Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser of lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser of lens?

    Hey allemaal,

    Ik heb vorig jaar foto's getrokken op de twee feesten voor mijn moeke's 80 jaar en op de feest voor mijn bompa's 80 jaar. Ik werk met een Sony Alpha 230 met kitlens.
    Ik had daar altijd hetzelfde probleem: tegen de avond heb ik te weinig licht, en de inwendige flitser geeft zo'n fake effect vind ik!
    Dus nu tegen Kerstmis heb ik iets te vragen aan de kerstman. Wat kan ik best kiezen? Een lichtsterke lens of een externe flitser? En in geval van een flitser, wat voor één?
    Ik wil namelijk kunnen groeien, dus niet bv nu een goedkope flitser om over 3 jaar een gesofisticeerd model te vragen... Dat krijg ik simpelweg niet

    Celine

  • #2
    Re: Flitser of lens?

    je kan gaan voor de Sony 50 F1.8 of F1.4 als lichtsterke en zeer plezante lens maar je zit dan wel met een vast brandpunt en tenzij die feesten in grote zalen plaatsvinden, toch met wat beperkingen

    in jouw geval zou ik voor de flitser gaan: kijk eens naar de Sony HVL-F42AM (te vinden voor ca 200 euro) of in de aanbiedingen staat er een tweedehands Sony HVL-F36AM voor ca de helft en die is ook behoorlijk en zal zijn nut bewijzen voor het door jou geschetste doel

    doe jezelf een plezier en neem de spotgoedkope Sony 50 F1.8 én de tweedehandse Sony HVL-F36AM !
    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

    Comment


    • #3
      Re: Flitser of lens?

      Hier loopt nog een draadje over hetzelfde probleem, waar heel zinnige dingen gezegd zijn !

      Comment

      Working...
      X