Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goeie flitsdiffusor voor party fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goeie flitsdiffusor voor party fotografie

    ik moet binnenkort op een fuif foto's gaan nemen
    ik zal een 580EX gebruiken van een vriend maar ik zou wel een diffusor willen kopen (met in het achterhoofd houdende dat ik een 580EXII of 580EX 2de hands zal aanschaffen)

    iemand aanraders (of een 2de hands 580EX)

    PS: wat een handig ding is belgiumdigital niet...
    Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

  • #2
    Re: goeie flitsdiffusor voor party fotografie

    Zo'n omnibounce helpt nie om uw licht zachter te maken hoor, het zorgt enkel ervoor dat het licht wat breder wordt uitgesmeerd. Ik gebruik gewoon het bouncekaartje.
    Om zachter licht te krijgen zou je met een paraplu moeten rondlopen ofzo.
    Als je per sé zo'n omnibounce wilt, k heb er hier nog enkele liggen (vr 580ex).

    Comment


    • #3
      Re: goeie flitsdiffusor voor party fotografie

      Lumiquest heeft verschillende modellen van draagbare opvouwbare mini-softboxen.
      Dit werkt goed (zachter flitslicht, minder harde schaduwen).
      De bevestiging op de flits via velcro is echter niet zo stevig.
      Greetz Geert.
      Canon gerief...

      Comment


      • #4
        Re: goeie flitsdiffusor voor party fotografie

        Lumiquest Ultrasoft doet de job voor dit soort zaken
        een gewone omnibounce verdwijnt in het niets in vergelijking met die ultrasoft

        Comment


        • #5
          Re: goeie flitsdiffusor voor party fotografie

          en zou ik een softbox of een bouncer aanschaffen ?
          Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

          Comment


          • #6
            Re: goeie flitsdiffusor voor party fotografie

            Ik zou geen fancy gadgets beginnen aanschaffen.
            Gewoonweg met de ingebouwde witte reflector trekken en flits ongeveer 45° naar boven kantelen.
            Ik zet toestel ook meestal op spotmeting, en dan beetje de belichting van de flits bijregelen tot je wenste resultaat hebt.
            Diafragma 4 en sluitertijd laten variëren van 1/10 - 1/40 voor achtergrondlicht
            D3s - D300+MD-10 - 14-24 - 24-70 - 70-200 VRII - 80-200 - 50 - SB900

            Comment


            • #7
              Re: goeie flitsdiffusor voor party fotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door eye4u Bekijk bericht
              Ik zou geen fancy gadgets beginnen aanschaffen.
              Gewoonweg met de ingebouwde witte reflector trekken en flits ongeveer 45° naar boven kantelen.
              Ik zet toestel ook meestal op spotmeting, en dan beetje de belichting van de flits bijregelen tot je wenste resultaat hebt.
              Diafragma 4 en sluitertijd laten variëren van 1/10 - 1/40 voor achtergrondlicht
              die HarryFong diffusers doen wel goeie zaken vind ik, maarja, 't is wel een belachelijk zicht. Je krijgt altijd voldoende aandacht, en van zattere mensen ook teveel aandacht als je met zo'n grote plastic pot voor hen komt staan ;-))
              Imagination is more important than knowledge...
              http://www.kiekje.be

              Comment


              • #8
                Re: goeie flitsdiffusor voor party fotografie

                de ingebouwde reflector gebruiken of de omnibounce geven goede en zachtere verlichting. Ik gebruik het ALTIJD op mijn SB800 van Nikon, zelfs in een kerk gebruik ik steeds de omnibounce met goede resultaten.

                Die mislikte koffiefilter van Garry flong heb ik ook, het spul ligt thuis in de kast, het licht is amper zachter dan met een omnibounce en het is een heel gewicht op uw flach met alle gevaar van beschadigingen......op een fuif????? om dan nog maar te zwijgen van het belachelijk zicht.

                testopnames maken gewoon binneshuis met de reflectorkaart en de boumce.
                Je werkt tenslotte digitaal en ziet direct de resultaten, en dan is de keuze direct gemaakt.

                Comment


                • #9
                  Re: goeie flitsdiffusor voor party fotografie

                  Heb ooit eens test opnamen gemaakt om de verschillen te kunnen zien:



                  Ikzelf flits vrij veel met mini-softbox of bounce panel als de omgeving dit toelaat (op een fuif is dit moeilijker). Van het "belachelijk zicht" heb ik me nog nooit iets aan getrokken.
                  Met die reden kun je even goed je zonnekap wegnemen als je binnen fotografeert (staat er bij mij altijd op), want veel mensen zullen dit eveneens "belachelijk" vinden.

                  In een grote ruimte heeft een omnibounce weinig of geen zin (direct flitslicht blijft te "puntig"), terwijl de "bounce oppervlakte" van zo'n uittrekbaar wit kaartje aan je flitskop ook al niet veel voorstelt.
                  Greetz Geert.
                  Canon gerief...

                  Comment

                  Working...
                  X