Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's ter plaatse laten bekijken van camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's ter plaatse laten bekijken van camera

    Bestaat er zoiets als een scherm om de foto's te laten zien aan de gefotografeerde mensen, die beter en duidelijker te bekijken is dan het toestelschermpje zelf.
    Maar die niet het formaat van een laptop heeft, (te groot dan weer) zodat ze ter plaatse duidelijk hun favoriete foto kunnen kiezen.
    Veel meer moet het 'ding' niet kunnen.
    Imac en Canon... de max

  • #2
    Re: foto's ter plaatse laten bekijken van camera

    Laptop of mini-laptop meenemen en foto's ter plaatse overzetten met CANON software.
    Groeten,
    Noel.
    Nikon D90, Nikkor 18-200 VRII, Nikkor 80-200 2.8 ED, Tamron 18-50 2.8 , SB900.

    Comment


    • #3
      Re: foto's ter plaatse laten bekijken van camera

      digitaal fotokader is compact. je moet er dan wel je kaartje voor uit je camera halen.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: foto's ter plaatse laten bekijken van camera

        Zou zoiets niet kunnen met een iPAD? Dat ding kan toch alles...

        Als je camera een HDMI uitgang hebt kun je ook gewoon een TV of monitor gebruiken(als die een HDMI ingang hebben)
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: foto's ter plaatse laten bekijken van camera

          als je een USB of HDMI uitgang hebt, kun je toch eender welk schermpje/fotokader/netbook/TV/projector... gebruiken met een USB/HDMI-ingang
          Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

          Comment


          • #6
            Re: foto's ter plaatse laten bekijken van camera

            De camera is een 5DII, en een ipad, dat zou ik misschien wel kunnen verbinden met usb. zal een opzoeken wat een ipad eigenlijk wel is , ben niet zo mee met deze markt.
            Een tv ofzo is niet handig langs de straat, dus het moet redelijk klein blijven.
            Imac en Canon... de max

            Comment


            • #7
              Re: foto's ter plaatse laten bekijken van camera

              Je kan met een EyeFi kaartje werken en dan je foto's rechtstreeks naar de iPad sturen waar EyeFi software op draait die je beelden opvangt.

              Maar je moet in de 5dII een SD-CF converter steken, en niet alle convertors werken met de EyeFi kaartjes, een kleine zoekopdracht hier brengt je wel naar een artikel waar uitgelefd wordt hoe die wel kan werken.

              Of je gebruikt een Zigview S2 Live View Controller ... is nog kleiner en dus handiger ... alhoewel er mooie brackets zijn om de iPad gewoon op je statief(poot) vast te maken
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: foto's ter plaatse laten bekijken van camera

                Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                Maar je moet in de 5dII een SD-CF converter steken, en niet alle convertors werken met de EyeFi kaartjes, een kleine zoekopdracht hier brengt je wel naar een artikel waar uitgelefd wordt hoe die wel kan werken.
                Ik heb mijn eye-fi pro kaart verkocht. Kreeg het niet aan de praat.
                Waarschijnlijk zal het wel mogelijk zijn, maar het is niet simpel. Als je een camera hebt met een SD memory dan heb je geen problemen

                Eye-fi heeft vorige week een nieuwe update gedaan en nu kan je rechstreeks naar iPad/iPad sturen. Er is een app in de appstore van apple
                Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                website: http://www.hung.be
                facebook - Instagram

                Comment


                • #9
                  Re: foto's ter plaatse laten bekijken van camera

                  Ik heb onlangs een topic geopend over het koppelen van een camera aan de iPad. Daar zijn toen heel bruikbare reacties op gekomen!

                  http://forum.belgiumdigital.com/f6/i...at-362933.html
                  www.focusfotografie.be
                  www.facebook.com/eviwilmus

                  Comment


                  • #10
                    Re: foto's ter plaatse laten bekijken van camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door Evi Photo Bekijk bericht
                    Ik heb onlangs een topic geopend over het koppelen van een camera aan de iPad. Daar zijn toen heel bruikbare reacties op gekomen!

                    http://forum.belgiumdigital.com/f6/i...at-362933.html
                    Laat mij weten als het je lukt met een eye-fi. Want mij lukt het niet.
                    Ik heb de ontwikkelingen van eye-fi wekenlang op de voet gevolgd. Er zijn naar mijn weten heel weining mensen die de eye-fi deftig kunnen doen werken met een cf adapter. Dat ding verzwakt het signaal ook nog eens.

                    Is niet meteen een ideale oplossing, toch niet om te werken
                    Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                    website: http://www.hung.be
                    facebook - Instagram

                    Comment


                    • #11
                      Re: foto's ter plaatse laten bekijken van camera

                      Dan zal ik nog even de kat uit de boom kijken, of snel iets anders zoeken, want te ingewikkeld moet het nu ook niet weer zijn.
                      Het kaartje telkens uit de camera halen is ook geen optie denk ik.
                      Liefst iets dat met bv een usb kabel aan de canon kan gekoppeld worden..?? dank voor het meedenken.

                      Nog even de andere Evi draad bekeken, het blijft toch rammelen, of niet.
                      Dat is een gat in de markt om zo te zeggen.
                      Last edited by timon; 6 mei 2011, 16:28.
                      Imac en Canon... de max

                      Comment


                      • #12
                        Re: foto's ter plaatse laten bekijken van camera

                        -Eye-fi werkt hier sinds 2 weken perfekt op de Ipad 2, zonder jailbreak of extra software. (sd versie in de nex 5) Draadloos dus.
                        -Apple camera adapter werkt ook prima op de Ipad 2, maar je moet je SD kaartje in en uitprutsen.

                        ALs je natuurlijk enkel een CF kaart hebt in je camera, gaat het minder goed naar ik hoor zeggen (weet het niet)

                        De Eye-fi sd kaart werkt bij mij zonder 1 probleem, mijn foto's gaan automatisch naar mijn ipad (of imac) naargelang de settings. Dat is echt een zaligheid. geen gepruts meer aan de camera.
                        Het zalige is dat je je camera aan iemand anders geeft, die dan foto's maakt op een feestje, en ondertussen zite je alles op je ipad verschijnen, zodra de camera terug in je wifi range komt.

                        Ps, ik heb de Pro-X2 met 8GB. Locatievoorzieningen aan, endless memory op 50%, en de hotspots ook aan (maar dit laatste is natuurlijk in Europa niet of nauwelijks bruikbaar)
                        Last edited by Rudy; 6 mei 2011, 17:42.

                        Comment


                        • #13
                          Re: foto's ter plaatse laten bekijken van camera

                          Er zijn ook van die field monitors, ik vind ze vrij prijzig ( als je het alleen wil gebruiken om fotos te bekijken) maar wel handig en niet te groot.

                          Comment

                          Working...
                          X