Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring advies fotoprinter postcardformaat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaring advies fotoprinter postcardformaat

    Ik wil een post-card fotoprinter aanschaffen. Canon en epson hebben dergelijke printers in hun gamme, maar mijn voorkeur gaat naar Canon.
    Bijvoorbeeld de CP760.
    Belangrijk voor mij is de "betrouwbaarheid" van het toestel, het gemak om aan de inkten en/of het papier te geraken. Net betrouwbaarheid bedoel ik het toestel alleen te kunnen laten drukken zonder dat er na 5 foto's al moet ingegrepen worden.
    De inzet zal voornamelijk op huwelijke zijn waar een set bedankingskaartjes kan afgedrukt worden.
    Ik dacht ook dat dergelijke toestellen met een soort cassettes werken, waar inkt én papier inzitten ? Of heb ik het verkeerd voor ?

    Alvast bedankt voor je reactie !
    natwork.be

  • #2
    Re: Ervaring advies fotoprinter postcardformaat

    Echt niemand met ervaring in deze dingen ?
    natwork.be

    Comment


    • #3
      Re: Ervaring advies fotoprinter postcardformaat

      Ik heb enkel ervaring met de canon selphy 720. Foto resultaat was maar pover met een groene schijn over het grootste deel van de foto's. Wat je vroeger kon doen was voorbeeldfoto's bestellen van een printer van je keuze bij canon op hun site. Misschien dat dat kan helpen.
      Google kan ook helpen...
      Last edited by Weirddoc; 25 mei 2009, 19:06.
      Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

      Comment


      • #4
        Re: Ervaring advies fotoprinter postcardformaat

        Ik ben best tevreden van de Canon Selphy CP740.
        Van de hierboven genoemde groene schijn heb ik absoluut geen last (misschien omdat ik mijn foto's wat "warmer" ontwikkel van RAW naar JPG).

        Je kunt een pakje 10x15 papier laden en de "inkt" zit in een cassetje dat net voldoende is voor het aantal velletjes dat in één pakketje zit (je kunt nooit onverhoeds zonder inkt van een bepaalde kleur vallen).

        En last but not least: de prijs per foto valt best mee (ong. 25 eurocent per foto dacht ik).
        Greetz Geert.
        Canon gerief...

        Comment


        • #5
          Re: Ervaring advies fotoprinter postcardformaat

          Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
          Ik ben best tevreden van de Canon Selphy CP740.
          Van de hierboven genoemde groene schijn heb ik absoluut geen last (misschien omdat ik mijn foto's wat "warmer" ontwikkel van RAW naar JPG).

          Je kunt een pakje 10x15 papier laden en de "inkt" zit in een cassetje dat net voldoende is voor het aantal velletjes dat in één pakketje zit (je kunt nooit onverhoeds zonder inkt van een bepaalde kleur vallen).

          En last but not least: de prijs per foto valt best mee (ong. 25 eurocent per foto dacht ik).
          Die toestelletjes zijn toch Dye sublimatie printertjes, en werken als ik het goed voorheb zonder vloeibare inkt, maar met velletjes, die thermisch op het papier worden gebracht.

          Zie hier hoe dat werkt.
          Ik heb eens resultaten gezien van zo een grote printer, en dat zag er vrij behoorlijk uit, maar wel redelijk verzadigde kleuren, maar als je snel foto's ter beschikking wil hebben, wel een oplossing.

          Toestellen van HiTi zouden wel een stuk beter en ook sneller zijn KLIK , maar ook duurder, hoewel ik er zelf geen ervaring mee heb.

          Comment


          • #6
            Re: Ervaring advies fotoprinter postcardformaat

            Okay, thanks voor de reacties !
            Ik laat mijn beslissing nog wel weten
            natwork.be

            Comment


            • #7
              Re: Ervaring advies fotoprinter postcardformaat

              Ikzelf werk voor hetzelfde doel met de Canon Selphy ES1.
              Het toestel is zeker betrouwbaar, er past een casette in met 50 vellen papier (kleur) of 25 vellen bij ZW-W en een cassette bevat zowel het papier als de inkt.
              Een afdruk kost tussen 0.23 en 0.29€, het werkt op een ander priciepe als een inktjet en het voordeel is dat je niet met inkten zit die uitdrogen of verstoppen als je de printer niet gebruikt.
              De afdrukken zijn duurzaam, 100j te bewaren volgens fabrikant.

              Voor mij zijn de voordelen: heel snel een kwaliteits afdruk zonder de deur uit te moeten,
              gemakkelijk voor bedankingskaartjes (achterkant is goed beschrijfbaar), kan gebruikt worden om pasfoto's te maken...
              Vriendelijke groeten,Raf

              www.rafvandenbogaert.be

              Comment


              • #8
                Re: Ervaring advies fotoprinter postcardformaat

                Ah, die ES reeks was mij nog niet opgevallen. Die ES30 is de recentste en ziet er goed uit voor zijn prijs. Thanks !
                natwork.be

                Comment


                • #9
                  Re: Ervaring advies fotoprinter postcardformaat

                  En Nat, inmiddels al een tijdje ervaring met de Canon Selphy ES30. Zeer benieuwd naar de ervaring van een paar maanden.
                  Canon Eos 20D - Canon Lenzen EF-s 10-22m / EF-s 17-55 / L 28-300.
                  En nog wat studiomateriaal en gerief voor sferische fotografie.

                  Comment

                  Working...
                  X