Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser Nikon d3300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser Nikon d3300

    Heb onlangs een speedlight JY680A aangekocht en nu merk ik dat mijn Body deze niet ondersteund als ik hem aansluit op de camera doet mijn Body net alsof er geen flits opzit. De enige stand waar hij op werkt is op de M stand. Iemand tips of raad voor mij

    Met vriendelijke groet Nigel.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

  • #2
    Re: Flitser Nikon d3300

    Oorspronkelijk geplaatst door nigel.dm Bekijk bericht
    Heb onlangs een speedlight JY680A aangekocht en nu merk ik dat mijn Body deze niet ondersteund als ik hem aansluit op de camera doet mijn Body net alsof er geen flits opzit. De enige stand waar hij op werkt is op de M stand. Iemand tips of raad voor mij

    Met vriendelijke groet Nigel.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    Het lijkt er op dat je een Viltrox Speedlite Jy680a.
    Als dit klopt, dan werkt alles normaal.
    Als je een manuele flits koopt, is het normaal dat deze enkel in de manuele stand werkt

    goede raad : lees een paar reviews voor je iets koopt, en als je iets gekocht hebt, lees de handleiding ;-)
    Last edited by mlap; 28 februari 2018, 19:38.

    Comment


    • #3
      Re: Flitser Nikon d3300

      Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
      Het lijkt er op dat je een Viltrox Speedlite Jy680a.
      Als dit klopt, dan werkt alles normaal.
      Als je een manuele flits koopt, is het normaal dat deze enkel in de manuele stand werkt

      goede raad : lees een paar reviews voor je iets koopt, en als je iets gekocht hebt, lees de handleiding ;-)
      Maar hoe kan mijn camera nu niet herkennen dat er een flits opstaat maar die wel aansturen op de M stand?


      Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Flitser Nikon d3300

        Oorspronkelijk geplaatst door nigel.dm Bekijk bericht
        Maar hoe kan mijn camera nu niet herkennen dat er een flits opstaat maar die wel aansturen op de M stand?


        Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
        Ik denk dat ik het een beetje verkeerd begreep,
        bedoel je dat de flitser enkel werkt als je camera op de M stand staat?

        Daar heb ik dan niet direct een antwoord op,
        maar ik zou eens naar de flits instellingen kijken.

        Comment


        • #5
          Re: Flitser Nikon d3300

          Oorspronkelijk geplaatst door nigel.dm Bekijk bericht
          Maar hoe kan mijn camera nu niet herkennen dat er een flits opstaat maar die wel aansturen op de M stand?


          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
          Alle standen op de camera, behalve de M stand doet actief iets met het hoeveelheid bestaande licht en van de eventuele flitser. Er is geen communicatie hoe fel de flits is. Dus zegt de camera, ik ga voor de veiligheid niet flitsen. Want dan is straks de foto overbelicht. Mocht je in M werken, dan wordt veronderstelt dat je weet wat je doet. En dan kun je zelf met de sluitertijd/diafragma/ISO zo aanpassen samen met de ingestelde/maximale richt getal van de camera, dat de foto niet overbelicht raakt. De belichting handmatige aanpassen aan de richt getal van een flits is naar mijn inziens onmogelijk in een auto stand. Wat ga je doen? 0,5/1/2/3 stops onder belichten? Maar waarom? Je zit gewoon met praktische problemen. Daarom zal alleen M werken denk ik bij een handmatige flits.
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment

          Working...
          X