Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotoprinter A3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotoprinter A3

    Iemand ervaring met één van de twee printers,
    canon pixma pro9000 mark ii vs Epson Stylus Photo R2880 of iemand nog
    andere suggesties ivm een A3 printer.
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

  • #2
    Re: fotoprinter A3

    Die Epson is echt een prachtige printer, de beste dat ik ooit gehad heb! Zeer accuraat en veel detail in zwarte delen en lichte delen (exact zoals weergegeven op je scherm).
    Kleurweergave is ook perfect met een gekalibreerde monitor. Enige nadeel is dat die fotoprinters inkt zuipen en niet gebruiken .
    Met de Canon heb ik 0.0 ervaring.

    Comment


    • #3
      Re: fotoprinter A3

      Vergeet die Pixma Pro 9000: er is een nieuwe versie namelijk de Pro-100, zelfde printkop, maar nu met ipv de groene en rode (oranje) inkt, een grijze en een lichtgrijze inktpatroon, zodat je nu neutrale zwart/wit-afdrukken kunt maken met kleurstofinkt.

      De Epson R2880 is al wat verouderd: neem dan de R3000, met dubbel zo grote inktpatronen en bovendien ook als voordeel heeft, dat beide soorten zwart (photo en matte zwart) gelijktijdig geladen is en dat de omschakeling maar een minimale hoeveelheid kost. Dit in tegenstelling tot de R2880, waarbij een omschakeling tot de 2 zwarten ook de andere kleuren doorspoelt met veel inktverlies tot gevolg. Ik heb zelf de R3000 en ik ben daar zeer tevreden van. Om de afdrukkosten te drukken, gebruik ik nu refillable cartridges met pigmentinkt (licht- en watervast, dus verbleekt niet) met aangepast printerprofielen.

      Wil je goedkoper gaan: kies dan de Epson 1400 of de 1500W met 6-kleuren. Je kunt eventueel dan 2 sets refillable gebruiken: een met kleurstofinkt (dye) voor glanzende media (nadeel is de lichtechtheid) en een met pigmentinkt voor semimatte/satin, zodat je ook duurzame en watervaste afdrukken kunt maken, die decennia meegaan zonder te verbleken.
      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

      Comment


      • #4
        Re: fotoprinter A3

        ik heb de canon 9500mkII. Deze werkt met pigmentinkten welke kleurvaster zouden zijn dan dyeinkten. Ik ben er alleszins heel tevreden van. Ik hoef ook geen cartridges te wisselen als ik van kleur overschakel naar zwrtwit of omgedraaid.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: fotoprinter A3

          @Stefaand, zou u mij eens het merk kunnen doorgeven waar u deze hervulbare inktpatronen vind, ik heb er al eens geprobeerd en was telkens teleurgesteld in de kwaliteit tov de originele. En waar koopt u ze?

          Alvast bedankt!

          Comment


          • #6
            Re: fotoprinter A3

            ik heb zelf een Epson R3000 tot grote tevredenheid ... echt machtig !
            Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

            Comment


            • #7
              Re: fotoprinter A3

              Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
              @Stefaand, zou u mij eens het merk kunnen doorgeven waar u deze hervulbare inktpatronen vind, ik heb er al eens geprobeerd en was telkens teleurgesteld in de kwaliteit tov de originele. En waar koopt u ze?

              Alvast bedankt!
              Welke printer gebruik je en welk merk navulinkt gebruik je ? Bij Canon absoluut geen refillable cartridges gebruiken (slechte inktvloei) en moet je gewoon de originele patronen navullen, terwijl dat bij Epson net omgekeer is: daar kan je de originele patronen vrijwel nooit goed navullen en moet je wel refillables gebruiken, maar veel mensen vergeten vaak de noodzakelijke priming stap.
              Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

              Comment


              • #8
                Re: fotoprinter A3

                De nieuwste Canon A3 printers ken ik niet, de Epson 2880 en 3000 wel.
                Voordeel van de Epson is dat je heel precies de toon van zwart wit afdrukken kan bepalen.

                Je zou ook naar de Epson 3880 A2 printer kunnen kijken. De inktkosten zijn veel lager. Tevens krijg je af fabriek wat meer inkt mee.
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Re: fotoprinter A3

                  Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                  @Stefaand, zou u mij eens het merk kunnen doorgeven waar u deze hervulbare inktpatronen vind, ik heb er al eens geprobeerd en was telkens teleurgesteld in de kwaliteit tov de originele. En waar koopt u ze?

