Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede rugzak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede rugzak

    Hey,

    Ben al 2 dagen het internet aan het afspeuren en foto rugzakken aan het bekijken en mijn oog viel op een lowepro, nu vroeg ik af, hoe goed zijn zo'n rugzakken verstevigd ?
    Ik bedoel kunnen ze tegen een stootje zitter er ergens platen of verstevigingen die je lensen en camera beschermen ?
    Weet iemand een goede rugzak voor camera's, het moet wel een rugzak zijn en niet zo heuptasje ofzo

  • #2
    Re: Goede rugzak

    waarom ga je hem juist gebruiken? er zijn alle soorten rugzakken.
    Maar bij de goeie merken (en zeker bij lowepro) mag je er zeker van zijn dat deze rugzakken heel wat bescherming gaan bieden... er zit van dat speciaal schuim in de rugzak die schokken en trillingen grotendeels absorbeert, waardoor je gerief goed beschermd blijft. Das uiteraard ook de bedoeling van die dingen
    nogmaals, met lowepro kan je niet veel verkeerd doen, 't is een investering...
    [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

    Comment


    • #3
      Re: Goede rugzak

      Vooral voor tripjes, in ieder geval niet voor expiditie's in onheilspellende landen !

      Ik was aan het denken aan deze : Lowepro Mini Trekker AW

      Comment


      • #4
        Re: Goede rugzak

        Ik heb de mini trekker classic

        deze dus


        voor de prijs bij KB (50 euro) vind ik dit een geweldige koop. Krijg er makkelijk al m'n spullen in (body, 3 lenzen, flitser, filters, lader, afstandsbediening, lectuur, ....)
        Tas geeft een zeer solide indruk en beschermt ook tegen de warmte (moest 'm deze week noodgedwongen een tijdje in de wagen laten liggen. Bij terugkomst was het in de wagen bloedheet, en ik vreesde voor m'n toestel: deed de tas open en hij voelde niet eens warm aan).
        ik ben fan.

        grt,

        Raf
        Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

        Comment


        • #5
          Re: Goede rugzak

          Ik heb de lowepro fastpack 200 en de flipside 400.
          Mijn persoonlijke bevinding is:
          De fastpack draagt makkelijker maar de bovenruimte is niet geschikt voor lenzen ofzo die liggen naast de camera in het onderste gedeelte.
          Je camera trek je makkelijk uit de zijkant zonder je andere los liggende lenzen mee te trekken.De camera is dan een canon 40d met de 300 mm iS kitlens.
          Het is de bedoeling dat je een schouder riem afgooit, maar bij mij lukte dat niet zo, ik gooide de tas altijd helemaal van mijn schouder. Deze bezit geen draagriem om de middel.

          De flipside is in geheel een tas die bestemd is voor je camera en lenzen en wat ander spul. Je broodje met andere etenswaren passen hier niet makkelijk in.
          Ik heb juist de flipside AW400 genomen omdat ik de fastpack 200 te klein vond.
          En mijn etenswaar altijd in een heup tasje heb.
          Nu kan ik hierin mijn camera met een sigma 500 eraan meenemen.
          Met daarbij nog wat andere lenzen.
          Het afdoen van de tas is soms wat makkelijker omdat je de tas aan de rugzijde moet openen.Deze tas heeft een draagriem om de middel, deze laat je om en gooit de schouder riemen af en je houd als ware een tafeltje om je middel (die ik meestal wel ondersteun tegen een onderwerp aan) en zo je camera of wat anders kunt pakken.
          Onderin de flipside 400 AW zit een overtrek die je over de tas heen kan trekken als het regent. Ik denk dat dit alleen bij de 400 AW zit.
          Het volume van deze tassen komen op het zelfde neer als ik ze naast mekaar zet.
          Dus niet groot.
          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

          Comment


          • #6
            Re: Goede rugzak

            Ik heb de Burton Zoompack
            Ben er dit jaar mee op snowboard verlof geweest en ben er supertevreden over
            je hebt ook plaats zat om andere dingen mee te nemen dan alleen je fotomateriaal
            Canon 450D/18-55 IS/55-250 IS/50 1.8 II/17-55 2.8IS USM

            Comment


            • #7
              Re: Goede rugzak

              Ik heb die mini trekker AW en ben hier zeer tevreden van. De classic lijkt me idd voor de prijs ook een uitmuntende keuze, staat momenteel idd zeer scherp geprijsd bij konijnenberg! Je hebt dan wel niet de AW hoes, maar dat kan je wel makkelijk oplossen natuurlijk.

