Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaart canon EOS R6 II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geheugenkaart canon EOS R6 II

    Hallo,

    Ik heb eens een vraagje: welke snelheid geheugenkaart plaats je best in het toestel van de R6 mark 2 (aangezien dit binnenkort mijn toekomstige camera gaat worden)? Ik heb mij laten vertellen dat je best gaat naar een snelheid van 300mb/s?

    Ik heb nu in mijn 5D IV eentje zitten van lexmark 65 gig 150 mb/s

    Bedankt alvast!
    Groetjes.

  • #2
    Re: Geheugenkaart canon EOS R6 II

    In mijn eos R6 mark 2 zitten 2 SanDisk kaartjes van 64 GB Extreme Pro 300 MB/s. Nog nooit problemen mee gehad en wegschrijven gaat heel snel zowel bij filmen als fotografie. Met andere merken van kaartjes en lagere snelheden heb ik geen ervaring.

    Comment


    • #3
      Re: Geheugenkaart canon EOS R6 II

      Oorspronkelijk geplaatst door Paul eos Bekijk bericht
      In mijn eos R6 mark 2 zitten 2 SanDisk kaartjes van 64 GB Extreme Pro 300 MB/s. Nog nooit problemen mee gehad en wegschrijven gaat heel snel zowel bij filmen als fotografie. Met andere merken van kaartjes en lagere snelheden heb ik geen ervaring.
      Bedankt Paul. Voor de rest tevreden van de camera? Is het een veelzijdige? :-)

      Comment


      • #4
        Re: Geheugenkaart canon EOS R6 II

        Oorspronkelijk geplaatst door Marjannie24 Bekijk bericht
        Bedankt Paul. Voor de rest tevreden van de camera? Is het een veelzijdige? :-)
        Ik ben zeer tevreden over mijn R6 mk2, nu toch al een paar maanden in gebruik. Je kan heel veel instellen op deze camera en het is natuurlijk wel belangrijk dat je de camera goed leert kennen om het beste uit deze R6 mk2 te halen. Maar, dat is nu juist de uitdaging van fotografie hé. Ik heb ook een R5 en ik betrap mij erop dat ik steeds vaker naar mijn R6 mk2 grijp, zeker als ik met flitsen of filmen bezig ben. De nieuwe hotshoe op de R6 mk2 vind ik echt de max. Met de nieuwe kleine Canon transmitter kan ik nu via het camera schermpje mijn 3 Canon flitsen aansturen (meer kan ook), ideaal voor op locatie en neem daar nog enkel parapluutjes bij en dan ben je vertrokken. Ook de nieuwe Canon microfoon tijdens het filmen is een zegen, geen geklooi meer met kabeltjes of batterijen.

        Comment


        • #5
          Re: Geheugenkaart canon EOS R6 II

          En als je je flitser gebruikt in je hotshoe, moet je hem dan op mechanische shutter zetten, want daar heb ik toch een paar dingetjes over tegen gekomen?
          Ik gebruik nu de 5D IV, mijn grootste struikelblok was/is de megapixels en dat indicatieschermpje bovenaan de body wat je op de R5 wel heeft, maar om nu daarom zo'n duur toestel aan te kopen, ben ik niet van plan.

          Groetjes.

          Comment


          • #6
            Re: Geheugenkaart canon EOS R6 II

            Dat is een goede vraag Marjannie en ik heb het direct uitgetest voor jou. In het camera menu op nr 7 kan je "sluitermodus" selecteren en daar heb je de keuze uit Mechanisch, Elektr. 1ste grd of Elektronisch. Bij Mechanisch en Elektr. 1ste grd kan ik de flitsen bedienen met een transmitter, bij "Elektronisch" gaat dat inderdaad niet. Ergens toch wel logisch denk ik want in de Elektronische mode is het toch eerder de bedoeling om een zeer hoge framerate te halen en dat gaat met gewone flitsen niet goed samen.
            Over het aantal megapixels zou ik mij niet al teveel zorgen maken, tenzij je heel sterk gaat kroppen. Bij de R6 mk2 kan je behoorlijk hoog in iso gaan wat bij een R5 iets minder is. Bij vogelfotografie gebruik ik vooral mijn R5 omdat je daar vaak wat meer moet kroppen en dan komen die 45 M pixels wel goed van pas.
            Van het indicatieschermpje bovenaan op mijn R5 maak ik zeer weinig gebruik (ik kom ook van de 5D IV), ik heb liever de info achteraan op mijn displayschermpje staan en dat kan via de "info" toets geselecteerd worden. Maar ik begrijp dat iedere gebruiker zo wel een eigen gewoonte en werkwijze heeft.
            Hopelijk beleef je evenveel plezier aan je nieuwe camera als ik.

            Comment


            • #7
              Re: Geheugenkaart canon EOS R6 II

              Oorspronkelijk geplaatst door Paul eos Bekijk bericht
              Dat is een goede vraag Marjannie en ik heb het direct uitgetest voor jou. In het camera menu op nr 7 kan je "sluitermodus" selecteren en daar heb je de keuze uit Mechanisch, Elektr. 1ste grd of Elektronisch. Bij Mechanisch en Elektr. 1ste grd kan ik de flitsen bedienen met een transmitter, bij "Elektronisch" gaat dat inderdaad niet. Ergens toch wel logisch denk ik want in de Elektronische mode is het toch eerder de bedoeling om een zeer hoge framerate te halen en dat gaat met gewone flitsen niet goed samen.
              Over het aantal megapixels zou ik mij niet al teveel zorgen maken, tenzij je heel sterk gaat kroppen. Bij de R6 mk2 kan je behoorlijk hoog in iso gaan wat bij een R5 iets minder is. Bij vogelfotografie gebruik ik vooral mijn R5 omdat je daar vaak wat meer moet kroppen en dan komen die 45 M pixels wel goed van pas.
              Van het indicatieschermpje bovenaan op mijn R5 maak ik zeer weinig gebruik (ik kom ook van de 5D IV), ik heb liever de info achteraan op mijn displayschermpje staan en dat kan via de "info" toets geselecteerd worden. Maar ik begrijp dat iedere gebruiker zo wel een eigen gewoonte en werkwijze heeft.
              Hopelijk beleef je evenveel plezier aan je nieuwe camera als ik.
              Bedankt Paul, ik heb je al gelijk aan het werk gezet, ik dacht ik vraag het hem eens even, en idd als je verder over nadenkt is het idd logisch... Ja ik wil mij ook wat meer gaan focussen op volgelfotografie en wildlife, daarbij dacht ik aan de tamron 150-600 G2. daar kan je al behoorlijk mee zoomen, zodat ik niet al te vaak moet geen croppen. Maar eerst de aankoop van de body doen en nadien zien we nog wel voor de lens. Ik ga gewoon mijn EF-lenzen allemaal verder gebruiken, ben er zeer tevreden van, en heb ook al gelezen dat heel goed samen gaat.

              Groetjes.

              Comment

              Working...
              X