Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fototas A vs fototas B

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: fototas A vs fototas B

    Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
    Ik heb een Lowepro slingshot 300 en niet tevreden van.
    Goed als tas om mee naar de avondschool te gaan maar zeker niet geschikt voor op reis. Eén enkele band op de schouder begint al snel pijn te doen, ook zeer warm op de rug.
    Bovendien is de draagband bovenaan aan 't afscheuren
    kleine update, juist naar Rubens gebeld en zou de tas mogen binnenbrengen, levenslange garantie.
    Flickr

    Comment


    • #17
      Re: fototas A vs fototas B

      Oorspronkelijk geplaatst door Lalleke Bekijk bericht
      Alvast bedankt aan de Kata-fans.
      Zijn er dan geen Lowepro-fans in huis die de slingshot kunnen aanraden ?
      ik heb een slingshot 200 gehad en vrij snel door verkocht... is niet aangenaam om dragen...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #18
        Re: fototas A vs fototas B

        Ik heb ook nog een fototas nodig....Heb een Canon 50D met de 17-85mm+zonnekap. Zou later nog een 70-300mm willen aanschaffen en een flits.

        Waar heb ze het grootste aanbod?

        Ik woon in de buurt van Aarschot-Diest-Geel.

        Comment


        • #19
          Re: fototas A vs fototas B

          Ben van lowepro overgestapt op Kata.

          Vond het idee van slingshot wel mooi maar al het gewicht op 1 schouder weegt door na een tijd.
          De Kata kan je zowel als rugzak (2 riemen) of slingshot (1 riem) gebruiken.
          Je kan de riemen ook kruisen zodat je snel (door 1 riem los te klikken) omschakeld naar slingshot om aan je toestel te geraken en dan terug vastklikt voor het dragen.
          Groetjes,
          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

          Comment


          • #20
            Re: fototas A vs fototas B

            Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
            Ben van lowepro overgestapt op Kata.

            Vond het idee van slingshot wel mooi maar al het gewicht op 1 schouder weegt door na een tijd.
            De Kata kan je zowel als rugzak (2 riemen) of slingshot (1 riem) gebruiken.
            Je kan de riemen ook kruisen zodat je snel (door 1 riem los te klikken) omschakeld naar slingshot om aan je toestel te geraken en dan terug vastklikt voor het dragen.
            hier hetzelfde, vind de Kata's toch wel beter uitgedacht en zeker prijs/kwaliteit veel beter , niet dat dat wil zeggen dat de Lowepro's slecht zijn maar voor Kata ga je gewoon meer krijgen voor minder geld.

            Comment


            • #21
              Re: fototas A vs fototas B

              Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
              kleine update, juist naar Rubens gebeld en zou de tas mogen binnenbrengen, levenslange garantie.
              Vandaag naar Rubens geweest en direct andere gekregen, zelfs zonder de factuur te laten zien want die had ik niet. Service
              Spijtig genoeg mocht ik niet bijbetalen en een andere type kiezen maar je mag ook niet alles willen hé.
              Flickr

              Comment


              • #22
                Re: fototas A vs fototas B

                Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
                Ik heb mijn 17" laptop nog maar één maal meegenomen, kwestie om het eens te testen. Het is wel krap maar hij past er in. Persoonlijk vind ik het laptopvak wel handig om documenten, een tijdschrift, enz mee te nemen.
                Een minpuntje vond ik het ontbreken van een regenbescherming, maar ondertussen heb ik er eentje voor net geen 14€ bij AS Adventure gevonden (in de hoop het nooit nodig te hebben).
                no worries Hal
                ik heb ook de fastpack 350, waar ik regelmatig een 15.4 inch laptop in vervoer.
                2l fles kan met wat wringen ook mee. handige is dat je ook je boterhammen, kaartlezer, regenjas, ... kan meenemen. ik heb in de eerste maand dat ik mijn rugzak had onvrijwillig moeten testen hoe waterdicht hij was. in Slovakije op een militair domein plots een wolkbreuk. zoveel mogelijk gaan schuilen onder de bomen en de rugzak onder planten met grote bladeren gelegd in de hoop dat dit lang genoeg zou tegenhouden. niet dus.
                toen ik de planten weghaalde, stond er een plasje op de rugzak (lag op zijn rug). fotomateriaal was nog perfect droog.
                aangezien ik dat ding 3 jaar als boekentas gebruikt heb, doe ik er de laatste tijd wel een regenhoes over. kwestie van safe te spelen, het blijft veel geld dat er in zit
                hoe meer f**k hoe meer vreugd

                **=ol

                Comment


                • #23
                  Re: fototas A vs fototas B

                  Lowepro slingshot 200 hier en zoals Aline zei, af te raden als je een vrouw bent. 'k Ben nogal goed voorzien van oren en poten en ofwel drukken de riemen het hele spel naar beneden of je moet ze tussen je borsten laten kruisen en dat is GččN zicht

                  Door dat gegeven hangt de rugzak eigenlijk niet comfortabel. Ik loop dus meestal met m'n handen op de rug en ondersteun de rugzak op die manier, kwestie van de druk wat te verlichten.

                  Er zijn verschillende mogelijkheden om een paar extra's toe te voegen, zoals een houder voor een flesje water en dies meer. Bij mij hangt er ook nog een filterhouder aan. Voor een statief is niks voorzien, dat laten ze aan je fantasie over.

