Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extenders????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Extenders????

    Kan iemand mij zeggen of ik een extender kan plaatsen op mijn canonlens
    EF70-300mm f4-5.6IS USM? Eventueel van sigma of tamron of ander merk.
    Ik weet dat de extenders van canon zelf alleen kunnen gebruikt worden op de L series.

  • #2
    Re: Extenders????

    Een Kenko zou misschien wel passen, maar dan heb je geen AF en de beeldkwaliteit zal er zeker niet op vooruit gaan.
    Met een Kenko is het mogelijk dat niet alle informatie van de lens correct wordt doorgegeven, soms geeft dat problemen (er zouden verschillende types zijn van Kenko, de ene geeft wel informatie door, de andere niet).

    Dat je geen Canon teleconverter kunt gebruiken op die 70-300 is omdat het voorste lenselement van die Canon TC vrij ver uitsteekt. Als je die dan op de lens draait is er kans dat dat lenselement een ander element in je 70-300 raakt, en dan maak je stukken.
    Bij die Kenko zijn er geen lenselementen die uitsteken, en dan kan die ook niets raken in de lens waar je die opschroeft.

    In ieder geval is het niet aan te raden om teleconverters te gebruiken op dergelijke lenzen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Extenders????

      Oorspronkelijk geplaatst door Eric Vannerom Bekijk bericht
      Ik weet dat de extenders van canon zelf alleen kunnen gebruikt worden op de L series.
      Dat is niet voor niets. Ook zijn niet alle L lenzen geschikt, alleen bepaalde typen. Jouw lens in geen geval. Niet doen, ook niet met een Kenko converter al zal die wel passen, je hebt geen AF en ook geen scherpte.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Extenders????

        Er is meestal een hele goede reden waarom Canon Extenders niet op bepaalde lenzen werken ... om dan te beginnen met contacten af te plakken of third party extenders te gebruiken lijkt me geen goed idee.
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment

        Working...
        X