Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flipside 200 vs slingshot 202 AW

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flipside 200 vs slingshot 202 AW

    Hallo iedereen,

    Ik heb eens een vraag ik ben namelijk opzoek naar een camera rugzak voor mijn Nikon D3100 met nikkor 18 - 55mm en 55 - 200mm lenzen, die ik mee kan pakken naar circuits. Ik heb gezien dat de slingshot langs de zijkant opengaat en dat je deze gewoon moet keren om je camera te nemen. Ik heb ook gekeken naar de flipside, maar dit ziet me er een beetje raar uit. Ik denk dat ik de slingshot ga nemen, maar had van jullie toch graag een beetje advies gekregen. Alvast bedankt

    Mvg,
    Lesley

  • #2
    Re: Flipside 200 vs slingshot 202 AW

    Als je ooit zwaardere lenzen zal gaan gebruiken, ben je beter af met de Flipside 400 AW, of de Slingshot 302 AW. Beide hebben een dikke heupriem waardoor het dragen een stuk comfortabeler is .

    Voor jouw materiaal zijn die wat te groot, maar op termijn koop je toch dingen bij (een andere lens, filters, ik zeg maar wat) . Dus beter wat te groot dan wat te klein .
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #3
      Re: Flipside 200 vs slingshot 202 AW

      heb zelf een flipside 300 en das gewoon een rugzak die ik gebruik om een deel mee te vervoeren. Een equivalent van de flipside is mijn CaseLogic DCB308. Echt een zalige rugzak, werkt met hetzelfde principe als een flipside, ook ff flippen en hops je kan aan je camera:



      Zoals je kan zien kan ik gemakkelijk 3 lenzen meenemen of 2 lenzen met flits. Dan heb je nog een apart compartiment waar je je bokes mee kunt nemen of drankje of nog extra materiaal. Het handige aan die flipside systemen is dat ik die geregeld gebruik als steun, die zakken komen dan zo juist op de goeie hoogte waardoor je ter plaatste op je rugzak kan steunen om minder camera beweging te hebben
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Flipside 200 vs slingshot 202 AW

        Ik heb de flipside 400 en ben meer dan tevreden! Maar om eerlijk te zijn ga ik in de toekomst ook nog kijken voor de slingshot. Waarom? Als ik op reis ben en ik moet een andere backpack dragen en dan nog is de 400aw, dan is mijn rug te klein. De slingshot draai ik dan gewoon naar voor, zodoende dat deze aan de voorkant hangt. De backpack blijft dan op de plaats waar hij thuishoort.

        Mijn advies: Koop beide!

        Comment


        • #5
          Re: Flipside 200 vs slingshot 202 AW

          Ik heb onlangs een slingshot 102 AW gekocht, omdat ik tijdens mijn vakanties een kleinere rugzak wil gebruiken zodat ik niet de veel te zware fastpack 350 hoef mee te zeulen...

          Helaas heb ik een miskoop gedaan want in de kleine slingshot 102 kan ik mijn 70-200mm lens niet meenemen.

          Mijn slingshot 102 AW is daarmee al terug te koop!
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

          Comment


          • #6
            Re: Flipside 200 vs slingshot 202 AW

            Dat had je een 302 AW moeten kopen, die is daarvoor gemaakt .
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: Flipside 200 vs slingshot 202 AW

              Heb slingshot gehad en van de hand gedaan wegens rugklachten. Heb momenteel koffers (pelicase), een tamrac explorer 7 (voor het zwaardere werk) en een flipside 300.
              Ik moet zeggen dat ik tegenwoordig 95% van mijn tijd die flipside gebruik. Enige minpunt is dat er geen regenjasje bij is. Ik krijg hierin zonder problemen een canon 5D II met 24-70 lens, 580 exII flitser, 70-200 lens en een hoop batterijen en een koekje en drankje voor 'on the road'. Meestal heb ik niet meer nodig. Ga ik voor natuurfotografie kan mijn 5D met 24-70 erop en een 400 5.6 er ook in (70-200 dan wel thuis laten...).
              Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

              Comment


              • #8
                Re: Flipside 200 vs slingshot 202 AW

                IK heb zelf een slingshot 300AW .
                Ik zou die echter nooit meer kopen.
                Als mijn camera,70-200,35mm,en 18-70 mm daar inzitten heb ik na 15 min al een stijve schouder.Het gewicht hangt echt op 1 schouder en dat voel je direct.
                Het slingen zelf gaat wel makkelijk als er niet te veel materiaal inzit tenminste maar ik doe dat amper.
                Moest ik dus opnieuw kunnen kiezen zou ik voor een rugzak gaan met twee schouderriemen.
                Last edited by pixelmaniac; 8 februari 2012, 20:27. Reden: schrijffout

                Comment


                • #9
                  Re: Flipside 200 vs slingshot 202 AW

                  Een eenvoudige tip: gebruik de heup- of buikriem ...Die zit daar met een reden .
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Flipside 200 vs slingshot 202 AW

                    Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    Een eenvoudige tip: gebruik de heup- of buikriem ...Die zit daar met een reden .
                    Doe ik.
                    Het blijft op 1 schouder.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Flipside 200 vs slingshot 202 AW

                      Als je die gebruikt verplaats je het gewicht van de schouders/rug naar de heupen, waardoor het veel comfortabeler wordt. De schouderriem iets lossen kan ook helpen.
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Flipside 200 vs slingshot 202 AW

                        Hallo,

                        Ik heb reeds twee jaar de flipside 400, ik ben heel tevreden van deze rugzak, al vind ik deze soms een beetje te bombastisch om altijd mee te nemen.
                        Het komt zelden voor dat ik alle gear meeneem. Daarom zat ik te denken om de 400 enkel te houden wanneer het moet en voor andere kortere trijpen
                        een flipside 200 mee te nemen. Doch komt het voor dat alles mee moet en dan is zelfs de 400 bijna te klein.
                        Ik heb soms het gevoel dat ik beter de 500 genomen had voor wanneer er veel mee moet en een 300 voor alleen een body met een 70-200 2.8
                        en de 24-70 2.8. Kan dit in een 200 of is het beter de 300 te nemen? De 200 staat momenteel heel aantrekkelijk geprijsd voor 56 euro.

                        Dus 200 of 300?
                        Mvg

                        Ps; ik zou eind dit jaar overstappen naar fullframe en zou bij de eventuele camera een batterijgrip kopen. Is dit nog te doen in de 200?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Flipside 200 vs slingshot 202 AW

                          Een handige tip is misschien volgende link;



                          je kan daar verschillende merken vergelijken en wat ik persoonlijk zeer interresant vind is dat je er foto's vind van verschillende gebruikers die laten zien wat er in hun fototas zit. zo kan je voor jezelf een beetje uitmaken wat voor jouw ook interresant lijkt te zijn. Er zijn meestal per tas foto's van verschillende gebruikers terug te vinden.

                          Ik persoonlijk heb een flipside 300 omdat dan mijn 70-200 op de body kan blijven.

                          Hopelijk heb je wat aan die link.

                          Groeten,

                          Jean-Pierre

                          Comment


                          • #14
                            Re: Flipside 200 vs slingshot 202 AW

                            Bedankt voor de super goeie link Jean-Pierre.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Flipside 200 vs slingshot 202 AW

                              Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                              Bedankt voor de super goeie link Jean-Pierre.
                              Graag gedaan

                              Comment

                              Working...
                              X