Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Geen toegang tot kaart" - Canon 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "Geen toegang tot kaart" - Canon 7D

    Gisteren foto's genomen met 7D, CFkaart Kingston 64 GB - 266X
    Er stonden nog enkele eerder gemaakte foto's op de kaart, die ik er in september nog kon afhalen. De foto's van gisteren stonden wel degelijk op de kaart.
    Wil ze vandaag op pc zetten, doch bij opstart van de camera verschijnt "geen toegang tot de kaart". Overzetten naar pc via kabel lukt ook niet: pc herkent 7D wel, maar geen datagegevens te zien.
    Heropstarten PC of camera hielp niet.
    Zou heel graag die foto's van gisteren recupereren, ... wie kan helpen?

  • #2
    Re: "Geen toegang tot kaart" - Canon 7D

    En al uitgeprobeerd in een CF kaartlezer ?
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

    Comment


    • #3
      Re: "Geen toegang tot kaart" - Canon 7D

      Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
      En al uitgeprobeerd in een CF kaartlezer ?
      nog niet ...(straks bij een vriendin proberen) maar die melding verschijnt al van als ik mijn toestel aanzet, nog zonder verbinding met PC.

      Comment


      • #4
        Re: "Geen toegang tot kaart" - Canon 7D

        een mogelijkheid is dat de pinnen van je toestel niet goed contact maken met de CF-kaart en daardoor foutmeldingen geeft. Als de CF-kaartlezer wel goed doet, weet je dat het aan het toestel ligt.
        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

        Comment


        • #5
          Re: "Geen toegang tot kaart" - Canon 7D

          kaart is blijkbaar wel te lezen met ander toestel, nl. een 400D en met kaartlezer.
          Gelijkaardige kaart van 64GB Kingston geeft op de 7D dezelfde foutmelding, maar de 16GB van PNY kan de 7D wel weer lezen.
          Nochtans in september en voorheen nooit problemen gehad met de 64GB van Kingston.

          Comment


          • #6
            Re: "Geen toegang tot kaart" - Canon 7D

            Oorspronkelijk geplaatst door bejo Bekijk bericht
            kaart is blijkbaar wel te lezen met ander toestel, nl. een 400D en met kaartlezer.
            Gelijkaardige kaart van 64GB Kingston geeft op de 7D dezelfde foutmelding, maar de 16GB van PNY kan de 7D wel weer lezen.
            Nochtans in september en voorheen nooit problemen gehad met de 64GB van Kingston.
            Een mogelijkheid is dat je die kaart ooit hebt geformatteerd hebt in een ander toestel of een kaartlezer via je PC. Mogelijk is een net andere formattering (verschil in clustergrootte, afhankelijk van de firmware van het toestel, waardoor die lagere capaciteit CF-kaart met een kleinere clustergrootte wordt ingedeeld, die wel compatibel is met het toestel) de oorzaak van het niet kunnen uitlezen.
            Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

            Comment


            • #7
              Re: "Geen toegang tot kaart" - Canon 7D

              Er bestaat een tooltje om de kaart terug te formateren naar de fabrikage format,als ze fysiek ok is, en dan werkt de kaart terug, deze heb ik gebruikt https://www.sdcard.org/downloads/formatter_4/ lees maar eens onder de kader, wat het gevolg is van een kaart form. buiten de camera.
              Last edited by guido.g; 3 december 2016, 22:22.
              https://ggpics.be/

              Comment


              • #8
                Re: "Geen toegang tot kaart" - Canon 7D

                Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                Een mogelijkheid is dat je die kaart ooit hebt geformatteerd hebt in een ander toestel of een kaartlezer via je PC. Mogelijk is een net andere formattering (verschil in clustergrootte, afhankelijk van de firmware van het toestel, waardoor die lagere capaciteit CF-kaart met een kleinere clustergrootte wordt ingedeeld, die wel compatibel is met het toestel) de oorzaak van het niet kunnen uitlezen.
                Maar volgens de TS heeft hij wel foto's kunnen nemen, en stonden die op de kaar, dus kon de camera de kaart lezen.

                Formateren kan het probleem verhelpen.

                Comment


                • #9
                  Re: "Geen toegang tot kaart" - Canon 7D

                  Als ik een nieuwe kaart (nieuwe usb..) plaats is het eerste wat ik doe formatteren in het toestel. Daan ben ik zeker dat ik de juiste indeling heb.
                  (is een automatisme die ik lang geleden aangenomen heb en nog steeds doe). Misschien zinloos, maar nog nooit problemen gehad!

                  Nog iets: 7D is, ondanks heel goed, al iets ouder. Is die 64 GB kaart wel helemaal compatibel?
                  Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                  Comment


                  • #10
                    Re: "Geen toegang tot kaart" - Canon 7D

                    JPEG (Large/Fine): approx. 110*/approx. 130**
                    RAW: approx. 23*/approx. 25**
                    RAW+JPEG (Large/Fine): approx. 17*/approx. 17**
                    *Figures based on Firmware upgrade (Version 2.0.X), ISO 100, Standard Picture Style and with 8GB CF memory card.
                    **Figures apply to 128GB UDMA 7 CF memory card.
                    Note: UDMA 7 CF memory card read/write speeds are not fully supported with the EOS 7D Digital SLR camera, if using UDMA 7 memory cards, the read/write speeds will be equivalent to UDMA 6

                    Comment


                    • #11
                      Re: "Geen toegang tot kaart" - Canon 7D

                      De partitie tabel kan beschadigd geraakt zijn. Zie het als de inhoudsopgave van je kaart. Als dat gebeurt kan de kaart niet meer gelezen worden, ook al staan de gegevens er vaak nog op.
                      Er bestaan tooltjes die dit herstellen, en alles van de kaart kunnen uitlezen. Ook soms inhoud die al 'weggeformatteerd' is. Zoek maar eens op ' recover partition table' Op Google.

                      Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
                      Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

                      Comment

                      Working...
                      X