              De mini trekker classic is reeds mijn derde rugzak, mijn advies: koop niet al te krap, want fotografie lijkt een eindeloze hobby
              Mvg, Fre

              Comment


              • #8
                Re: Goede rugzak

                AW = all weather
                wil dus zeggen dat er een regenhoes bij zit die je er inderdaad kan overtrekken. Niet alleen bij de 400 AW dus zoals hierboven wordt gedacht, maar ook bij bv de minitrekker AW die zelf al aanhaalde en alle andere AW-tassen.
                Mvg, Fre

                Comment


                • #9
                  Re: Goede rugzak

                  Lees:
                  Op zoek naar de ideale cameratas
                  in
                  met de camera op stap, vakantie tips
                  op m'n website.
                  Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goede rugzak

                    Ikzelf heb de Naneu Pro Military Alpha L en ben er ook zeer tevreden over!

                    ruime rugzak waarmee je nog andere dingen zoals een laptop tot 17" (wel gene panorama) mee kan zeulen en nog een compartiment voor eten, drank, regenjas, ... er zit ook een regenovertrek bij voor de rugzak zelf.

                    Tis een stevig ding die zeker tegen een stootje kan en kost op cameranu.nl nog geen 50€ ;-) Kheb em nu al enkele maanden en nog geen klachten over :P
                    Canon Eos 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Sigma DC 17-70mm f/2.8-4.5
                    Flickr here and many more to come!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goede rugzak

                      of die rugzak van jack Wolfskin Die is ook een aanrader

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goede rugzak

                        Na lang zoeken en twijfelen heb ik deze De Rover AW II gekocht vanwege:
                        -Draagcomfort, zeker met lange wandelingen
                        -Alle camera spullen passen er makkelijk in, en van boven kan ik nog lunchpakket en regenjas kwijt, opzij 2 drinkbussen
                        -Mogelijkheid om statief mee te sleuren
                        -Regenhoes
                        -Ik kan er lenscases aan hangen zodat ik mijn lens toch onder handbereik heb
                        Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goede rugzak

                          Oorspronkelijk geplaatst door tonyt Bekijk bericht
                          of die rugzak van jack Wolfskin Die is ook een aanrader
                          Idd, kheb die ook gekocht. Precies hetgeen ik nodig had. Pracht van een ding.
                          Nikon D60/ AF-S VR DX Nikkor 18-55mm F3.5-5.6G / AF-S VR DX Nikkor 55-200mm F4-5.6G

                          http://www.flickr.com/photos/nickyvandriel

                          Comment


                          • #14
                            Re: Goede rugzak

                            Wat wil je er allemaal instoppen? Ik heb zelf een kleine verzameling staan:

                            - Lowepro Orion (eerste versie maar m'n D200 past er niet in, laat staan m'n D700)
                            - Lowepro Rover AW-II (perfect voor een dagtocht)
                            - Lowepro NatureTrekker AW-II (voor op reis om m'n spullen in te vervoeren)
                            - National Geographic heuptas (medium size als ik het goed heb)
                            - ThinkTank Heuptas (eigenlijk te groot maar wel handig om spullen in de auto mee te nemen)
                            - Lowepro TLZ en ThinkTank Digital Holster (voor enkel camera met lens)

                            En ik hoop vandaag de Kata DR-467 binnen te krijgen aangezien ik m'n laptop ook mee wil kunnen nemen bij korte trips en dit niet met de Lowepro Rover AW-II gaat.

                            Kijk ook eens op http://www.cambags.com/ en http://www.taschenfreak.de/ voor meer gebruikerservaring.
                            Bodies: Nikon D700, D200
                            Zoom: Nikkor AF-S 18-70, AF-S 24-120VR, AF-S 70-200/2.8, Tokina 12-24
                            Primes: Nikkor AF-D 50/1.8, AF-D 85/1.8, AF-S 300/4, Sigma 150/2.8 EX

                            Comment


                            • #15
                              Re: Goede rugzak

                              iemand ervaring met tamrac?

                              http://www.konijnenberg.be/product/3...ood-zwart.html


                              lijkt ook ok, maar geen foto van binnenkant


                              ik zoek ook een rugzak om m'n materiaal (body met grip, twee lenzen met zonnekap) in te krijgen - en tevens een aparte ruimte om lunch, trui / jasje, drank... mee te nemen - liefst comfortabel te dragen (dagtochtje, wandelen...) en makkelijk fototoestel te bereiken ...
                              I don't have a drinking problem except when I can't have a drink.

                              Comment

                              Working...
                              X