Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe HD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Externe HD

    Welk is een goede externe hd om foto's op te plaatsen?
    En kan deze rechtstreeks op een fototoestel aangesloten worden of moeten de foto's eerst op pc geplaatst worden?
    groeten
    Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

  • #2
    Re: Externe HD

    Deze moet eerst op de computer aangesloten worden. Je hebt wel speciale die direct vanaf je camera kunnen trekken maar deze zijn over het algemeen wel een stuk duurder.

    Zelf heb ik een externe HD van Iomega. DEze is 160 gyg groot. Voordeel is dat hij zo lekker klein is waardoor die makkelijk mee te nemen is. Je heb ook van die mega opslag hd's waar al meer als een terabyte op kan. Nadeel is dat die wat mij betreft zo vreselijk groot en log zijn. Niet makkelijk om even mee te nemen.
    Groeten Remco.

    Comment


    • #3
      Re: Externe HD

      koop je je dan gewoon niet beter een imagetank met veel geheugen??

      bvb deze:


      of minder geheugen voor weinig geld
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Externe HD

        Je hebt er ook waar je SD-kaartjes (en verschillende andere) in kan steken en het dan direct op de schijf wordt gekopieerd. Deze zijn wel een pak duurder dan een gewone harde schijf. Maar natuurlijk alleen echt nodig als je voor een lange tijd op reis gaat en veel foto's neemt zonder een laptop mee te hebben.

        Die logge, grote harde schijven zijn goed voor als je ze altijd thuis laat.

        Persoonlijk ik er niet veel van, maar ik dacht dat Western Digital wel een goed merk is.

        Comment


        • #5
          Re: Externe HD

          Als het voor een laptop is, zijn de kleine USB gevoede schijfjes wel handig. Als het foto opslag thuis is: prijs per GB bekijken en gelijk 2 kopen, voor de back-up.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Externe HD

            De beste oplossing vind ik nog steeds zo'n externe usb laptop hd. Er is nu eentje van Iomega met 500 gb voor 70 eur in de mediamarkt. Een grote 5.25" externe hd van 1TB kost evenveel, maar daarvoor heb je een stopcontact nodig.
            Je vindt wel altijd ergens een computer... Zo'n imagetank is nogal duur vind ik.
            Weet wel, als je die harddisk laat vallen, dat je alles kwijt bent.
            Beste combinatie is laptop (met goede batterij) meedoen + externe laptop hd. Zo heb je 2 kopies.
            Een geheugenkaartje van 16GB kost ook niet zoveel meer... kom je daar echt niet mee toe ?

            Comment


            • #7
              Re: Externe HD

              Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
              Een geheugenkaartje van 16GB kost ook niet zoveel meer... kom je daar echt niet mee toe ?
              is ook wel waar. Ik heb nu een extreme III kaartje van 32GB en het kostte amper 150 euro, en daar trek je heel veel foto's mee hoor, zelfs in 21mp
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: Externe HD

                ik heb 2x Lacie 1gb... al mn foto';s staan op beide schijven dus er "mag" er altijd 1tje crashen

                ik geef n fortuin uit aan lenzen enzo,dus 2x 99 euro voor 2 schijven is (vind ik) een noodzaak

                uwen auto is toch ook verzekerd tegen ongevallen
                Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                Comment


                • #9
                  Re: Externe HD

                  Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  is ook wel waar. Ik heb nu een extreme III kaartje van 32GB en het kostte amper 150 euro, en daar trek je heel veel foto's mee hoor, zelfs in 21mp
                  Liever 4 x 8 GB dan éénmaal 32GB, kwestie dat wanneer er iets aan een kaartje zou gebeuren - en ja dat kan hoor - je de rest nog altijd overhoudt.

                  Tip???? Makro : deze week 1TB externe haddisk 77 euro. (Lacie)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Externe HD

                    Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                    Liever 4 x 8 GB dan éénmaal 32GB, kwestie dat wanneer er iets aan een kaartje zou gebeuren - en ja dat kan hoor - je de rest nog altijd overhoudt.
                    Een 32GB kaartje dat in je camera zit kan niet kwijtraken, voor de twwede keer per ongeluk gebruikt worden enz..
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Externe HD

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Een 32GB kaartje dat in je camera zit kan niet kwijtraken, voor de twwede keer per ongeluk gebruikt worden enz..
                      Een kaartje kan het niet laten afweten? Dan ben je wel alles kwijt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Externe HD

                        Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                        Een kaartje kan het niet laten afweten? Dan ben je wel alles kwijt.
                        Die kans is imo kleiner dan je kaartje kwijt geraken en indien er iets scheelt met een kaartje, dan kan je meestal dat nog recupereren.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Externe HD

                          Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                          Die kans is imo kleiner dan je kaartje kwijt geraken en indien er iets scheelt met een kaartje, dan kan je meestal dat nog recupereren.
                          Een uitleg is er altijd natuurlijk. Ervaring is een ander verhaal. Ik ken mijn keuze.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Externe HD

                            Ik val de meesten hier bij: voor de prijs van een hd moet je het niet laten, dus een tweede als backup is in mijn ogen een must. Als je echt veel fotografeert (en bewaart) wordt het wel gauw omslachtig (2 schijven, 4 schijven, ...)

                            Om mijn bescheiden mening te geven in het kaartjesverhaal: ook hier liever een aantal kleinere kaartjes dan 1 of meerdere heel grote. Hier nog steeds veel kaartjes van 4Gig, hoewel er nog nooit eentje gefaald heeft.
                            www.135mm.be
                            @135mm_leuven
                            info@135mm.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Externe HD

                              Als IT'er kan ik alvast melden dat er slechts 1 merk mijn voorkeur heeft als het om HD's gaat , zowel intern als extern.

                              Western Digital heeft top-producten

                              Heb thuis 2x 500Gb staan die 'gemirrored' zijn, maw een exacte kopie van elkaar.
                              Van zodra er met één van de twee iets moest gebeuren (en die kans is echt wel veel kleiner dan verlies van een CF of SDkaart of het stukgaan daarvan) dan heb je altijd een perfecte en exacte kopie op de andere staan. Gewoon nieuwe HD aankopen en terug laten mirorren
                              -=_-__________________________________________________ __-_=-
                              Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
                              -=_-__________________________________________________ __-_=-

                              Comment

                              Working...
                              X