Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gitzo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gitzo

    Heb een klein probleempje met mijn Gitzo statief. De bovenste buis is namelijk iets los (zie ovaal op tekening).
    Heeft iemand ervaring met iets dergelijks?
    Volgens mij is de bout (met rode pijl) los. Om deze vast te draaien moet ik de groene bouten losmaken...wat ik eigenlijk niet zo graag doe.

    ... of misschien laten repareren ? Weet iemand een goed adres in het Limburgse?


    mvg,
    Herman
    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

  • #2
    Re: Gitzo

    Denk dat er niets mis is met die bouten (in de groene ring) los te maken.

    SW
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

    Comment


    • #3
      Re: Gitzo

      Jammer dat je zo ver vanhier moet wonen anders zei ik "spring eens binnen".

      Is zo gefixed maar je zal wel een druppeltje nut-lock nodig hebben om het terug goed te monteren anders valt em vanzelf uit elkaar na korte tijd door trilling.

      Je zal me nu helemaal zot verklaren maar weet je waar je dat best kan laten repareren?
      Dat is bij je autogarage !!!
      Die mannen hebben de tools ervoor, vraag hun wel de bout te borgen met drupje nut-lock anders vergeten ze da nog.

      Zal je hooguit 10 euro kosten aan prestaties Voor die prijs kan je dat nooit door een fotowinkel laten doen.

      Comment


      • #4
        Re: Gitzo

        Weet je zeker dat de schroef de pijp vasthoudt? Ik heb een bruin vermoeden dat die schroef alleen bedoeld is om het glijstuk waarmee je de pootstand blokkeert vast te houden.

        Groet Hans.

        Comment

        Working...
        X