Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotorugzak voor trekking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotorugzak voor trekking

    Welke fotorugzak die veel materiaal kan bevatten, zit ook nog eens (redelijk) comfortabel op de rug?
    Lowepro Vertex 300 AW?
    Zijn er ook trolleys die goed op de rug zitten?

    Benieuwd naar jullie ervaringen!!

    (Moet ook kunnen ingecheckt worden als handbagage.)

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Fotorugzak voor trekking

    http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ic-436852.html
    Hier al gekeken?

    Comment


    • #3
      Re: Fotorugzak voor trekking

      Jep, al eens doorlopen.
      Ik lees tegenstrijdige berichten of een Lowepro Vertex 300 AW wel of niet kan ingecheckt worden als handbagage. Bij sommige low-cost maatschappijen steekt deze fototas een aantal cm boven de vereisten. Anderzijds, het is wel een zak, dus een beetje induwbaar als ze niet streng zijn...
      Mvg,
      Dieter

      Comment


      • #4
        Re: Fotorugzak voor trekking

        Kata 3n1-20. Ideaal voor body met 3 lenzen en kleine rommel (filters, zonnekappen en remote bijvoorbeeld)... supertevreden mee!

        IZ.
        For Greater Good - Ambient Music for the Masses

        Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

        Comment


        • #5
          Re: Fotorugzak voor trekking

          Dakine sequence, kan veel in en draagt voor mij toch zeer comfortabel. Wat betreft inchecken ben ik geen idee.
          Canon 5Dmkii, 7D & 40D, 28-105mm F4 IS L, 17-40mm F4 L, 70-200 F4 L, 50mm F1.8, Canon 100-400 L IS, Metz 48 AF-1, 580EXii, ... Dit alles in enkele rugzakken.
          Flickr Syme Gruyaert

          Comment


          • #6
            Re: Fotorugzak voor trekking

            Lowepro Vertex 300 AW : 33 x 26 x 55 cm

            Vermits er geen standaard handbagage maten zijn moet je daarmee opletten, de buitenmaten zijn sowieso te groot, ook voor soepele luchtvaartmaatschappijen zoals Brussels Airlines

            Brussels airlines : 55x23x40

            Easyjet : 50x20x40

            Ryanair : 55x20x40

            Enzovoort ...

            Comment


            • #7
              Re: Fotorugzak voor trekking

              Ik heb de Lowe Pro Runner 350 AW (http://store.lowepro.com/backpacks/pro-runner-350-aw); ruime tas die uitstekend op de rug draagt, ook voor langere wandelingen.
              Buitenafmetingen voldoen perfect voor handbagage (33 x 26.5 x 45.5 cm, 2100 gram); nog nooit geen problemen gehad en al heel veel meegenomen op het vliegtuig.
              Ik kan met het grootste gemak 1 (pro)body met minimaal 4 lenzen er in kwijt. Bijvoorbeeld een 70-200 f2.8, een 24-70/2.8, 2 primes en een fltser. Daarnaast is er nog plaats voor allerlei kleine spulletjes: oplader, geheugen, batterijen...
              Is een tas waar ik al vele jaren mee reis en ben er heel tevreden over.

              PS Een trolley(rugzak) op de rug weegt enorm door en heeft eigenlijk weinig meerwaarde, ik zou het echt niet aanraden.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment

              Working...
              X