Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji S3 Pro : welke geheugenkaart best ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji S3 Pro : welke geheugenkaart best ?

    hallo, ik heb waarschijnlijk de allerlaatste S3 op de kop getikt die nog te koop was ! nu is m'n vraag aan S3- eigenaars, welk type kaart presteert best in dit toestel ?
    Is er iemand die ervaring heeft met Transcend ? die hebben heel scherpe prijzen ( vb 2GB voor 49 € )
    groetjes, Bobke
    ________________________

  • #2
    Re: Fuji S3 Pro : welke geheugenkaart best ?

    Kaart die het snelste is in deze camera is een XD-H kaart...

    Bij de CF kaarten is bijna alles hetzelfde...
    Kijk anders eens op http://www.robgalbraith.com/bins/mul...?cid=7700-7491

    Zoals je ziet maken CF kaarten bijna geen verschil.
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

    Comment


    • #3
      Re: Fuji S3 Pro : welke geheugenkaart best ?

      Transcend kaartjes hebben het bij mij deze afgelopen maanden uitstekend gedaan en je hebt 2gb al rond de 37 euro.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Fuji S3 Pro : welke geheugenkaart best ?

        37 ? op hun eigen site staan ze aan 49 €, of weet jij een beter adres Spanjaart ?
        groetjes, Bobke
        ________________________

        Comment


        • #5
          Re: Fuji S3 Pro : welke geheugenkaart best ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Rockin_Bobke Bekijk bericht
          37 ? op hun eigen site staan ze aan 49 €, of weet jij een beter adres Spanjaart ?
          Keuze genoeg :

          Comment


          • #6
            Re: Fuji S3 Pro : welke geheugenkaart best ?

            Als je een S3 hebt zonder buffer upgrade (zoals ikzelf) heb je aan een XD-H kaart niets meer dan aan een gewone XD kaart. De snelheid met uitlezen in een externe kaartlezer is misschien sneller, maar in de camera maakt het niets uit.

            Ik heb beiden geprobeerd, dus spreek uit ervaring.

            Comment


            • #7
              Re: Fuji S3 Pro : welke geheugenkaart best ?

              Ik heb zowel de Cf-kaarten als de xd-kaarten gebruikt, de xd-zijn echt een stuk trager, laat je niets wijsmaken ( toch die van 1 giga, die van 500 mb zouden sneller moeten zijn ).
              BELANGRIJK ! ! ! de snelheid van wegschrijven wordt niet beperkt door de soort kaart die je gebruikt bij de S3, maar veeleer door de camera zelf, die is beperkt. Welk merk je ook gebruikt van CF-kaart, voor de S3 zijn ze allemaal meer dan snel genoeg.
              Wat me echt heel erg opviel was dat zelfs het formatteren van een CF-kaart stukken sneller ging dan het formatteren van een xd-kaartje
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Fuji S3 Pro : welke geheugenkaart best ?

                Oorspronkelijk geplaatst door 21kine Bekijk bericht
                Ik heb zowel de Cf-kaarten als de xd-kaarten gebruikt, de xd-zijn echt een stuk trager, laat je niets wijsmaken ( toch die van 1 giga, die van 500 mb zouden sneller moeten zijn ).
                BELANGRIJK ! ! ! de snelheid van wegschrijven wordt niet beperkt door de soort kaart die je gebruikt bij de S3, maar veeleer door de camera zelf, die is beperkt. Welk merk je ook gebruikt van CF-kaart, voor de S3 zijn ze allemaal meer dan snel genoeg.
                Wat me echt heel erg opviel was dat zelfs het formatteren van een CF-kaart stukken sneller ging dan het formatteren van een xd-kaartje
                Bij jou is XD trager dan CF? Vreemd, dit heb ik nog nooit eerder gehoord. Zelf heb ik de ervaring dat CF van 1Gb ongeveer 50% trager is met schrijven dan XD's van 1Gb.

                Comment


                • #9
                  Re: Fuji S3 Pro : welke geheugenkaart best ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door svmnb Bekijk bericht
                  Bij jou is XD trager dan CF? Vreemd, dit heb ik nog nooit eerder gehoord. Zelf heb ik de ervaring dat CF van 1Gb ongeveer 50% trager is met schrijven dan XD's van 1Gb.
                  inderdaad, raar maar waar, wel de 1 gb kaartjes, die van 500 mb zouden stukken sneller geweest zijn naar het schijnt. Bij het formatteren van een cf-kaart en een xd-kaart was het tijdsverschil zelfs meer dan 10 sec . . . ik heb mijn xd-kaartjes van pure armoei weer verkocht....
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fuji S3 Pro : welke geheugenkaart best ?

                    doesn't make a bit of difference in real use of this camera. The only difference you'll see is reading the card onto the PC..
                    I've tried a lot of CF's in the Fuji and I've not noticed any write speed difference in real working situations.

                    Comment

                    Working...
                    X