Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede fotoprinter met betaalbare inkt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede fotoprinter met betaalbare inkt

    Ik zoek een goede, betaalbare fotoprinter. Eigenlijk vergelijkbaar met de Canon IP4000, alleen die is niet meer verkrijgbaar en de 4200 heeft de chipcartridges. Wat zijn de vergelijkbare printers van bv Epson waarvoor ook betaalbare cartridges te krijgen zijn?

  • #2
    Re: Goede fotoprinter met betaalbare inkt

    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=104451
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

    Comment


    • #3
      Re: Goede fotoprinter met betaalbare inkt

      Luik is helaas niet bij mij om de hoek aangezien ik uit oost-nederland kom, dus ben nog steeds geinterresseerd in andere tips.

      Comment


      • #4
        Re: Goede fotoprinter met betaalbare inkt

        hoe meer inktslots je hebt, hoe goedkoper de cartridges meestal zijn. Voordeel is dat je niet telkens een 3kleuren cartridges moet vervangen als er nog maar een van de kleuren volledig op is. Als ik me niet vergis betaalde ik voor een 3 kleurencartridge van hp voor mijn copier/scanner/printer bijna 70€.

        Voor mijn epson r1800 daarentegen (heeft 8 slots) kost een cartride van 1 kleur tussen de 15 à 20€. Dus per keer aanvullen bespaar je al 50€. Als je regelmatig print heb je de meerprijs van zo'n printer snel terugverdient.

        Comment


        • #5
          Re: Goede fotoprinter met betaalbare inkt

          Ik zou kiezen voor een dye sublimation printer.

          Een 10x15 foto komt op ongeveer 0.30€ bij een inkjet is dit aanzienlijk meer.
          Je koopt het papier en de kleurtjes samen , papier op is kleurtjes ook op je perfect wat 1 foto kost , en de foto zijn van zeer goede kwaliteit.

          Nadeel de printer kan alleen fotos printen dus voor tekst en andere prints moet je een tweede printer hebben.

          Groeten
          Spogy
          Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

          Comment


          • #6
            Re: Goede fotoprinter met betaalbare inkt

            [QUOTE=spogy]Ik zou kiezen voor een dye sublimation printer.

            Een 10x15 foto komt op ongeveer 0.30€ bij een inkjet is dit aanzienlijk meer.
            Je koopt het papier en de kleurtjes samen , papier op is kleurtjes ook op je weet perfect wat 1 foto kost , en de foto zijn van zeer goede kwaliteit.

            Nadeel de printer kan alleen fotos printen dus voor tekst en andere prints moet je een tweede printer hebben.

            Groeten
            Spogy
            Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

            Comment


            • #7
              Re: Goede fotoprinter met betaalbare inkt

              Ik weet niet of ze ondertussen de Pixma IP8500 al vervangen hebben door een nieuwer type, anders kan je er zo één kopen. Die gebruikt dezelfde inktanks als de 4000/5000 , maar het zijn er dan wel een paar meer.

              Die inktpatronen kan je nog steeds goedkoop aankopen (namaak).

              Epson gebruikt al veel langer chips in de inktanks, maar ik dacht dat er daarvoor een resetter bestond (heb ik ooit gelezen bij www.janreus.nl ).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Goede fotoprinter met betaalbare inkt

                De verwerking van onze beelden, te starten van de opname en eindigende met de afdruk van deze opname vormt een ketting waar de zwakste schakel de kwaliteit van de ketting bepaald. Het kan dus zijn dat door opzoek te gaan naar een goedkope oplossing oim de afdrukken te maken je de kwaliteit naar beneden haalt !

                Dus om kwalteit te garanderen blijf je best bij de orginele inktpatronen of laat je de afdrukken maken in een labo, wat nog steeds goedkoper is dan zelf printen van kleine afdrukken. En zoals reeds aangehaald is een 10 x 15 van een dye sub echt goed voor 30 cent.


                MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: Goede fotoprinter met betaalbare inkt

                  Ik ben wel opzoek naar een printer waar ik tot A4 op kan printen.
                  10x15 kan je inderdaad heel veel goedkoper bij een lab printen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goede fotoprinter met betaalbare inkt

                    Oorspronkelijk geplaatst door Snipper
                    Ik ben wel opzoek naar een printer waar ik tot A4 op kan printen.
                    10x15 kan je inderdaad heel veel goedkoper bij een lab printen.
                    Onlangs stond ik voor precies hetzelfde dilemma...
                    Ben volledig akkoord met standpunt van Digipics357 (...Magnum? )...
                    Heb bewust gekozen voor de IP4200, terwijl de 4000 toen nog wél leverbaar was. Ik wens de printer ook af en toe voor andere drukopdrachten te gebruiken dan foto's.
                    BTW, waarom méér betalen voor oudere technologie?...
                    Voor 10x15 koop ik mss. nog wel eens een dye-sub, maar weet nog niet direct dewelke...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goede fotoprinter met betaalbare inkt

                      Hallo,

                      Moest er iemand intresse hebben in een Canon i990 met een prof. printerprofiel, een hoop mvcd inkt (+/- 30 inktcassettes) en een pak tetanal papier (+/- 80 A4 vellen 290gr/m²).

