Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe flitser sportmodus probleempje.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Externe flitser sportmodus probleempje.

    Beste,

    Ik heb me onlangs een "Canon Speedlite 430 EX II" aangeschaft omdat ik snelle actiefoto's maak (sportstand) en de ingebouwde flitser hierdoor niet aan mijn eisen kan voldoen.
    Als eigenaar van een mountainbike website ga ik een 3-tal keer per maand foto's nemen van mountainbikers op een evenement. De bikers komen dan netjes één voor één voor m'n lens. Aangezien het nu vroeger donker wordt en ik vaak in een bos sta heb ik wat extra lichtsterkte nodig. Ik heb me dan ook die Speedlite aangeschaft voor m'n EOS 450D. Alles ging prima.. ik neem m'n foto in de sportstand en de flitser flitst er vrolijk op los zonder onderbreking.

    Een twee tal weken geleden ging het wat minder vlot want als ik met de externe flitser werkt dan werkt de flits niet meer zo snel als voorheen. Ligt dit aan de batterijen of aan wat anders ? Het is een zeer vervelend probleem want soms duurt het 2 seconden eer de flitser 'opgeladen' is en dat had ik voordien niet. Ik heb dan nieuwe batterijen (Duracell) geplaatst en het was nog niet beter. Dan heb ik ook het merk van de eerste batterijen erin gestoken en toen ging het nog niet als voorheen ? Als ik foto's neem van de grond dan flitst hij wel continu..?

    Wie kan me helpen ? Ik moet volgend weekend opnieuw paraat staan in het veld.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Externe flitser sportmodus probleempje.

    Hangt af van hoeveel power de flits moet geven.

    Als je bvb veel omgevingslicht hebt en binnenlaat (groot diafragma) (en je staat relatief kortbij) dan zal de flits goed kunnen volgen.

    Sta je veraf en is er weinig licht dan zal de flits meer power moeten geven en dan duurt het voor hij terug opgeladen is.

    Oplaadbare batterijen laden de flitser sneller op dan gewone batterijen
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Externe flitser sportmodus probleempje.

      Dus daar kan het enkel maar aan liggen ? Terwijl ik dit schrijf valt me te binnen dat het schermpje van de flitser vorig weekend telkens knipperde ? Dus de tekst die erop staat knipperde voortdurend.

      Comment


      • #4
        Re: Externe flitser sportmodus probleempje.

        het wordt stilaan donkerder... dus heb je meer flits kracht nodig... je kan een extra batterijpak aansluiten (ik weet wel niet als deze canon dat ondersteunt), dan halveert dikwijls de herlaad tijd... en inderdaad, NiMH batterijen herladen sneller zoals Noel opmerkte...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Externe flitser sportmodus probleempje.

          Oorspronkelijk geplaatst door timothyd Bekijk bericht
          Dus daar kan het enkel maar aan liggen ? Terwijl ik dit schrijf valt me te binnen dat het schermpje van de flitser vorig weekend telkens knipperde ? Dus de tekst die erop staat knipperde voortdurend.
          heb je per ongeluk de diffusor of die witte 'bounce' kaart er niet uit getrokken, probeer deze eens weer volledig er in te steken
          Mijn website: http://www.michelpyck.be

          Comment


          • #6
            Re: Externe flitser sportmodus probleempje.

            Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
            heb je per ongeluk de diffusor of die witte 'bounce' kaart er niet uit getrokken, probeer deze eens weer volledig er in te steken
            ? Moet ik dat terugvinden ?
            Heb me inmiddels ook een set oplaadbare batterijen van 'Varta' aangeschaft. Wil niet hetzelfde meemaken als 2 weken geleden..

            Comment


            • #7
              Re: Externe flitser sportmodus probleempje.

              Gebruik je (herlaadbare) LSD (low self discharge) nimh batterijen ? Indien nee, dan best dat gebruiken.
              Verder kan je geen batterypack aansluiten op een 430 exii, daarvoor heb je een 580exII nodig.
              Tenslotte kan je je ISO verhogen om minder hard te moeten flitsen waardoor je recycle time korter wordt.
              De 430EXII heeft geen ingebouwd bouncekaartje.

              Comment


              • #8
                Re: Externe flitser sportmodus probleempje.

                Ben gisteren oplaadbare Varta's gaan kopen van 2700mAh. Straks eens zien wat ze doen.

                Comment


                • #9
                  Re: Externe flitser sportmodus probleempje.

                  Zaterdagochtend testen in het veld. Bedankt voor alle raad. Eens zien of het nu goed zal lopen zaterdag.
                  T.

                  Comment

                  Working...
                  X