Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fototas A vs fototas B

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fototas A vs fototas B

    de eeuwige twijfel tussen de verschillende fototassen steekt ook bij mij op ...
    de (voorlopige ) winnaars van de zware rit zijn:
    A) Lowepro Slingshot 202 AW en
    B) KATA Sling 3N1-20

    Wat moet er tot nu toe inkunnen?
    Canon 450D - Canon 18-200 mm - Canon 50 mm - Canon Speedlite 430 - statief (wordt echter niet dikwijls meegenomen) - kabeltjes - lader - extra batterijen
    maar toch ook beperkte extra ruimte voor mogelijkse uitbreidingen

    Thx voor jullie pro's en con's van beide tassen

  • #2
    Re: fototas A vs fototas B

    voor een vrouw zou ik geen slingshot aanraden...
    teveel "stress" op de borsten ....

    groetjes aline
    groetjes aline

    Comment


    • #3
      Re: fototas A vs fototas B

      Ik heb die Kata en wat je opsomt kan daar perfect in (en nog veel meer). Ik draag die wel zelden als slingshot, maar wel met een riem over één schouder of als rugzak.
      Maar eigenlijk vind ik die wat groot en in de praktijk krijg ik mijn toestel + een extra lens (tele of prime) + flits, batterijen etc ook in mijn simpele Lowepro Rezo 160 schoudertas. Desgewenst stop ik mijn 70-300 in de juiste lenscase van Lowepro die ik vastklik aan de schoudertas.
      Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

      Comment


      • #4
        Re: fototas A vs fototas B

        hier de 30 van kata, mooi groot, prima tas.
        niks dan lof
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: fototas A vs fototas B

          Alvast bedankt aan de Kata-fans.
          Zijn er dan geen Lowepro-fans in huis die de slingshot kunnen aanraden ?

          Comment


          • #6
            Re: fototas A vs fototas B

            Slingshots zijn echt niet aangenaam voor rug/schouders voor langere periodes en zeker als er al wat meer gewicht in zit.

            Ik heb zo een LowePro 200 liggen. Leuk zakje en handig maar te belastend voor rug/schouders. Mijn Crumpler schoudertas is verrassend genoeg minder lastig.

            En wat Aline zegt kan ik mij ook wel voorstellen.
            mijn website

            Comment


            • #7
              Re: fototas A vs fototas B

              Een groter formaat schoudertas is ook niet de beste keuze...je bent snel geneigd om dat ding helemaal af te laden. En na een uurtje lopen ga je dat toch echt stevig voelen...
              Ga voor een rugzak die je ook als slingbag kan gebruiken als je op een zeker moment wilt. De keuze is enorm en je moet zelf in de winkel gaan bepalen waar de voorkeur naar uitgaat; wat vind je handig, wat draagt fijn en waar kan ik alles in stoppen wat ik mee wil nemen. En niet geheel onbelangrijk...vind je de tas groot genoeg om later extra spullen mee te nemen die je ooit mocht gaan aanschaffen.
              Via een internet shop is deze keuze simpelweg niet te maken...
              Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: fototas A vs fototas B

                ik heb een sling Lowepro 200.
                Alles dat ik heb kan er in...
                is vlot bereikbaar.
                Maar toch is het niet wat ik wil...
                Ik wil ook een pull/vest, flesje water, brooddoos kunnen meenemen.
                Maar ik heb daar nog geen tas voor gevonden.
                Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

                Comment


                • #9
                  Re: fototas A vs fototas B

                  Ik heb sinds enkele weken de Lowepro fastpack 350, de Kata sling D3N1-30 en de Tamrac aero 85 waren voor mij twee andere mogelijkheden.
                  Vorige week er de eerste maal mee op stap geweest, al wat je opsomt zat er in + een tiental Cokin P filters, 1 l drinkbus, boterhammekes, een trui. Omdat dit een volwaardige rugzak is draagt hij comfortabel en zoals bij de slingshot kan je via de zijkant heel snel aan je camera (of je drinkbus). In jouw geval zou je voor de fastpack 250 of 200 kunnen opteren. Wel goed kijken waar je hem haalt, de 350 koste bij Konijn 100€ bij foto73 slechts 80€
                  Rudy,

                  Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: fototas A vs fototas B

                    verplaatst naar accessoire.
                    Last edited by dwm400; 23 juli 2010, 07:08. Reden: verkeerd gepost
                    Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
                    www.dewolfmarc.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: fototas A vs fototas B

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
                      Ik heb sinds enkele weken de Lowepro fastpack 350, de Kata sling D3N1-30 en de Tamrac aero 85 waren voor mij twee andere mogelijkheden.
                      Vorige week er de eerste maal mee op stap geweest, al wat je opsomt zat er in + een tiental Cokin P filters, 1 l drinkbus, boterhammekes, een trui. Omdat dit een volwaardige rugzak is draagt hij comfortabel en zoals bij de slingshot kan je via de zijkant heel snel aan je camera (of je drinkbus). In jouw geval zou je voor de fastpack 250 of 200 kunnen opteren.
                      klinkt goed...
                      wat doe je met het laptopvak? gebruik je dat?
                      Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: fototas A vs fototas B

                        Ik heb mijn 17" laptop nog maar één maal meegenomen, kwestie om het eens te testen. Het is wel krap maar hij past er in. Persoonlijk vind ik het laptopvak wel handig om documenten, een tijdschrift, enz mee te nemen.
                        Een minpuntje vond ik het ontbreken van een regenbescherming, maar ondertussen heb ik er eentje voor net geen 14€ bij AS Adventure gevonden (in de hoop het nooit nodig te hebben).
                        Rudy,

                        Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                        Comment


                        • #13
                          Re: fototas A vs fototas B

                          Hal-61
                          je zegt dat je met je fastpack langs de zijkant aan je camera geraakt maar daarvoor dien je hem van je rug te nemen of kan je op een of andere manier de faspack naar voren draaien ?
                          de mogeljkheid om je pc mee te nemen is natuurlijk mooi meegenomen om op vakantie te gaan

                          Comment


                          • #14
                            Re: fototas A vs fototas B

                            Ja hoor, wanneer je hem als rugzak draagt, klik je de buikriem los, de rechter arm uit de schouderriem en je draait de rugzak naar voor, rits open en de camera eruit halen.

                            Maarre een filmke zegt meer dan woorden klik
                            Rudy,

                            Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                            Comment


                            • #15
                              Re: fototas A vs fototas B

                              Ik heb een Lowepro slingshot 300 en niet tevreden van.
                              Goed als tas om mee naar de avondschool te gaan maar zeker niet geschikt voor op reis. Eén enkele band op de schouder begint al snel pijn te doen, ook zeer warm op de rug.
                              Bovendien is de draagband bovenaan aan 't afscheuren
                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X