Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser/ringflitser.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser/ringflitser.

    Hoi,

    ik ben op zoek naar een (ring)flitser specifiek voor macrofotografie. De flitser moet compatibel zijn met een Fuji X-T3 en beschikken over TTL. Iemand een gouden tip? Wanneer ik Google raadpleeg vind ik bijzonder weinig info.

    Alvast bedankt.
    Dieter.

  • #2
    Re: Flitser/ringflitser.

    Ik denk dat dit onderwerp hier al meermaals ter sprake gekomen is. Ik was altijd tevreden over de ringflitser van Sigma, maar weet niet of die compatibel is met jouw toestellen. Heeft wél TTL. Ik heb die gebruikt voor het fotograferen van tanden (ben/was tandarts).

    Comment


    • #3
      Re: Flitser/ringflitser.

      Zal niet voor een ringflits gaan, daar hangen wat beperkingen aan vast...

      Zal schrijven bekijk het Godox assortiment eens. Een flits + trigger is denk een aardig uitgangspunt....

      Oh en je moet niet vasthouden aan "macro" als je zoekt, merendeel van reportage flitser voldoen ook uitstekend op dat vlak...

      Comment


      • #4
        Re: Flitser/ringflitser.

        Met welke brandpuntafstand werk je en welke vergroting wil je bereiken????

        Comment


        • #5
          Re: Flitser/ringflitser.

          Oeps,had niet gezien dat het al een ouder topic is.
          Voor de geinteresseerden:zoals in2lapland al zei,voldoen de meeste repotageflitsers.Met een DIY-diffuser(cfr.Allan Walss Photography of andere) gaat dit perfect,als je werkafstand voldoende is,dus een tiental cm.(Meeste macrolenzen 1:1)
          Zelfs met mijn MPE-65 op volledige uittrek 5x gaat dit.
          Is de werkafstand minder,bv. 24 mm met korte tussenring etc.,dan ga je een ringflits nodig hebben,of belichting met losse flitsers opzij geplaatst etc.
          Vandaar de vtaag ;welke brandpuntsafstand,en welke vergroting

          Comment

          Working...
          X