Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gorillapod voor of tegen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gorillapod voor of tegen ?

    Ik heb net een gorillapod gekocht omdat het me wel leuk leek om bv bloemen in de wei te fotograferen. Of om wat te experimenteren.

    Op een ander forum lees ik nu echter dat je er zeker geen mag kopen, maar het waarom weet ik niet.

    Ik heb weeral t gevoel dat ik 'in t zak' gezet ben, voor 90 euro dan nog wel.

    Ik heb wel meer van die dingen gekocht die ik nooit gebruik of spijt van heb, bv draadloze hoofdtelefoon voor pc die maar half en half werkt, draadloze afstandsbediening fototoestel, laptop die ik zelden gebruik, wifi dat ook maar half werkt...

    Wat zijn jullie ervaringen ermee ?

    Ik vermoed dat je het niet gebruikt om sluitertijden van 10 sec te halen of zo, maar vooral om speciale posities te benutten ?
    Last edited by johan de man; 20 mei 2010, 18:55.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

  • #2
    Re: Gorillapod voor of tegen ?

    Schitterend
    ik koop veel dingen die ik niet veel gebruik! Proficiat, u houdt de economie recht en bent een consomateur!!

    De gorilla kan handig zijn! Het vervangt natuurlijk geen volwaardig statief, maar inderdaad, voor sommige toepassingen zoals niet altijd een statief bij de hand, moeilijke plaatsen voor statief ed kan het handig zijn!
    Canon 5D2 en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Gorillapod voor of tegen ?

      Het kan zeer handig zijn voor bepaalde zaken. Maar zulke dingen kunnen meestal niet veel gewicht aan. Zeker na een tijdje, als het wat versleten geraakt en met een paar kilo aan fotomateriaal op... Ik zou passen
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

      Comment


      • #4
        Re: Gorillapod voor of tegen ?

        Ik gebruik hem ook niet met mijn 70-200 mm van 1.5 kilo eraan.

        Ik vind het gewoon leuk voor ongewone posities.

        Dat compenseert het gebrek aan een draaibaar lcd-schermpje.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #5
          Re: Gorillapod voor of tegen ?

          Ik heb een gorillapod SRL Zoom en daar kan best wat aanhangen hoor. Het zal nooit een gewoon statief vervangen, maar de gorillapod kan je aan van alles hangen. Bovendien is het een stuk makkelijk mee te nemen. Ik zie het dus niet als vervanger van, meer additioneel "nice to have".

          Comment


          • #6
            Re: Gorillapod voor of tegen ?

            Voor één keer heb ik iets uitgetest voor ik het kocht : de Gorilla.
            Neen, voor een reflex met zwaardere zoom is dit onbruikbaar.
            Misschien (zeker) voor een compact ......
            Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

            Comment


            • #7
              Re: Gorillapod voor of tegen ?

              Ik heb me een SLR-Zoom versie aangeschaft om mee te nemen op reis (vliegtuig). Het is compact, zeer licht, je kunt het zo in een rugzak opplooien. Ik heb er zonder problemen mijn 486RC2 balhoofd op gemonteerd en daarop mijn 400D (zonder grip) + 17-40L of 10-22, soms met 430EX er nog bovenop. Wel nog niet geprobeerd met mijn 5D + Grip + 24-70L... mogelijks is dit wel teveel willen.

              90€ lijkt me wel zeer duur??

              Volgens mij is het ideaal wanneer je geen statief wenst mee te sleuren. Je kan dan toch nog een foto nemen van je reisgenoten en jezelf, mits wat creativiteit. Bovendien bekom je zo vaak een originele compositie's waar je met een klassieke tripod misschien niet zou hebben gemaakt. Vb, een railing/hekken/muurtje die vanonder de foto uitkomt, of een foto uit een lage hoek genomen (laag paaltje), etc.. Ik heb hem al 2x gemonteerd op een ronde buis railing (glad), 1 keer op een klein rond dik paaltje (tegen autoverkeer), 1 keer aan een paal met verkeersbord en een 3-tal keer op een vlakke ondergrond (muurtje, grote vuilbak, op de grond, tafel, ..) allemaal zonder enig probleem. Voor mij een zeer handige taal om op reis toch groepsfoto's te nemen zonder het aan iemand op straat te moeten vragen. Heb ze wel nog nooit gebruikt voor lange belichtingen...

              - Michiel.
              Canon R | Leica Q
              EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
              Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
              [/COLOR]

              Comment


              • #8
                Re: Gorillapod voor of tegen ?

                Sinds ik een statief en een beanbag heb, gebruik ik mijn gorillapod eigl niet meer...
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                Comment


                • #9
                  Re: Gorillapod voor of tegen ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Op een ander forum lees ik nu echter dat je er zeker geen mag kopen, maar het waarom weet ik niet.
                  Waarom daar dan niet de vraag gesteld?
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gorillapod voor of tegen ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                    Sinds ik een statief en een beanbag heb, gebruik ik mijn gorillapod eigl niet meer...
                    Consuminder Johan.
                    Om je eigen handtekening te gebruiken:Technologie redt ons toch niet. :P

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gorillapod voor of tegen ?

                      Ik gebruik de gorillapad ook maar zelden... maar als ik hem wil gebruiken is het wel een handig ding vind ik. Je kan die poten echt draaien en zetten zoals je maar wil... best wel handig.

                      Ik heb de grootste versie dacht ik, SLR versie... maar veel SLR zou ik daar persoonlijk toch niet op zetten. Of toch allesinds niet met een zware lens.
                      (ik gebruik deze in de meeste gevallen met kleinere fototoestelletjes, best wel handig)
                      Imagination is more important than knowledge...
                      http://www.kiekje.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gorillapod voor of tegen ?

                        Men kan het ook als volgt gebruiken.

                        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gorillapod voor of tegen ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                          Men kan het ook als volgt gebruiken.

                          http://www.topfoto.nu/media/catalog/...windowseat.jpg
                          Hi...Hi...wat leuk.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gorillapod voor of tegen ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                            Ik heb me een SLR-Zoom versie aangeschaft om mee te nemen op reis (vliegtuig). Het is compact, zeer licht, je kunt het zo in een rugzak opplooien. Ik heb er zonder problemen mijn 486RC2 balhoofd op gemonteerd en daarop mijn 400D (zonder grip) + 17-40L of 10-22, soms met 430EX er nog bovenop. Wel nog niet geprobeerd met mijn 5D + Grip + 24-70L... mogelijks is dit wel teveel willen.
                            Dat is inderdaad teveel willen! Tried 'n tested =)

                            Wel heel handig om een off-camera flash op te monteren!
                            Mijn website | Facebook

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gorillapod voor of tegen ?

                              Of zo

                              Last edited by Otto Knap; 26 oktober 2010, 17:29.
                              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                              Comment

                              Working...
                              X