Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flits vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flits vraag

    ik heb nu een ST-E2 van canon en 2 420 EX"'en, nu snap ik niet waarom die channels dienen als ik ene flits op 2 zet en de andere op 1 en de zender op 1 dan flits enkel flits 1, maar volgens de handleiding is da wat speciaals wat je ermee kunt, maar ik kan er niet aan uit. En de Ratio, ik snap wel wat het doet, maar ik weet nie juist hoe het werk, kan iemand helpen?

  • #2
    Re: flits vraag

    IK heb er wel geen maar ik denk dat als je de zender op 1 zet en de beide slaves op 1 dat de beide samen flitsen (wat toch de bedoeling is).
    Als je de zender op 1 zet en één slave op 1 en de andere op 2 zet, denk ik dat het de bedoeling is om te kunnen wisselen van slave met de zender.

    Greetz
    Yvan
    Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

    Comment


    • #3
      Re: flits vraag

      Met de kanalen kies je welke reeks flitsen je aanstuurt. Staat kanaal 1 gekozen op de ST-E2, dan flitsen logischerwijze enkel die flitsen die kanaal 1 ingesteld zijn.

      Per kanaal kun je dan nog eens groepen gaan kiezen (zeg maar links en rechts voor de ST-E2, op de 550EX kun je ook nog groep C aansturen), dat is dus A en B.
      Nu kun je via ratio spelen voro hoeveel er van groep A belicht wordt tov groep B. Je kunt dus A 2 keer zo veel laten belichten als groep B, terwijl toch de beide groepen getriggered worden...
      Die ratio kun je niet instellen per kanaal, dat wordt gewoon gelijk gehouden over alle kanalen...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Re: flits vraag

        Zijn deze kanalen dezelfde voor alle flitsen. Of heeft een flits van Sigma (voor Nikon) andere kanalen dan een Nikon flits?

        Comment


        • #5
          Re: flits vraag

          Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
          Zijn deze kanalen dezelfde voor alle flitsen. Of heeft een flits van Sigma (voor Nikon) andere kanalen dan een Nikon flits?
          Ik weet niet hoe het bij Nikon zit, ik weet zelfs niet of zij een alternatief hebben voor de ST-E2...
          In elk geval werken de Sigma's (voor Canon) daarmee netjes tesamen met hun canon-halfbroertjes...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment

          Working...
          X