Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitser Sigma EF-610 DG ST of Sigma EF-610 DG ST Super

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitser Sigma EF-610 DG ST of Sigma EF-610 DG ST Super

    Hallo,

    Ik ben van plan om voor de eerste keer een DSLR te kopen.Mijn oog is gevallen op de Canon 600D. Samen met deze camera had ik mij ook graag een degelijke flitser aangeschaft.
    Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen deze 2 flitsers van Sigma (zie link). Buiten het aanzienlijke prijsverschil vind ik geen verdere informatie bij de specificaties die een vezrschil aantonen.




    Indien iemand een alternatief kent voor deze flitsers die misschien beter is voor een leek als ik had ik dit eveneens graag vernomen.
    Alvast bedankt voor de informatie.

  • #2
    Re: flitser Sigma EF-610 DG ST of Sigma EF-610 DG ST Super

    Oorspronkelijk geplaatst door tjoep Bekijk bericht
    ...
    Indien iemand een alternatief kent voor deze flitsers die misschien beter is voor een leek als ik had ik dit eveneens graag vernomen.
    Een Canon speedlite misschien ?
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: flitser Sigma EF-610 DG ST of Sigma EF-610 DG ST Super

      uit de specificaties kan ik ook niet direct opmaken wat het verschil is of het moet zijn dat bij de goedkoopste ettl niet vermeld is. Een mailtje of telefoontje naar kameraexpress kan misschien een antwoord bieden. Anders moet je eens kijken op de site van Sigma zelf of daar verschillen zijn aangegeven.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: flitser Sigma EF-610 DG ST of Sigma EF-610 DG ST Super

        Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
        uit de specificaties kan ik ook niet direct opmaken wat het verschil is of het moet zijn dat bij de goedkoopste ettl niet vermeld is. Een mailtje of telefoontje naar kameraexpress kan misschien een antwoord bieden. Anders moet je eens kijken op de site van Sigma zelf of daar verschillen zijn aangegeven.
        of de 2 naast elkaar plaatsen op speedlights.net

        je hebt ook nog de canon flitsen alsook metz
        het voordeel aan metz is dat je bij de meeste usb-poort hebt voor firmware upgrade dus wat de compabiliteit zal verhogen in de toekomst met recentere canon-toestellen
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: flitser Sigma EF-610 DG ST of Sigma EF-610 DG ST Super

          Ik zou voor een Canon flitser gaan, de 430 EX II of de 580 EX II (de 600 vind ik wat geldverspilling voor de gemiddelde gebruiker).
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

          Comment


          • #6
            Re: flitser Sigma EF-610 DG ST of Sigma EF-610 DG ST Super

            Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
            Ik zou voor een Canon flitser gaan, de 430 EX II of de 580 EX II (de 600 vind ik wat geldverspilling voor de gemiddelde gebruiker).
            hangt ervan wat je wilt en verwacht van een flitser
            ik heb onlangs een 430 EXII aangeschaft en zit toch met een beperking waardoor ik mezelf vrij snel indien de middellen aanwezig zijn, een metz-flitser zie aanschaffen. de 580 EXII heeft hetzelfde issue dus
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: flitser Sigma EF-610 DG ST of Sigma EF-610 DG ST Super

              Sigma Dedicated P-TTL Flashes
              Sigma makes two almost-identical flash units:
              •EF-610 DG ST — relatively inexpensive, but very powerful and capable.
              •EF-610 DG Super — keeps the same high power and adds wireless P-TTL, high-speed sync, better manual control, and a few more features.


              In het Nederlands:
              De EF-610 DG Super heeft als extra's: draadloos flitsen, snellere synchronisatie, verbeterde manuele instelmogelijkheden en nog een paar bijkomstige extra's.
              Last edited by go4it; 2 september 2012, 07:26.

              Comment

              Working...
              X