Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede fotoprinter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede fotoprinter

    Hallo,

    Misschien dat dit al ergens op dit forum behandeld is, maar ik vond het niet onmiddellijk met de zoekfunctie.

    Ik zou graag een goede printer aankopen om een aantal foto's af te drukken, niet in zeer grote hoeveelheden, dan is een afdrukcentrale interessanter, maar af en toe een afdruk die ik snel wil hebben, en eventueel ook op groter formaat (max. A3).

    Voor mijn 10x15 adrukken heb ik al een Canon Selphy 760 thuis, maar ben er niet 100% tevreden over wanneer ik print vanop een Mac, foto's worden vrij donker afgedrukt.

    Wat zijn jullie ervaringen, wat zijn goede printers, over welke zijn jullie minder tevreden, ... ?
    Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

  • #2
    Re: Goede fotoprinter

    Een goede A3 printer met een optimale prijs/kwaliteit-verhouding is de Epson 1400. Deze produceert net zo goede, zo niet betere afdrukken dan mijn vorige Canon i9950 (die 2 extra kleurpatronen heeft: rood en groen). Als je even goed kijkt dan is hij rond de 300 te verkrijgen.

    Het enige nadeel is dat de patroontjes nogal klein zijn en ik heb daarom deze vervangen door een CISS van inkrepublic.com met pigmentinkt, ook omdat pigmentinkt decennia lang meegaat zonder te verbleken en bovendien watervast. Ik heb ondervonden dat pigmentinkt ook veel neutralere z/w-afdrukken produceert dan de Epson Claria inkt: deze geeft nogal een ambetante groene zweem.

    Voor de rest ben ik heel tevreden met deze printer, natuurlijk wordt hij overtroffen door mijn Epson Pro 3800, die voorzien zijn van navulbare inktpatronen (zeg maar gerust: inkttanks !!!), eveneens van hetzelfde bedrijf. Echt heel gemakkelijk: schroefje eraf, inkt erin gieten en printer weer aanschakelen en een navulling (ongeveer 100 ml) kost maar 10 euro/80 ml, dus zeker 80 % goedkoper dan originele Epson inkt. Geen verschil met de originele inkt: eveneens watervast en lichtbestendig en je kan je bestaande profielen gebruiken.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

    Comment


    • #3
      Re: Goede fotoprinter

      Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
      Voor mijn 10x15 adrukken heb ik al een Canon Selphy 760 thuis, maar ben er niet 100% tevreden over wanneer ik print vanop een Mac, foto's worden vrij donker afgedrukt.
      Kan je toch bijsturen?
      Bij mij staan de settings voor mijn Selphy printer ook niet op standard, maar op hogere brightness (omdat ik ook vond dat de foto's te donker waren) en iets meer rood (geeft "warmere" foto's).
      Greetz Geert.
      Canon gerief...

      Comment


      • #4
        Re: Goede fotoprinter

        Bedankt voor de reacties die al gekomen zijn.
        Heeft er ook iemand positieve/negatieve ervaringen met de Canon Pixma Pro9000/9500 ?

        Wat betreft de instellingen aanpassen op de Selphy, ik heb dit reeds gedaan, en het resultaat was al iets beter, maar ik was er toch nog niet echt tevreden van. Met de HiTi 730 PS die ik enkele jaren geleden had waren de resultaten heel wat beter.
        Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

        Comment


        • #5
          Re: Goede fotoprinter

          Zeer goede ervaringen met de Epson R2880 ( max A3 ) en Epson 7600pro ( max A1 ) , ik verkies deze zeker en vast boven de vroegere Canon's die ik nog heb gehad ( waren eerlijk gezegd wel een pak goedkopere versies ook ).
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment

          Working...
          X