Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geared head

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • geared head

    hey,

    Ik ben aan het rondkijken voor een statief (voornamelijk voor macro en natuur) en heb hier al veel tips gelezen. Ik ben van plan om de manfrotto 055XPROB te kopen (dankzij de vele positieve opmerkingen). Maar ik ben nog ni zeker van de statiefkop. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de geared head 410 junior geared maar ik vind zeer weinig input hierover. Is dit een goeie kop? Heeft er iemand deze kop en wat zijn jullie ervaringen?

    ps: een andere combo voor dezelfde prijs (+-360 euro voor statief en kop bij konijn) is natuurlijk ook nog een mogelijk dus alle tips ijn nog welkom. :-)

    alvast bedankt,

    koxke
    canon 450D + kit lens + EF 90-300mm f/4.5-5.6 + 150 mm macro f2.8

  • #2
    Re: geared head

    ik heb verschillende manfrotto statieven, en onder andere een 410 junior geared head, ik gebruik hem bijna alleen op mijn 055CLB statief.
    Voor mijn "reis-tripod" (de ultralichte 055MF4) is hij te zwaar, en ook voor m'n 458B (en op m'n monopod heeft het geen zin natuurlijk)
    het is een vrij "zware" head, dus ik zou voor een degelijk, zwaarder tripod gaan, de 055xprob lijkt mij een goede keuze.
    ikzelf ben er heel tevreden van, ik gebruik het vooral voor "still" fotografie in de studio (product fotografie, stilleven, enz...)
    het enige nadeel vind ik dat de quickrelease plaat anders is: al mijn andere heads hebben de bekende 6-hoek, spijtig dat deze dat niet heeft

    hopelijk helpt dat een beetje
    Nikon D300, 14-24mm f2.8, 24-70mm f2.8, 70-200mm f2.8, SB800, Multiblitz Profilux, eigen fotostudio

    Comment


    • #3
      Re: geared head

      Blijkbaar ni veel leden die een geared head gebruiken. Bedankt voor je reactie.

      koxke
      canon 450D + kit lens + EF 90-300mm f/4.5-5.6 + 150 mm macro f2.8

      Comment


      • #4
        Re: geared head

        Een klasgenoot van me had deze kop.
        Ik heb er zelf niet veel mee gewerkt maar ze was er zelf wel supertevreden van.

        Hou er wel rekening mee dat dit absoluut geen kop is om actie te fotograferen ;-)
        Je hebt je tijd echt nodig om hem goed te zetten.

        Comment


        • #5
          Re: geared head

          velen hier zijn net als ik zeer tevreden over de 322rc2
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: geared head

            Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
            Een klasgenoot van me had deze kop.
            Ik heb er zelf niet veel mee gewerkt maar ze was er zelf wel supertevreden van.

            Hou er wel rekening mee dat dit absoluut geen kop is om actie te fotograferen ;-)
            Je hebt je tijd echt nodig om hem goed te zetten.
            het is inderdaad een "precisie-kop", verre van geschikt voor actie, snel werken, quick & easy
            daarvoor raad ik de 468MGRC0 aan (ballbearing head, met "kracht" grip)
            super snel positioneren in 1 beweging en vastzetten, gebruik ik op mijn reis/reportage statief en monopod
            Nikon D300, 14-24mm f2.8, 24-70mm f2.8, 70-200mm f2.8, SB800, Multiblitz Profilux, eigen fotostudio

            Comment


            • #7
              Re: geared head

              bedankt allemaal. Ik ga toch nog eens alles herbekijken want moet toch een beetje all-round zijn en blijkbaar is zo'n geared head toch beter voor het precisiewerk waarbij je tijd genoeg hebt.

              koxke
              canon 450D + kit lens + EF 90-300mm f/4.5-5.6 + 150 mm macro f2.8

              Comment


              • #8
                Re: geared head

                Heb nu pas je berichtje gelezen... Ik werk zelf ook met de geared head en ben daar heel tevreden van. Heel stevig en goede bouwkwaliteit. Ik gebruik hem voor al mijn macrofoto's waarvoor ik een statief gebruik. Je kan er na een tijdje wel redelijk snel mee werken vermits je ook een quick release hebt voor de 3 assen.
                Niks anders dan lof voor deze kop!!
                moest je nog vragen hebbe, shoot!

                Jakke
                Canon en glas
                www.jakke16.be

                Comment

                Working...
                X