Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fototas voor tele lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fototas voor tele lenzen

    Ik ben op zoek naar een geschikte rugzak/tas om wat lenzen in op te bergen (vooral om te reizen).
    2 bodies, een 500mm en 300mm moeten er in kunnen.

    Als ik het goed voorheb, moeten volgende tassen volstaan:
    - Think tank airport addicted v2
    - Think tank airport international v2
    - Lowepro Photo trekker AW ii
    - Lowepro Vertrex 300 AW

    Wat zijn voordelen/nadelen van deze tassen, of waarom is het beter de een of de andere niet/wel te kopen (wat zijn argumenten om een van deze tassen wel/niet te kopen en te verkiezen boven een van de andere) ?

    Dank voor hulp,
    Diederik
    Canon Eos 20D + 100-400mm USM / Nikon Coolpix 4500

    Only when the last tree has been cut down,
    Only when the last river has been poisened,
    Only when the last fish has been caught,
    Then only will you see that money cannot be eaten.

  • #2
    Re: fototas voor tele lenzen

    Tjah, moeilijke vraag hé !
    Welke zijn de body's ? veel verschil tussen bvb bij Canon een 1100D en een 1Dx
    Welke zijn de lenzen ? qua lenzen die 500mm is een f4 ? en die 300mm een f2,8 ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: fototas voor tele lenzen

      ik heb net een Lowepro flipside 500 aw gekocht omdat mijn tas te klein was.
      Handige tas en ik dacht 155 euro betaald te hebben bij Kamera Express in Wilrijk.
      Ga eens tot bij een fotozaak en probeer er enkele. Tassen kan je volgens mij niet kopen zonder je materiaal gepast te hebben. Ook moet de tas een beetje bij je passen hé.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: fototas voor tele lenzen

        Dit is waarschijnlijk heel handig...

        Videndum.s Imaging Solutions Division designs, manufactures and distributes premium branded photographic and video equipment such as tripods, bags, filters, LED lights, lighting controls and lighting supports for professional users and imaging enthusiasts.


        De Photo Trekker AW II is al lang uit productie, dan koop je beter een Pro Trekker 300 AW of 400 AW. Een andere tas die je waarschijnlijk ook handig zal vinden is de Pro Runner 450 AW. Die is wat lichter dan de Vertex 300 AW (en iets kleiner qua hoogte, maar meer dan groot genoeg voor grote(re) lenzen en bodies) en je hebt er ook heel veel mogelijkheden mee. Het is tevens een stevige, professionele tas die comfortabel zit. Je hebt er immers een goede buikriem wat erg belangrijk is voor het draagcomfort als je zwaarder materiaal draagt.

        Als die 500mm een f/4 prime is (en geen 50-500mm bijvoorbeeld), zou de Flipside 500 AW ook een uitstekende optie zijn. De Pro Runner 450 AW zou dan iets te klein kunnen zijn, maar om zeker te zijn meet je best de totale lengte van je camera met de lens erop (dat geldt ook voor de andere tassen die ik vermeldde). Dan kan je die vergelijken met de lengte die je vindt op de site van Lowepro (bij specifications, op elke productpagina). Bij de Pro Runner 450 AW is dat zo'n 47 cm.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: fototas voor tele lenzen

          ondervinding heeft me geleerd om een tas een beetje op de groei te kopen. Mijn vorige heeft daardoor bijna tien jaar dienst kunnen doen, hij is niet versleten maar te klein daarom vervangen door een grotere die me nu weer heel wat rek geeft.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment

          Working...
          X