                      Ik zou deze verkopen en eventueel een A3 printer kopen.

                      U kunt steeds een pm sturen.

                      Svenmichiels
                      Last edited by Svenmichiels; 10 maart 2006, 21:46.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goede fotoprinter met betaalbare inkt

                        Momenteel is een van de beste fotoprinters de Epson R 2400 die tot A3+ aankan zowel in perfect zwart-wit en in kleur. De printer werkt met de nieuwe Ultrachrome inkt set en geeft een zeer lange houdbaarheid van de afdrukken.

                        Nu komen we tot het aspect "betaalbaar", het is van wat je zelf betaalbaar vindt, als ik een perfecte afdruk van een formaat 28 X 42 cm in zwart-wit of in kleur laat maken bij een vaklabo op de Lambda Printer dan betaal ik daar 28 Euro voor, en moet er drie tot vijf dagen op wachten Maak ik dezelfde afdruk op mijn Epson R 2400 dan kost die afdruk 7 Euro en ik heb de afdruk op 10 minuten. Kijk dan is dit voor mij "betaalbaar" met het behouden van de kwaliteit gelijk aan een Lambda Print.

                        Ik ga dus niet verder zoeken en werk met de originele inkten van Epson, als je alle patronen moet vervangen kost het je 8 X 15 euro, maar de ene patroon is sneller op dan de andere dus vervang je ze nooit allemaal tegelijk. Belangrijk is van een "stock" op te slaan van alle inkten die je gebruikt.

                        Verder ben ik zeer tevereden over de Epson R 2400 .

                        MVG, Jeff
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goede fotoprinter met betaalbare inkt

                          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                          Momenteel is een van de beste fotoprinters de Epson R 2400 die tot A3+ aankan zowel in perfect zwart-wit en in kleur. De printer werkt met de nieuwe Ultrachrome inkt set en geeft een zeer lange houdbaarheid van de afdrukken.

                          Nu komen we tot het aspect "betaalbaar", het is van wat je zelf betaalbaar vindt, als ik een perfecte afdruk van een formaat 28 X 42 cm in zwart-wit of in kleur laat maken bij een vaklabo op de Lambda Printer dan betaal ik daar 28 Euro voor, en moet er drie tot vijf dagen op wachten Maak ik dezelfde afdruk op mijn Epson R 2400 dan kost die afdruk 7 Euro en ik heb de afdruk op 10 minuten. Kijk dan is dit voor mij "betaalbaar" met het behouden van de kwaliteit gelijk aan een Lambda Print.

                          Ik ga dus niet verder zoeken en werk met de originele inkten van Epson, als je alle patronen moet vervangen kost het je 8 X 15 euro, maar de ene patroon is sneller op dan de andere dus vervang je ze nooit allemaal tegelijk. Belangrijk is van een "stock" op te slaan van alle inkten die je gebruikt.

                          Verder ben ik zeer tevereden over de Epson R 2400 .

                          MVG, Jeff
                          @jeff

                          Werk jij met een speciaal printerprofiel voor je printer, inkt en papier?

                          Ik denk eraan een A3 printer te kopen: zou jij de r188 of 2400 aanraden? welk papier gebruik jij?

                          Sven

                          Comment


                          • #14
                            Re: Goede fotoprinter met betaalbare inkt

                            Oorspronkelijk geplaatst door Snipper
                            Ik zoek een goede, betaalbare fotoprinter. Eigenlijk vergelijkbaar met de Canon IP4000, alleen die is niet meer verkrijgbaar en de 4200 heeft de chipcartridges. Wat zijn de vergelijkbare printers van bv Epson waarvoor ook betaalbare cartridges te krijgen zijn?
                            Wat bedoel je met de 4200 heeft de chipcartridges? Ik las daarnet een paar reviews van de 4200 en de reacties waren meestal positief qua afdrukken van foto's betreft.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Goede fotoprinter met betaalbare inkt

                              Oorspronkelijk geplaatst door bjorno
                              Wat bedoel je met de 4200 heeft de chipcartridges? Ik las daarnet een paar reviews van de 4200 en de reacties waren meestal positief qua afdrukken van foto's betreft.
                              Ik denk dat de TS bedoelde dat hij wil gaan werken met bv mvcd-inkten.

                              Voor de nieuwere printers (met dus een chip in het inktpatroon) bestaan deze (nog) niet.

                              mvg Sven

                              Comment

                              Working...
                              X