Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototas voor 5D+grip + 3 lenzen + flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fototas voor 5D+grip + 3 lenzen + flits

    Ik heb nood aan een nieuwe tas want het kan niet meer in mijn oud tasje.
    Ik had graag plaats voor 5D met grip en lens attached; minimaal 2 additionele lenzen + flits + hoop rimram (filters, rocketblower, remote, 2 batterijen). De flits moet niet persé in een "lenscompartiment" maar mag ook samen bij de rimram.
    Ik heb geen superlange lenzen (vb 70-200). Mijn huidige lenzen zijn 17-40, 50/1.8 en 85/1.8.

    Ik zou gaan voor de slingshot 200. Alles past er volgens mij wel in + het leuke aan de slingshots vind ik dat je snel aan uw DSLR kunt.
    Negatief punt is misschien dat dieven er ook makkelijker aan kunnen aangezien je de tas op uw rug draagt.
    Mijn huidige tas hangt op mijn zij.
    Je kan daar eventueel een slotje aan hangen, maar ja dan verlies je ook het voordeel van de slingshot.
    Ik ben heel tevreden van de build en oog voor detail van Lowepro, dus dit merk heeft mijn voorkeur.

    Anyways, heeft iemand een alternatief waar hij wild van is?
    Last edited by PSG; 4 maart 2009, 22:29.

  • #2
    Re: Fototas voor 5D+grip + 3 lenzen + flits

    Als het geen rugzak moet zijn, dan zou ik eens kijken bij Domke.
    Het is naturlijk een kwestie van smaak, maar ik vind dat prachtige tassen, die bovendien onopvallend zijn.

    De Belgische verdeler van Domke is Konijnenberg.

    Ik probeer aan de Domke F2 Waxwear te geraken, maar die versie is in België nog niet verkrijgbaar en Konijn weet nog niet wanneer die binnen zal komen.
    EDIT: blijkbaar is hij in NL al in voorraad. Een nieuw mailtje dringt zich op.
    http://www.konijnenberg.be/product/1...2_waxwear.html
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: Fototas voor 5D+grip + 3 lenzen + flits

      Hey PSG,

      Een tas kiezen is nooit makkelijk.
      De beste raad die ik u kan geven; neem alles mee en probeer het in de winkel.
      Heb dit laatst ook voorgehad toen ik mijn 5D met grip en 24-105 in een paar tassen probeerde te passen.
      Belangrijk is als je er een grip op hebt dat de tas diep/hoog genoeg is of je krijgt ze niet dicht.

      Succes met je keuze,
      Peter.
      CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

      Comment


      • #4
        Re: Fototas voor 5D+grip + 3 lenzen + flits

        heb sinds kort een Canon BG10 de luxe gatdet bag, koste nieuw 39,- en ik ben er uitermate tevreden mee, heb er in zitten :

        meestal de 5D + grip + 24-105, 17-40, 85 mm, flits 580, kaartjes, baterijen etc,..
        Erg mooi afgwwerkte tas.

        Is welliswaar geen rugzak, maar een heuptas.
        Mijn beste Foto moek nog trekke.

        Comment


        • #5
          Re: Fototas voor 5D+grip + 3 lenzen + flits

          Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
          Hey PSG,

          Een tas kiezen is nooit makkelijk.
          De beste raad die ik u kan geven; neem alles mee en probeer het in de winkel.
          Heb dit laatst ook voorgehad toen ik mijn 5D met grip en 24-105 in een paar tassen probeerde te passen.
          Belangrijk is als je er een grip op hebt dat de tas diep/hoog genoeg is of je krijgt ze niet dicht.

          Succes met je keuze,
          Peter.
          Welke tas gebruik je nu met deze kombinatie ?

          groet
          Marc
          Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

          https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

          Comment


          • #6
            Re: Fototas voor 5D+grip + 3 lenzen + flits

            Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
            Welke tas gebruik je nu met deze kombinatie ?

            groet
            Marc
            Ik heb een paar tassen afhankelijk van mijn opdrachten die ik krijg.

            Maar deze is mijn favoriet. en er kan nog een laptop in.Lowepro Compu Trekker AW Rugzak




            Prijs 99 eurootjes.

            Succes
            CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

            Comment

            Working...
            X