Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser gevallen, flitsschoen kapot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser gevallen, flitsschoen kapot

    Hoi,

    zojuist bezig met een strobist opdrachtje, vergeten mijn swivel goed vast te draaien... De flitser valt met aangehechte trigger op de grond.. zowel de trigger als camera werken nog prima alleen mijn bevestigingsvoet van de flitser is kapot. de plastic randjes langs de contactpunten zijn afgebroken..


    Is hier nog iets aan te doen? Zijn er bedrijven die dit repareren? Ik kan me voorstellen dat ik niet de eerste ben die zijn flitser van z'n statief laat vallen...
    Last edited by tomklerks; 31 december 2010, 09:48.
    Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
    My flickr My site

  • #2
    Re: Flitser gevallen, flitsschoen kapot

    Als het de flitsschoen van de flits zelf is vrees ik dat dit een "one-way" naar de prullebak wordt
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

    BD1614BE

    Comment


    • #3
      Re: Flitser gevallen, flitsschoen kapot

      heb ik ook al meegemaakt met een SB 800

      nog gehoopt met straffe lijm maar enkel slecht of geen contact als gevolg


      gelukkig zijn de nieuwe schoentjes in metaal
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment


      • #4
        Re: Flitser gevallen, flitsschoen kapot

        Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        heb ik ook al meegemaakt met een SB 800

        nog gehoopt met straffe lijm maar enkel slecht of geen contact als gevolg


        gelukkig zijn de nieuwe schoentjes in metaal
        .... een SB800 is erger dan een tweedehandse sb-24... Echt vervelend dat die voetjes van plastic zijn/waren..
        De flitser is te oud waardoor er geen reserveonderdelen van zijn, lijmpoging met speciale plasticlijm is zojuist gedaan.. Laat hem een dagje drogen en dan morgen/overmorgen kijken of het wat uit heeft gehaald...
        Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
        My flickr My site

        Comment


        • #5
          Re: Flitser gevallen, flitsschoen kapot

          Heeft zo een sb-600 geen draad-aansluiting om contact te maken?. (Pc, mini-jack...enz)

          Indien niet is dat het probleem van al die moderne flisers canon incluis
          Die speciale eenvoudige of zelfs oudere strobist flisers hebben dat allemaal.

          Dpaul
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

          Comment


          • #6
            Re: Flitser gevallen, flitsschoen kapot

            Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
            Heeft zo een sb-600 geen draad-aansluiting om contact te maken?. (Pc, mini-jack...enz)

            Indien niet is dat het probleem van al die moderne flisers canon incluis
            Die speciale eenvoudige of zelfs oudere strobist flisers hebben dat allemaal.

            Dpaul
            Sb-600 niet, maar die is gelukkig ook niet kapot.. De sb-24 is kapot. Die heeft wel een aansluiting, maar ik heb geen idee wat daar inhoort, in ieder geval niet de bijgeleverde kabels bij mijn triggerset.(mini-jacket)

            Edit: Zie dat het een pc-sync port is.. Dan zou ik 'up and running' zijn voor 5 dollar... Eerst maar even de lijm proberen, en anders kunnen we gaan e-bayen
            Last edited by tomklerks; 31 december 2010, 10:47.
            Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
            My flickr My site

            Comment


            • #7
              Re: Flitser gevallen, flitsschoen kapot

              Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
              heb ik ook al meegemaakt met een SB 800
              SB800 heeft toch ook een metalen voet met snelkoppeling.

              HIER zo geen voetjes te koop ? Zou dat niet dezelfde zijn als SB28 voetje? slechts 10€
              Last edited by Guest42; 31 december 2010, 11:54.

              Comment


              • #8
                Re: Flitser gevallen, flitsschoen kapot

                Probeer een bv elektrisch defecte SB-24 te scoren met intacte behuizing, wissel die om.

                Groet Hans.

                Comment


                • #9
                  Re: Flitser gevallen, flitsschoen kapot

                  Oorspronkelijk geplaatst door J.Hoes Bekijk bericht
                  Probeer een bv elektrisch defecte SB-24 te scoren met intacte behuizing, wissel die om.

                  Groet Hans.
                  Hier eentje te koop.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Flitser gevallen, flitsschoen kapot

                    zou sowieso mijn licht eens opsteken bij nikon, vermoedelijk zullen ze die voeten wel apart verkopen

                    ik heb het voorgehad met mijn sigma DG500 en heb via focilux toen de flitsvoet apart kunnen bekomen voor 50 euro
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Flitser gevallen, flitsschoen kapot

                      ik heb het ooit ook eens voorgehad met een canon 550ex
                      voetje zelf is te vervangen , maar heb geen flauw idee meer wat eht kosten (was zowiezo goedkoper dan een nieuwe flitser)
                      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Flitser gevallen, flitsschoen kapot

                        Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
                        ik heb het ooit ook eens voorgehad met een canon 550ex
                        voetje zelf is te vervangen , maar heb geen flauw idee meer wat eht kosten (was zowiezo goedkoper dan een nieuwe flitser)
                        Voor de sb24 helaas geen onderdelen meer.. Lijmpoging heeft het voetje weer gemaakt, maar geeft helaas geen signalen meer door... Gaa nu een pc-cable aanschaffen.. Dan heb ik hem voor 6 euro weer werkend


                        Werkt weer.. Kan hem nu alleen nog uitsluitend gebruiken als strobist flitser, heb hem vastgelijmd op de cold-shoe-plate van mijn d600, vervolgens laat ik hem afgaan met een pc-sync cable
                        Last edited by tomklerks; 5 februari 2011, 07:14.
                        Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
                        My flickr My site

                        Comment

                        Working...
                        X