Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits op D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flits op D70

    Hallo,

    ik heb een D70 en wil daar terug een externe flitser op gebruiken...
    mijn oude (6j) Metz-flits van op m'n D60 werkt niet hiermee.
    Wat kan ik best kopen om deze te vervangen?
    een SB600? of een sigma exemplaar waar ik af en toe over lees?
    is er een groot prijsverschil?
    een SB800 is overkill bij mij.

    iemand een idee van een winkel in het Antwerpse waar deze vlot verkrijgbaar is tegen een deftige prijs?

    alvast bedankt voor de raad!
    Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

  • #2
    Re: Flits op D70

    In Antwerpen kan je zeker terecht bij Grobet, Eiermarkt 25.
    Waarschijnlijk wel beide op stock.
    Paar maanden geleden de Sigma gekocht maar deze werkte langs geen kanten op mijne D70, niettegenstaande ik er ene getest had van een vriend en ik meerdere mensen ken die de Sigma gebruiken op hun Nikon tot volle tevredenheid.
    ‘k heb hem terug gebracht bij Grobet en omgeruild voor een SB600, de verkoper zei toen wel dat het al meerdere keer was voorgevallen.
    Groeten,

    Paul

    Comment


    • #3
      Re: Flits op D70

      Oorspronkelijk geplaatst door P@ul
      In Antwerpen kan je zeker terecht bij Grobet, Eiermarkt 25.
      Waarschijnlijk wel beide op stock.
      Paar maanden geleden de Sigma gekocht maar deze werkte langs geen kanten op mijne D70, niettegenstaande ik er ene getest had van een vriend en ik meerdere mensen ken die de Sigma gebruiken op hun Nikon tot volle tevredenheid.
      ‘k heb hem terug gebracht bij Grobet en omgeruild voor een SB600, de verkoper zei toen wel dat het al meerdere keer was voorgevallen.
      Ik heb de mijne(was wel ne Super geen ST, dus gelijkaardig aan de SB800) indertijd bij Foto Rembrandt gekocht en die heeft altijd zonder probleem op mij D70 gewerkt.
      Op de D200 was er een firmware update nodig die gratis door Sigma is uitgevoerd.(Heeft wel 9 weken geduurd ipv de gezegde 3tal weken)
      Het is wel dat de SB's degelijker gebouwd zijn dan de SIgma's.

      Hubert
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Flits op D70

        dan zal ik eens horen bij Grobet wat ze vragen voor een SB600...
        en bij Rembrandt... en Foto Roland...

        Ik vind dat ik er eentje nodig heb, dus moet ik de kost maar doen hé!

        en tegen volgend jaar kijken we om een lenske bij te kopen.
        Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

        Comment


        • #5
          Re: Flits op D70

          jawadde! 299 bij Grobet, en op pixmania 268 + kosten dus da scheelt nie veel.
          maar Topfoto.de staat hij aan 234! dat zal geen 65 euro kosten om die te laten opsturen hé? Kan zijn dat ik daar eens ga horen!
          Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

          Comment


          • #6
            Re: Flits op D70

            Kijk hier eens,



            Hebben een winkel in Turnhout.

            Ik ga hem zelf komende zaterdag daar halen.
            Panasonic LUMIX DMC-FZ2000

            Comment


            • #7
              Re: Flits op D70

              Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
              Ik heb de mijne(was wel ne Super geen ST, dus gelijkaardig aan de SB800) indertijd bij Foto Rembrandt gekocht en die heeft altijd zonder probleem op mij D70 gewerkt.

              Dat de flits op je camera werkt is natuurlijk zoals het hoort, maar werkt die ook zo mooi naast de camera met het Nikon CLS, zoals de 600 & 800?

              Zeker met een D200 geeft dit zeer veel mogelijkheden.

              In de tijd dat ik een flits zocht, kon ik eigenlijk hier nergens een bevbestiging van vinden.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Flits op D70

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
                Dat de flits op je camera werkt is natuurlijk zoals het hoort, maar werkt die ook zo mooi naast de camera met het Nikon CLS, zoals de 600 & 800?

