Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaartjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geheugenkaartjes

    Welke zijn de beste geheugenkaartjes voor een D 70 toestel en liever 2 x 512 mb of een kaart van 1 gb ?
    Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

  • #2
    Re: Geheugenkaartjes

    De kostprijs van de grotere (opslagcapaciteit dus) geheugenkaartjes is tegenwoordig niet meer zo hoog, en de betrouwbaarheid is ook niet echt een probleem.
    Ik heb zelf nog een paar kaartjes van 512MB in de fototas zitten, maar die gebruik ik zelden. In de 20D zit een kaartje van 2GB, en in de 40D gebruik ik er eentje van 4GB. Pas als ik daarmee niet toekom, zal ik de "kleine" kaartjes gebruiken.

    Ik denk dat de fabrikanten stilaan geen kaartjes van 512MB meer gaan maken, omdat de prijzen de laatste jaren zo sterk gedaald zijn heeft het niet veel zin meer om die kaartjes te kopen in plaats van de grotere capaciteiten.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Geheugenkaartjes

      Een vraagje dat hierbij aansluit :

      Tegenwoordig kan je bv CF kaartjes Extreme III kopen met een hoge schrijfsnelheid. Kan dit gebruikt worden op een D 70 ? Maakt dit echt verschil uit ?

      Comment


      • #4
        Re: Geheugenkaartjes

        De Extreme III geheugenkaartjes kunnen gebruikt worden in een D70, maar de camera zal er niet sneller mee worden.

        Alleen als je een heel snelle kaartlezer gebruikt zal je merken dat de datatransfer sneller gaat (bij het uploaden van de foto's naar de pc dus).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Geheugenkaartjes

          @ Black B@ndit : ok thx voor je reply

          Comment


          • #6
            Re: Geheugenkaartjes

            ik gebruik zelf Sandisk Ultra II 2Gb in mijn EOS 400D en met Extreme III zal ik niet sneller kunnen werken (tenzij het downloaden want dat doe ik met een goeie kaartlezer...) Wat betreft je D70, weet niet of er veel verschil is tussen een D70 en D70s maar op www.robgalbraith.com staat een test van schrijf- en leessnelheden van verscheidene kaartjes in verscheidene cameras...

            Hier vind je die voor de D70s en je kan dat misschien als leidraad gebruiken...

            512Mb zou ik idd ook vanaf blijven en enkel gebruiken als backup (doe ik toch)...
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Geheugenkaartjes

              Hallo allemaal,

              ik ben nieuw hier op het forum en heb me net een K100D Super aangeschaft. Leuk ding, heeft veel mogelijkheden waar ik niks van begrijp (dringend eens de handleiding lezen).

              Nu wordt aangegeven dat deze met SDHC kaartjes werkt van 2G. zou deze ook werken met 4G of zelfs 8G??

              Comment


              • #8
                Re: Geheugenkaartjes

                Oorspronkelijk geplaatst door hornet911 Bekijk bericht
                Nu wordt aangegeven dat deze met SDHC kaartjes werkt van 2G. zou deze ook werken met 4G of zelfs 8G??
                Volgens de website van Sandisk kan de K100D (staat wel niet super bij) tot 4Gb aan...

                Ik zou je echter aanraden om 2x 2Gb te kopen in geval een kaartje kapot gaat... Dat doe ik toch steeds... Je kan natuurlijk je camera meenemen naar een winkel en vragen of je mag testen he...
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #9
                  Re: Geheugenkaartjes

                  wel even nagaan of de d70 grote kaartjes aankan meer dan 2gb
                  Coolpix 990 & D70/N Af-S 18-70 DX / AF-G 70-300 / 50-f1.4 / 60-f2.8 macro / SB 600 / S 70-200 f2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geheugenkaartjes

                    D70 kan probleemloos 4GB CFkes gebruiken (mijnen oude D70 heeft wel meest recente firmware, weet niet of het voor firmwareupgrade ook zo was)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geheugenkaartjes

                      Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                      Je kan natuurlijk je camera meenemen naar een winkel en vragen of je mag testen he...
                      Of ze direct die gepantserde plastic verpakking open willen maken en dan aan de volgende klant een 'gebruikte' moeten verkopen...
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geheugenkaartjes

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Of ze direct die gepantserde plastic verpakking open willen maken en dan aan de volgende klant een 'gebruikte' moeten verkopen...
                        als je naar een zichzelf respecterende fotoboer gaat, heeft die wel een kaartje uit de verpakking liggen om te testen hoor...
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geheugenkaartjes

                          iemand die een website weet zijn waar ze verschillende merken en types CF cards tov elkaar testen?
                          (mag ook inclusief SD cards zijn in de test ;-)))

                          Ultra
                          Ultra 2
                          extreme III
                          extreme IV
                          ... ik vind overal wel spec's op hun respectievelijke websites. Maar best van al is toch nog steeds een onafhankelijke test waar niet alleen Sandisk in staat denk ik.

                          Ik ben op zoek naar 4 a 8 gb kaartjes.

                          Iemand ervaring mee of dit in apelanden goedkoper aan te kopen valt? tricks om dit via internet te kopen?!
                          Imagination is more important than knowledge...
                          http://www.kiekje.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Geheugenkaartjes

                            Op DCAReview staan een aantal tests, oa. met alle SanDisk 2GB CF kaarten.

                            Ik koop mijn geheugenkaarten altijd online in Nederland.
                            Op de Tweakers Pricewatch kun je de prijzen vergelijken.
                            Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                            Comment

                            Working...
                            X