Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits herstellen - contactpinnen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flits herstellen - contactpinnen

    Hey,

    afgelopen weekend ben ik zo stom geweest om uit te schuiven en de grond te kussen met mijn camera in mijn hand.
    Gelukkig niets van schade aan de camera, maar het voetje van mijn flitser is losgekomen...
    Terug geluk, want het voetje is licht gemonteerd, zodat je aansluiting op je camera niet zou buigen.

    Nu, in principe heb ik geen schade en kan ik alles terug in elkaar steken, MAAR... (er is altijd een maar).
    De 5 contactpinnetjes en hun bijhorende veertjes zijn wel foetsjie... De pinnetjes worden dus via een veertje op je hot shoe gedrukt.
    Het veertje geleid de verbinding van het contactpunt van je flits naar het pinnetje.

    Dus de enige schade die ik heb, is het ontbreken van de pinnetjes en de veertjes. En die zou ik dus graag vervangen,
    want die kost is toch wel beduidend kleiner dan een nieuwe flits. Het gaat om een YN-565C trouwens (super flitserke).

    Iemand die weet waar ik aan zo'n mini pinnekes en/of veertjes zou kunnen geraken?

    Of indien dat niet mogelijk is: iemand die weet of ETTL ook via de PC port werkt?
    De flitser heeft namelijk een PC port en mijn camera (Canon 7D) ook, dus moest ik de pinnen niet vinden
    en de PC Port ondersteund TTL, dan ben ik ook uit de voeten.

    Hopelijk kan iemand me helpen! Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Flits herstellen - contactpinnen

    op ebay vind je af en toe complete "repairkits" voor die voetjes voor een prikje

    Comment


    • #3
      Re: Flits herstellen - contactpinnen

      Aha! Dank u, xafke! Weet je toevallig ook onder welke zoekterm?

      Comment


      • #4
        Re: Flits herstellen - contactpinnen

        je kan ook eens zoeken naar een defecte flitser en het voetje of de onderdelen overbouwen
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: Flits herstellen - contactpinnen

          Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk bericht
          Of indien dat niet mogelijk is: iemand die weet of ETTL ook via de PC port werkt?
          De flitser heeft namelijk een PC port en mijn camera (Canon 7D) ook, dus moest ik de pinnen niet vinden
          en de PC Port ondersteund TTL, dan ben ik ook uit de voeten.
          Nee, die drie kontaktjes in de flitsvoet zitten er niet voor de sier.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Flits herstellen - contactpinnen

            Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk bericht
            Aha! Dank u, xafke! Weet je toevallig ook onder welke zoekterm?

            Comment


            • #7
              Re: Flits herstellen - contactpinnen

              Dank u, Xafke!

              Comment

              Working...
              X