan ook andere oplossingen als je er interesse voor hebt.

          Ideaal is in camera maar alweer een gewicht extra om in de handen te hebben. En het energieverbuik is idd een dingetje.

          Zo kan je bv een GPS tracker op zak houden tijdens het shooten en nadien de data syncen met je fotos.
          Bestaat ook als app op smartphone.

          Ik heb er zo eentje en het heeft mij hooguit 50 euro gekost. Veel groter dan een moderne autosleutel is het ding niet.
          Welke tracker heb je en hoe doe je de synchronisatie?
          Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

          Comment


          • #6
            Re: GPS voor Nikon D850

            Oorspronkelijk geplaatst door daddy yo yo Bekijk bericht
            Welke tracker heb je en hoe doe je de synchronisatie?
            Ik moet je het antwoord even schuldig blijven voor wat betreft het merk van het toestelletje.
            We zitten midden in een verhuis en alles staat nu een beetje op zijn kop hier. Mijn fotospullen liggen reeds in de andere woning.

            Geen idee welk merk het is. Ik heb het destijds gekocht op ebay.
            Het houdt inwendig een log bij van al uw verplaatsingen. Meer dan het toestel opzetten is niet nodig. De batterij (oplaadbaar) kan het een gehele dag volhouden.
            Ik laat het ding gewoon in mijn fototas zitten. Die heb ik toch altijd in mijn buurt.

            Als ik thuis kom dan connecteer ik via BT met het kastje en haal de log er af.
            Tergelijkertijd plaats ik mijn raw foto bestanden op schijf.

            Dan is het even de software opstarten en het log inladen van de tracker alsook de folder met fotos aan te wijzen.
            Die actie duurt echt niet lang.
            Is gratis en open source trouwens. "GPSlogger" noemt het. https://www.camerahacker.com/myink/V...to%20Locations
            Er bestaat wel meer van deze software. Ook op smartphone dacht ik al gezien te hebben.

            Nadien zie je de GPS data staan in elke foto zijn meta data.
            LR en bepaalde andere software kan er dan mee overweg.

            Het ding is wel dat de tijd van je camera behoorlijk precies juist moet staan. Opletten met zomer en wintertijd!!

            Comment


            • #7
              Re: GPS voor Nikon D850

              Doe je deze weg en welk merk is het?

              Thx
              Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

              Comment


              • #8
                Re: GPS voor Nikon D850

                Oorspronkelijk geplaatst door daddy yo yo Bekijk bericht
                Doe je deze weg en welk merk is het?

                Thx
                Ik verkoop hem niet.

                Maar als je wat zoekt dan is daar erg veel aanbod in op internet. Zoek eens op "hiking gps log".


                Ik heb wat zitten zoeken voor je....
                Kwam al snel op dit aanbod bv. https://www.amazon.com/Navigation-Po.../dp/B08ZYRY57R
                Voor die prijs kan je niet sukkelen.
                Last edited by buurmanBert; 8 oktober 2022, 16:07. Reden: aanvulling

                Comment

                Working...
                X