                  Verschillende compartimentjes zijn handig, het bovenste is een beetje krap maar met wat goede wil gaan daar wel een beetje mondvoorraad in - ofwel hang je je brooddoos op aan een van de uitbreidingslussen

                  Volgende lenzen passen er, al dan niet gemonteerd, in : Nikon 16-85mm DX, 70-300mm, 105mm macro en 35mm DX, samen met een D90. Dan zit ie ook vol. 'k Ben aan 't nadenken hoe ik m'n flits er nog moet bijkrijgen . Er zit wel een lus aan de flitszak maar geen velcro, om 'm te bevestigen en broeksriemen draag ik niet (als die daar al door zou kunnen).

                  Naar de avondschool neem ik altijd alles mee, maar als we eventueel op uitstap gaan, neem ik alleen mee wat ik nodig denk te hebben en leg de rest in de koffer van de auto.

                  Om op uitstap te gaan, voor straatfotografie zit ik te denken aan een Crumpler messenger bag, kwestie van minder op te vallen. Maar de lowepro wordt ooit toch vervangen door iets comfortabelers.

                  Voordeel : als je 'm voor je buik draait, kun je er met je ellebogen op steunen zodat je wat meer stabiliteit hebt bij het nemen van een foto.
                  Computer nerds don't byte, they just nibble a bit ;)

                  Be careful who you shoot; they may shoot back

                  Comment


                  • #24
                    Re: fototas A vs fototas B

                    Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                    Vandaag naar Rubens geweest en direct andere gekregen, zelfs zonder de factuur te laten zien want die had ik niet. Service
                    Spijtig genoeg mocht ik niet bijbetalen en een andere type kiezen maar je mag ook niet alles willen hé.

                    Ander verhaal bij mij: 300 AW lowepro - beide ritsen kapot - aangekocht in 06.2008 bij Art & Craft.

                    Willen hem niet gratis vervangen - kan wel nieuwe kopen aan de helft van de prijs.
                    www.digitalclickx.com

                    Comment


                    • #25
                      Re: fototas A vs fototas B

                      Oorspronkelijk geplaatst door Digitalclickx Bekijk bericht
                      Ander verhaal bij mij: 300 AW lowepro - beide ritsen kapot - aangekocht in 06.2008 bij Art & Craft.

                      Willen hem niet gratis vervangen - kan wel nieuwe kopen aan de helft van de prijs.
                      Dat moeten ze wel doen . Lowepro geeft immers levenslange garantie.

                      Ik zou de invoerder (De Beukelaer, www.debeukelaer.be) of Lowepro zelf contacteren. Deze laatste kan je via mail bereiken, hun contactformulier invullen op de site, of via Facebook of Twitter. Ik heb zo nog gevallen gezien en ze zijn zelf steeds bereid om tussenbeide te komen ...

                      Dat vind ik niet kunnen van Art & Craft -daar zou ik behoorlijk m'n beklag bij gaan doen, eerlijk gezegd .
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #26
                        Re: fototas A vs fototas B

                        bedankt voor de info. Mail zojuist verstuurd.
                        www.digitalclickx.com

                        Comment


                        • #27
                          Re: fototas A vs fototas B

                          Oorspronkelijk geplaatst door Digitalclickx Bekijk bericht
                          Ander verhaal bij mij: 300 AW lowepro - beide ritsen kapot - aangekocht in 06.2008 bij Art & Craft.

                          Willen hem niet gratis vervangen - kan wel nieuwe kopen aan de helft van de prijs.
                          Weet niet of je klant bent bij Rubens? Je kan het anders daar eens proberen. Maakten er echt niet het minste probleem van.
                          Flickr

                          Comment


                          • #28
                            Re: fototas A vs fototas B

                            Ik heb die Kata ook. Prachtige tas, veel steviger gemaakt dan Lowepro tassen. Zou die zeker aanraden, je kan ze bovendien ook als rugzak gebruiken wat veel aangenamer is voor langere afstanden (en voor vrouwen, zal dit ook wel aangenamer zijn, vermoed ik).

                            Een statief monteren kan met een optioneel draagsysteem, maar zowel dit als het systeem van Lowepro is niet geschikt voor een stevig statief. Op een grote rugzak (vroeger had ik computrekker AW) gaat dit wel.

                            Een klein statiefje kan natuurlijk wel altijd.. maar het blijft een geslinger.

                            Alles wat je opsomt kan volgens mij prima in die kata. Ik heb één van de binnenluikjes aangepast zodat mijn flits er plat in kan en er boven nog een lens.

                            In mijn tas zit het volgende... je zal dus nog plaats over hebben.
                            - Canon 5D + Grip + 24-70 F2.8 L + zonnekap (wel omgekeerd)
                            links daarvan
                            - 430 EX plat + 17-40 F4 L erbovenop
                            -rechts van de camera
                            - 85 mm F1.8 + off-shoe cord voor flits
                            - 50mm F1.4 + de bijgeleverde regencover

                            In de andere ruimtes: Filters, afstandsbediening, extra batterijen, gorillapod SLR zoom + 486RC2 balhoofd (is wel zéér krap) + heel kleine regenjas (decathlon) + zakmesje, zaklamp, leatherman, ...
                            Canon R | Leica Q
                            EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                            Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                            [/COLOR]

                            Comment


                            • #29
                              Re: fototas A vs fototas B

                              Kan een 70-200 in zo'n Kata? Eventueel aan de body..
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                              Comment

                              Working...
                              X