                  Alvast bedankt!
                  ik heb ze hier gekocht: click

                  al twee jaar tevreden gebruiker...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: fotoprinter A3

                    Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                    De nieuwste Canon A3 printers ken ik niet, de Epson 2880 en 3000 wel.
                    Voordeel van de Epson is dat je heel precies de toon van zwart wit afdrukken kan bepalen.

                    Je zou ook naar de Epson 3880 A2 printer kunnen kijken. De inktkosten zijn veel lager. Tevens krijg je af fabriek wat meer inkt mee.
                    Hoi,

                    ben een tijd bezig geweest, met het uitzoeken van een goede printer en kwam eigenlijk uit op de 2 modellen van Epson, die je hier vernoemt. De 3000 voor A3 en de 3880 voor A2 formaat. Het prijsverschil is +/- 400€ tussen de beide printers.

                    Ik stel me wel de vraag, of op lange termijn de A2 niet goedkoper uitkomt, want de cartridges zijn gewoon, veel groter, maar kosten, in verhouding tot de A3 printer niet X-maal zoveel. Het is volgens mij zo, dat na tweemaal alle cartouches te hebben veranderd, de 3880 er qua kostprijs al beter uitkomt.

                    De 3880 is de laatste tijd al te koop aan 1.125€, de A3 heb ik gezien aan 710€.

                    Mijn idee, wat denken jullie hierover???

                    Groeten

                    Eugène.
                    BD1766BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: fotoprinter A3

                      Ik heb een Pixma IX6550 gehad en heb nu een Pixma 9500 pro. Beide printers zijn erg goed voor hun prijs. De 9500 is natuurlijk een hele stap beter maar ook andere prijsklasse...
                      Nikon D700, wat glas en Sony RX100
                      BD2424BE
                      Klik voor meer!

                      Comment


                      • #12
                        Re: fotoprinter A3

                        Oorspronkelijk geplaatst door diabolix Bekijk bericht
                        Ik heb een Pixma IX6550 gehad en heb nu een Pixma 9500 pro. Beide printers zijn erg goed voor hun prijs. De 9500 is natuurlijk een hele stap beter maar ook andere prijsklasse...
                        Zal wel, je hebt overschot van gelijk, maar toch wil ik het bij de Epsons houden.

                        Groeten.

                        Eugène.
                        BD1766BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: fotoprinter A3

                          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                          ik heb ze hier gekocht: click

                          al twee jaar tevreden gebruiker...
                          Is dit dan mijn eerste basisbestelling ?

                          EMPTY Tubeless Inkflow R3000 (NO INK INCLUDED) 7C456
                          InkFlow Tubeless - Epson 3000 - 4K Pig Ink 125ml - A3 TP 30s

                          Heb ik dan 9x 125 ml inkt, de vulbare cartridges en de 9 spuiten ?

                          Het is me toch niet helemaal duidelijk.

                          Groetjes

                          Peter

                          Comment


                          • #14
                            Re: fotoprinter A3

                            canon pro 9000 mk2: Ik gebruik deze printer. Zeer tevreden van het resultaat. Ook van de zwart wit weergave.

                            Ik geloof dat de kwaliteit vande zwart wit weergave minstens even veel te maken heeft met de papierkeuze.

                            Comment


                            • #15
                              Re: fotoprinter A3

                              Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
                              Hoi,

                              ben een tijd bezig geweest, met het uitzoeken van een goede printer en kwam eigenlijk uit op de 2 modellen van Epson, die je hier vernoemt. De 3000 voor A3 en de 3880 voor A2 formaat. Het prijsverschil is +/- 400€ tussen de beide printers.

                              Ik stel me wel de vraag, of op lange termijn de A2 niet goedkoper uitkomt, want de cartridges zijn gewoon, veel groter, maar kosten, in verhouding tot de A3 printer niet X-maal zoveel. Het is volgens mij zo, dat na tweemaal alle cartouches te hebben veranderd, de 3880 er qua kostprijs al beter uitkomt.

                              De 3880 is de laatste tijd al te koop aan 1.125€, de A3 heb ik gezien aan 710€.

                              Mijn idee, wat denken jullie hierover???

                              Groeten

                              Eugène.


                              Inderdaad, de 3880 komt op termijn goedkoper uit dan de 3000.
                              Prijsverschil is er eigenlijk niet. Het verschil inaankoopprijs wordt gekompenseerd door de meegeleverde inkt. 9 cartridges van 80ml aan ongeveer 50 a 55 € het stuk.

                              Comment

                              Working...
                              X