                Zeker met een D200 geeft dit zeer veel mogelijkheden.

                In de tijd dat ik een flits zocht, kon ik eigenlijk hier nergens een bevbestiging van vinden.
                Heb dat al getest.
                Een object en langs links de SB800, langs rechts de Sigma Super en vooraan de flits van de D200 en .
                Ik heb voorlopig geen studioflitsers nodig.

                Hubert
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: Flits op D70

                  Die sigma's zijn wel nog een pak goedkoper.
                  Zijn die kwalitatief even goed?
                  Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Flits op D70

                    Oorspronkelijk geplaatst door Landie
                    Die sigma's zijn wel nog een pak goedkoper.
                    Zijn die kwalitatief even goed?
                    Neen,

                    Ik spreek hier nu wel over de Sigma Super en de SB800.
                    De Nikon is iets krachtiger, iets kleiner en steviger. Het voetje is in metaal en de bevestiging gebeurd met een palletje. De Sigma is minder stevig(wil niet zeggen dat dit een prulletje is) Je voelt dit goed als je er wat op drukt, dan begint de Sigma wat te kraken.
                    De Nikon heeft wel het voordeel dat je er een 5de batterij kunt bij zetten, waardoor de recycletime nog verkort.
                    De Nikon is een flink stuk duurder maar hij komt met enkele filtertjes, een Omnibounce en de houder voor de 5de batterij, wat een stukje van de meerprijs verantwoord.
                    Het is zo dat je later ook een hoger inruilwaarde zult terug krijgen tov. de Sigma.
                    En met een beetje geluk kan je wel een Nikon, in zo goed als nieuwstaat, voor rond de €280 op het forum vinden.
                    Zo heb ik het gedaan.
                    Mijne Sigma heeft met Omnibounce nieuw ongeveer evenveel gekost als mijne Nikon in zogoed als nieuwstaat.

                    Hubert
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Flits op D70

                      Huub, je spreekt hier voornamelijk over de SB800 en de sigma super veronderstel ik.
                      Ik zal voor een Nikon SB600 gaan.
                      Ik ga nog eens alles overlopen en misschien langs konijnenberg bestellen (laten afhalen door kameraad). Die is blijkbaar erg goedkoop.
                      Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Flits op D70

                        Oorspronkelijk geplaatst door Landie
                        Huub, je spreekt hier voornamelijk over de SB800 en de sigma super veronderstel ik.
                        Ik zal voor een Nikon SB600 gaan.
                        Ik ga nog eens alles overlopen en misschien langs konijnenberg bestellen (laten afhalen door kameraad). Die is blijkbaar erg goedkoop.
                        Inderdaad, met die 2 heb ik een beetje ervaring.
                        Kwa bouw denk dat het ook op de SB600 en Sigma ST toepasbaar is. De rest weet ik niet.

                        Hubert
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Flits op D70

                          Hoi,

                          Ik heb zowel de ET500ST van Sigma als de SB600 van Nikon en beiden zijn vrijwel evenwaardig op de D70.
                          Wat me wel al eens gebeurd met de Sigma is dat de voet loskomt - en natuurlijk altijd op de slechte momenten! - waardoor ie plots o.a. zal gaan overbelichten... Dat is een punt waar de SB600 zeker veel beter is...

                          Kwa fotoresultaat vind ik beiden super

                          T.
                          Nikon stuff rocks :-)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Flits op D70

                            Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                            Heb dat al getest.
                            Een object en langs links de SB800, langs rechts de Sigma Super en vooraan de flits van de D200 en .
                            Ik heb voorlopig geen studioflitsers nodig.

                            Hubert
                            Maar kun je de Sigma Flits ook vanuit de camera instellen?
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Flits op D70

                              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
                              Maar kun je de Sigma Flits ook vanuit de camera instellen?
                              Wat bedoel je juist met instellen?
                              Dat de flits de zoom en diaframma van de camera mee volgt. Natuurlijk doet hij dat. Ik dacht wel opgemerkt te hebben dat de Nikon flits iets verder kan zomen maar ben niet zeker meer.

                              Hubert
                              Hubert

                              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                              Comment

                              Working...
                              X